Halo Infinite mělo být původně velkou open-world hrou ve stylu poslední Zeldy

novinka  44
Martin Šmíd, 8. 12. 2021 18:37
Už jen minuty dělí hráče s konzolí Xbox od vydání kampaně akční hry Halo Infinite. Při této příležitosti se uznávaný novinář Jason Schreier na Bloombergu poohlédl za vývojem a od řady vývojářů získal několik cenných informací. Podle článku začalo studio 343 Industries plánovat hru Halo Infinite už v roce 2015, prakticky hned poté, co vydalo Halo 5: Guardians. Ve studiu bylo hned několik konceptů, ale nakonec bylo rozhodnuto, že se vytvoří Halo hra s velkým otevřeným světem. Vývoj ale už od začátku měly provázet problémy, hlavně kvůli vývojářským nástrojům Faber, které byly značně zastaralé a vycházely ještě z toho, co navrhlo studio Bungie pro své Halo hry. Ty přitom byly a zřejmě i jsou stále součástí nového Slipspace enginu, který pohání Halo Infinite. Bonnie Ross v rozhovoru pro GameSpot CNET v minulosti uvedla, že vytvoření nového enginu a přepracování vývojářských nástrojů je jako když se člověk snaží pilotovat letadlo během toho, co se teprve staví. „Myslím, že to lidem způsobilo hodně bolesti. Věci trvaly prostě déle, než se předpokládalo, což se následně projevilo na tom, že obsah se do hry nedostával tak rychle a ve vyladěném stavu,“ řekla. Jason Schreier i proto ve svém článku zmiňuje, že se v jednu chvíli uvažovalo, že se přejde na Unreal Engine. K tomu ale nakonec nedošlo.

Možná i kvůli problémům s vývojem, ale také skutečnosti, že polovinu vývojářů tvořili zaměstnanci na smlouvu, kteří mohli v Microsoftu pracovat pouze 18 měsíců, zapříčinilo, že v roce 2019 bylo rozhodnuto, že se vyhodí z plánů zhruba dvě třetiny hry. Ať už jde o příběh, lokace a tak dále. „Z otevřeného světa, který měl být podobný tomu, co nabídla Zelda, nakonec zůstalo něco mnohem menšího,“ stojí ve článku na Bloombergu. V tu dobu mělo studio dostat od Microsoftu informaci, že Halo Infinite bude launch titulem pro nový Xbox, ale tyto plány se změnily poté, co byla hra poprvé prezentována veřejnosti. Schreier přitom ve svém článku uvádí, že původně byl i plán vydat multiplayerovou část už v roce 2019 a kampaň pak až v roce 2020, ale nakonec byly odloženy obě části. „Kdybychom se mohli vrátit v čase, možná bychom nezkoušeli dělat tolik nových věcí najednou. Například udělat free-to-play, rozsáhlý svět s tradičním příběhem, ale také velkou volností. My jsme se rozhodli, že se pustíme do všeho,“ řekla Ross v rozhovoru pro GameSpot CNET. „Co se týče vedení, existují rozhodnutí, která jsem měla udělat dříve. Usnadnila by týmu vývoj,“ dodala.

Nakonec se zdá, že se hra Halo Infinite i přes všechny ty problémy během vývoje povedla. V zahraničí si odnášela velmi vysoké známky a její průměr je v současnosti 86 na Metacritics. Ne všichni jsou ale spokojeni a ukazují i na zjevné nedostatky. Do budoucna chce studio 343 Industries vylepšovat nejen kampaň (možnost opakovat mise a kooperace), ale také multiplayerová část, kvůli níž se rozhořela na redditu doslova válka mezi komunitou a vývojáři. 

Zdroj: Bloomberg

Halo Infinite

xonexsx
Microsoft Game Studios, 343 Industries
Datum vydání hry:
8. 12. 2021
Žánr:
Střílečka
KARTA HRY
7/10

Komentáře