Hiroki Totoki ze Sony si myslí, že v Bungie je z obchodního hlediska prostor pro zlepšení
„Navštívil jsem studia Bungie a měl schůzku s vedením. Viděl jsem, že zaměstnanci pracující ve studiích jsou velmi motivováni, projevují velkou kreativitu a působivé znalosti ohledně live service her. Cítil jsem však také, že je zde prostor pro zlepšení z obchodního hlediska, pokud jde o oblasti, jako je využívání nákladů a přebírání odpovědnosti za časový harmonogram vývoje. Doufám, že budeme pokračovat v dialogu a přijdeme s dobrými řešeními," řekl v odpovědi. Když se tento komentář v minulém týdnu objevil, mělo se za to, že je směřován ke studiím spadající pod PlayStation Studios. Nyní se ale ukázalo, že byl mířen přímo na studio Bungie, které Sony získala před dvěma lety za 3,6 miliardy dolarů.
Když Sony v roce 2022 získala studio Bungie, uvedla, že bude i nadále působit do jisté míry nezávisle a bude moci samo publikovat své hry, a navíc oslovovat hráče na všech platformách. Tato svoboda ovšem závisí na tom, jak bude studio Bungie plnit své finanční cíle. Pokud je plnit nebude, může se Sony rozhodnout rozpustit stávající vedení a převzít nad studiem plnou kontrolu. I proto mělo dojít koncem minulého roku k propuštění zhruba 100 z 1200 zaměstnanců.
Hiroki Totoki ve své části také zmínil, že by PlayStation mohl do budoucna více tlačit multiplatformní vydávání svých her na PC, konzole PlayStation a další platformy. Nyní bylo ve zprávě upřesněno, že těmi dalšími platformami myslel cloud a mobily. Do nich ostatně už nějakou dobu také investují.
Komentáře