Podrobná prezentace konzole PlayStation 5 Pro a nastínění budoucnosti

Podrobná prezentace konzole PlayStation 5 Pro a nastínění budoucnosti
novinka  44
Martin Šmíd, 18. 12. 2024 17:40
Sony před několika týdny vydala svoji doposud nejvýkonnější konzoli – PlayStation 5 Pro. Už během oznámení jsme se dozvěděli, že cílem bylo přinést vyšší výkon v rámci GPU, ale také vylepšený ray-tracing a zároveň vlastní upscaler využívající strojové učení, který byl pojmenován jako PSSR. Pokud by vás zajímal podrobnější popis těchto tří klíčových vlastností konzole PlayStation 5 Pro, můžete si níže v novince pustit novou speciální prezentaci od Marka Cerneho. V závěru prezentace je pak oznámena zcela nová spolupráce mezi SIE a AMD, která se jmenuje Amethyst a bude se zaměřovat na technologii založené na strojovém učení, z níž by měla těžit nejen budoucí konzole PlayStation, ale i hráči na PC a dalších platformách. Více už níže v novince, kde prezentaci najdete.

Přikládáme i rozhovor Marka Cerneho s Digital Foundry, kde jsou zmíněny další podrobnosti.


Zdroj: TZ

PlayStation 5 Pro

PlayStation 5 Pro
ps5
PlayStation, PlayStation
Datum vydání hry:
7. 11. 2024
Žánr:
KARTA HRY
reklama reklama

Komentáře

Kainé #A2
19. 12. 2024 13:21
👍9👎1🤦1
@zellman45: co kdyby ses prvně podíval, na co a koho reaguje a pak teprve psal.

PS5 Pro je prémiová konzole jenom názvem, má zastaralé CPU, má GPU na RDNA 2 a ne spekulované RDNA 3/4 ,což se včera potvrdilo, což je za mě tedy zklamaní. Takže máš nejen zastaralé CPU ale i zastaralé GPU, nemá mechaniku, a vše to máš v krabici jako od Vietnamců. Takhle se prémiový produkt nedělá.
stillalive #Yola
19. 12. 2024 13:29
💖1
No skrývá se uvnitř mnohem více. Mark to vysvětlil za mě srozumitelně, ale bohužel ať to vysvětlí jakkoliv, stejně ti co válčili předtím, budou válčit nadále, protože mají své přesvědčení, tvrdá fakta "plochozemce" nepřesvědčí, jen vymyslí další záminku si postěžovat, proč se ostatní spikli. Místo plochozemce si tam dosaďte jakýkoliv jiný dogmatický extrém. Nicméně zatím máme za sebou první implementace. Hry, které využijí plný potenciál Pro, ještě nevyšli. Někteří svou implementaci dokonce dost nezvládli. Jiní naopak ukázali signifikantní zlepšení. Co teprve hry, které s tím počítají od začátku? Ještě máme před sebou pár let, během kterých se teprve ukáže.
stillalive #Yola
19. 12. 2024 13:39
👍1
@Kainé: Zajímalo by mě, proč hraješ Alan Wake 2 na konzoli, na Pročku, kde ti vadí kde co? Proč to nehraješ na PC s Full Path-Tracingem s nejnovějším upscalerem? Proč si kupuješ PS5 Pro a hraješ tam hry, které si přece můžeš zahrát na PC v top kvalitě a klidně s jakýmkoliv ovladačem jakým chceš?
Pokud to máš na hry, které na PC nejsou, ok, ale proč hry, které si tam reálně zahraješ taky? Třebas právě ten Alan Wake 2. Vždyť na PC je to neoddiskutovatelně lepší.
Kainé #A2
19. 12. 2024 14:06
@stillalive: už jsem to tady psal xkrát, ale jelikož jsem slušně vychovaný, tak ti to napíši znova. Protože na PSku je daleko lepši focus na hry, na PC bych řešil fraps, mody, grafické nastavení, konzole je zařízení čistě na hry, nemá ani webový prohlížeč, neumí kontrolovat poštu, oznámení, zapneš hru a hraješ. To jsou neoddiskutovatelné výhody, proč zůstávám na konzolích. Další důvod byl čas, PC jsem rušil i kvůli mmorpg, které mi zabíraly x hodin produktivního času, aktuálně jsem schopen hry omezit na 500-600 hodin ročně.

