Podle programátora Gaijin Entertainment je PSSR na stejné úrovni jako DLSS a Intel XeSS

novinka  47
Martin Šmíd, 11. 11. 2024 11:43
S konzolí PlayStation 5 Pro se mohli v posledních měsících seznamovat i vývojáři ze studia Gaijin Entertainment, kteří hned zakomponovali její podporu do svých úspěšných her War Thunder a Enlisted. Nyní se v rozhovoru pro magazín Wccftech rozpovídal o konzoli programátor Gergo Horvatha, který i zmínil, jaká vylepšení mohli zakomponovat do svých her. Zároveň zmínil, že rozdíl ve výkonu mezi PS5 a PS5 Pro není tak velký jako u PS4 a PS4 Pro. Na druhou stranu dodal, že zatímco cíl s PS4 Pro bylo 4K rozlišení, PS5 Pro nabízí lepší ray-tracing a další vizuální vylepšení, přičemž co vývojářům pomáhá k dosažení lepšího obrazu i frameratu, je technologie PSSR. „Zatímco o 45% rychlejší vykreslování je působivé samo o sobě, skutečnou velkou novinkou je PSSR. Tím, že dokážeme vykreslovat v nižším rozlišení a přitom získat stejně působivou vizuální stránku, můžeme uvolnit velké množství zdrojů. Tato technologie bude zvláště užitečná pro používání ray-tracingu," řekl.

Následně se vyjádřil k tomu, jak konzoli využívají hry Enlisted a War Thunder. „U Enlisted jsme přešli na PS5 Pro od pevně daného rozlišení k dynamickému rozlišení, abychom zajistili stabilní framerate za všech okolností. To umožnilo dosáhnout 4K při 120 fps na PS5 Pro. Vyšší rozlišení znamená detailnější a ostřejší obraz. Díky rychlejší paměti můžeme použít textury s vyšším rozlišením a lépe vypadající globální nasvícení, čímž hra bude ještě detailnější. O zvýšení rozlišení se stará naše verze TAAU na základní PS5, zatímco u PS5 Pro používáme PSSR. PSSR samozřejmě odvádí lepší práci. I proto můžeme nabídnout War Thunder v rozlišení 4K při 120 fps. Další vizuální vylepšení budou následovat s dalšími aktualizacemi," řekl.

„V současné době používáme PSSR v Enlisted. Během vývoje a testování jsme zjistili, že je PSSR na stejné úrovni jako NVIDIA DLSS a Intel XeSS, tedy další dvě metody založené na strojovém učení. I když podle mého názoru produkuje občas, který není tak rozmazaný, netrpí na duchy a další neduhy jako AMD FSR. Tyto technologie se neustále zdokonalují, takže považuji za působivé, že první verze PSSR se již vyrovná ostatním vyspělým řešením," dodal k PSSR.

Zdroj: Wccftech

PlayStation 5 Pro

ps5
PlayStation, PlayStation
Datum vydání hry:
7. 11. 2024
KARTA HRY

Komentáře