Studio Bungie se rozhodlo propustit 220 zaměstnanců, s PlayStation Studios rozběhne vývoj nové značky

novinka  19
Martin Šmíd, 31. 7. 2024 17:36
Společnost Bungie dnes oznámila, že dnešním dnem dostane výpověď 220 jeho zaměstnanců (17%). Toto rozhodnutí se dotkne i většiny výkonných a vedoucích pozic. „Dnes ráno se s vámi všemi podělím o jedny z nejtěžších změn, které jsme kdy jako studio museli udělat. Vzhledem k rostoucím nákladům na vývoj, změnám v odvětví a přetrvávajícím ekonomickým podmínkám se ukázalo, že musíme provést zásadní změny v naší struktuře a zaměřit vývojové úsilí výhradně na Destiny a Marathon,“ zmínil Pete Parsons, šéf studia Bungie

 „Dnešní den je těžký a bolestný zejména pro naše odcházející kolegy, z nichž všichni pro společnost Bungie měli důležitý přínos. Naším cílem je maximálně je podpořit. Všem, kterých se toto snížení počtu pracovních míst týká, nabídneme velkorysý odchodový balíček, včetně odstupného, bonusů a zdravotního pojištění. Uvědomuji si, že to všechno jsou těžké zprávy, zejména po úspěchu, který jsme zaznamenali s The Final Shape.“ Pete Parsons následně dodal, že v posledním roce se pohybovali v širší ekonomické realitě, a po vyčerpání jiných možností se rozhodli k dnešnímu kroku.

„Již více než pět let bylo naším cílem vytvářet hry ze třech odlišných značek. Abychom tuto ambici mohli uskutečnit, vytvořili jsme několik inkubačních projektů, z nichž každý byl osazen vedoucími vývojáři z našich stávajících týmů. Nakonec jsme si uvědomili, že tento model příliš rychle odvádí naše talentované vývojáře. To nás nutilo se rozrůstat, což už nebylo udržitelné vzhledem k našim dvěma projektům ve vývoji – Destiny a Marathon. V roce 2023 naše rychlá expanze narazila na ekonomické problémy a prudký pokles herního průmyslu, na nekvalitu Destiny 2: Lightfall a potřebu věnovat oběma projektům The Final Shape a Marathon čas potřebný k tomu, abychom zajistili, že splní očekávání hráčů. Byli jsme příliš ambiciózní, naše finanční bezpečnostní rezervy kvůli tomu byly vyčerpány a začali jsme se pohybovat v červených číslech.“

„Dnes se zavazujeme ke dvěma dalším významným změnám, které, jak věříme, podpoří naše zaměření, využijí silné stránky společnosti Sony a vytvoří nové příležitosti pro talentované vývojáře Bungie. Zaprvé prohlubujeme naši integraci se společností Sony Interactive Entertainment a v průběhu několika příštích čtvrtletí se budeme snažit začlenit 155 našich zaměstnanců, tedy zhruba 12 %, do SIE. SIE s námi neúnavně spolupracuje na identifikaci rolí pro co nejvíce našich lidí, což nám společně umožňuje zachránit velké množství talentovaných zaměstnanců. Za druhé, spolupracujeme s vedením PlayStation Studios na rozjetí vývoje jednoho z našich inkubačních projektů - akční hry zasazené do zcela nového sci-fi-fantasy světa - a vytvoření nového studia v rámci společnosti PlayStation Studios, které bude pokračovat v jeho slibném vývoji,“ dodal Pete Parsons. 

Jason Schreier na sociální síti X zmínil, že do nového studia pod PlayStation Studios přejde zhruba 75 zaměstnanců Bungie. Bohužel nezmínil žádné podrobnosti o nové hře, ani to, jak by se studio mohlo jmenovat.

Zdroj: TZ

Destiny 2: The Final Shape

ps5ps4xonexsx
PlayStation Studios, Bungie
Datum vydání hry:
4. 6. 2024
Žánr:
Střílečka
KARTA HRY
9/10

Komentáře