To, že Pro nemá RDNA 3/4, může být problém, pokud AMD oznámí FSR 4 pro RDNA 3/4. RDNA 2 vyšla v roce 2020, takže za chvili budeš mít v Pro kartu, která je stará pět let a to je v době vývoje HW strašně moc. Tak starý HW rozhodně nechceš v konzoli, která se jmenuje Pro.
SuSty #Audi
19. 12. 2024 14:37
@stillalive: ja som prvý krát prešiel alan wake 2 na pc…crack🫢 lebo odmietam kupovať čokoľvek na epic store a keďže to nebolo na steam tak smola…každopádne mne tam nevyhovoval maly 34 monitor a krcit sa za ním. Hru som teda kúpil teraz na ps5 pro a idem si ju zopakovat znova s Datacom pekne z gauca na veľkej tv. A keďže PC je len otvorené trhovisko tak nikto na neho primarne nerobi hry a keďže 99% sú budgetove pc zostavy tak sa ani nesnažia využívať daky výkon. Ta hra vyzerá takmer identicky medzi ps5 a PC.
Plus konzola je neskutucne dobre odladena 1hw 1sw… a skôr jak dá niekto bude odvolávať na problém medzi stoličkou a pc, tak príklad z firmy mám notebook od lenova. Ja tam neisntalujem nič. Všetky softy mi robia na požiadavku z Helpdesk. A aj navzdory tomu ken za tento týždeň sa 2 x zrubal. Stratil slm prácu asi za 5h. Pc sú zlepené zumpy a je fajn keď vám to ide, mne nie. Preto preferujem konzola + keď robím niečo pre firmu na objednávku a mám to povolené používam Mac.
stillalive #Yola
19. 12. 2024 14:43
@Kainé: Díky za odpověď. Jinak zapomněls na to, že se nejedná o totéž RDNA 2, ale jedná se o rozšířenou verzi o některé výhody RDNA 3. Proto tomu neříkají RDNA 2, nýbrž RDNA 2x. Vysvětloval zároveň, proč tam není RDNA 3, zjednodušeně - kompatibilita pro všechny dosud vytvořené hry, usnadnění práce a tím pádem času a prostředků všem herním vývojářům.
Jinak právě proto mají svou vlastní technologii PSSR, logicky tak nepočítají s novými verzemi FSR, nýbrž počítají primárně s využitím PSSR. A mimochodem po updatu jsem nakonec PSSR u Alana zapnul, poněvadž FSR zrní v detailech v pohybu přesně tak jako předtím, PSSR tohle v pohybu úplně postrádá, je to hezky hladké. Takže PSSR museli od první implementace zlepšit. Jinak si to neumím vysvětlit. Experimentoval jsem s tím tady hodinu a ten výsledek je, že detaily v pohybu drží zcela pohromadě, problém je místy ve stínech, kde dochází ke zvláštnímu třepotu či jak to nazvat, jinak v Bright Falls je vidět, že opět zůstalo to, že když se díváš z interiéru skrze okno ven na vodní plochy, tak skrze okno absentují, nejsou vidět, takže jsou vidět objekty a nedodělky pod hladinou, které normálně nejsou vidět. Ono je to v celé hře, ne jenom když se člověk podívá z Oh Deer restaurace oknama ven na jezero.
Kainé #A2
19. 12. 2024 15:10
@stillalive: promiň, ale to jsou klasické korpo kecy, ono zatím díky PSSR vývojářům spíše práci přidělali, jelikož musí patchovat patche. To, že se nepočítá s FSR 4, může být problém, pokud PSSR bude fungovat, jak funguje. Vždy je mít dobré alternativu kvůli future proof a to hlavně u konzole, která se jmenuje Pro. Nikde není zaručené, že PSSR se spraví v RT, v nižším rozlišení a pří větším množství vegetace, což jsou tři hlavní problémy PSSR. Pokud to i nadále bude blbnout, pak budeš opět odkázán na FSR 2-3, což nejsou moc dobré vyhlídky.

Pamatuješ, jak Sony tvrdila, že PS5 není schopna spustit PS3 hry? No, link
salát #KONINA
19. 12. 2024 15:14
👍4
Ps5pro je předražená konzole . Ale i tak jsem si ji koupil . Protože pro mě víc je prostě víc a PC nechci . Jsem presne cílová skupina . 😁
stillalive #Yola
19. 12. 2024 15:27
@Kainé: Určitě bych byl radši, kdyby byli na výběr pro vývojáře i uživatele aktuální varianty upscalerů, nikoliv jedna jediná, nebo nějaké starší iterace, které jsou už překonané novějšími. Byl bych nesmírně rád, kdyby konkrétně ve FFXVI použili cokoliv, co povede k lepšímu obrazu. Na druhou stranu Sony na technologiích navazuje nové spolupráce, takže i kdyby se PSSR nikam neposunulo, určitě tu alternativy budou a nebudou nijak vyloučeny. Naopak FSR už dostalo na konzolích svůj bohatý prostor za posledních 5 let a nejsem s tím spokojený, není to dobrý, když se používá FSR 1, 2 a jiné staré iterace, naproti tomu je tu PSSR a rovnou na launch podává lepší výsledky, než první a druhá iterace FSR. Navíc PSSR už má v sobě strojové učení prvoplánově, takže se vyloženě počítá s tím, že s praxí se to určitě zlepší. FSR a DLSS taky nebyli na úrovni dnešních iterací, zdaleka ne, musí se to vyvíjet dál a spíš bych s vysokou pravděpodobností nepředpokládal, že se PSSR nikam neposune. Spíš je otázka jestli to vývojáři u svých her aktualizují.

Edit: Jinde jsi uváděl, že Ubi aktualizovali Avatara a SW s přidáním FSR 3.1? Na Pročku? Pokud ano, potom proč třeba u AW2 neaktualizovali FSR na verzi 3.1, když to ta konzole umí? Proč tam nechávají pořád 2.0?
Edit 2: Při nižším rozlišení než je prozatím ideálních 1440p má PSSR viditelně problemy s četnými detaily jako je tráva, listí, prostě vegetace, různá pletení - ploty, stíny, odrazy. Ale pro příklad v obou hrách The Last of Us PSSR podává nádherně čistý, detailní, stabilní 4K obraz, asi zatím nejlepší co jsem s PSSR viděl, kde naopak vegetace v drobných detailech i v rychlém pohybu je čitelnější než kdy dřív a nikdy to nebylo takhle krásně čisté na vysoké grafické nastavení v 60fps. Tady jsem s tím obrazem nesmírně spokojen. Až teď je to teprve pro mě ten ultimátní remaster i když si teď pohrávám s myšlenkou, když to hraju, že by tam mohli přidat RT pro veškeré odrazy a některé stíny, jak by se tím vše zdokonalilo. Škoda že to nezkusili, i když by to spadlo k 30,40ti snímkům.
salát #KONINA
19. 12. 2024 16:39
👍1
@stillalive: Mě navic jede tlou2 v pro režimu kolem 80-90fps a je to brutálně ostrý
19. 12. 2024 18:32
🤮1
To proboha nechápete že mechaniky nejsou záměrně🙃, je potřeba si koupit pěkně znovu všechny hry digitálně, jasná politika SONY😋, SONY nebude dotovat prodělečnou výrobu PS5 Pro ze svého, ne👌.
Já mám všechny hry koupené digitálně, před okamžikem jsem je počítal a je jich 340 kousků což odpovídá min. 400 000kč🤑. Tak si říkám že už by to mohlo stačit😉.
StouperCZ #Xbox Ultimate
19. 12. 2024 19:34
🤦1
Chlapi ? Víte o tom, že tohle není stránka se soutěží - Kdo napíše lepší slohovou práci ? :D
SuSty #Audi
20. 12. 2024 17:36
Inak trochu offtopic alw dnes som bol na nákupe v Rakúsku a v Kittsee v mulleri mali skladom ps5 pro za 750e, takze kto chce pod stromcek tak stačí len vybehnúť a za dobrú cenu priamo v predajni 👌🤗
20. 12. 2024 17:47
@Kainé: Když je to tak všechno zastaralé, proč mi hry běží lépe a v lepším vykreslování než na základní PS5?
REKLAMA
REKLAMA