Final Fantasy XVI
9/10
84
Final Fantasy XVI
ps5
RECENZE
Ještě dnes si pamatuji na první uvedení hry Final Fantasy XIV, které bylo pro Square Enix naprostou katastrofou. Hra nesplňovala vysoké kvalitativní standardy série a odnesla si oprávněnou kritiku od hráčů i herních novinářů. Kdybych měl vypsat, v čem všem se nepovedla, lepší a daleko kratší by bylo zmínit, v čem byla dobrá. Square Enix ovšem po zdrcující kritice hru nepohřbil, jak by udělala většina jiných společností, místo toho se rozhodl dát vývojářům druhou šanci, aby svůj přešlap napravili. Už ale pod vedením nového muže. Do role režiséra a zároveň i producenta byl jmenován Naoki Yoshida (Yoshi-P). Ten ve Square Enixu už nějakou dobu působil, ale podílel se pouze na hrách ze série Dragon Quest, a to navíc z ne zrovna vysoké pozice. Důvěra v něj se ale vyplatila, protože záhy pochopil, kde Final Fantasy XIV tlačí bota. S vývojáři se proto dal do práce a připravil novou verzi s podtitulem A Realm Reborn. Ta dopadla skvěle a šlo najednou o moderní akční RPG MMO hru s ohromujícím světem, jenž lákal k prozkoumávání, ale také zábavnou hratelností a výborně napsaným příběhem, jenž byl následně rozšiřován skrze velká fantastická rozšíření. Z Yoshiho-P se během několika let stala velká celebrita a jeden z nejvíce uznávaných japonských vývojářů. I proto nepřekvapilo, že mu Square Enix svěřil úkol sestavit tým, jenž měl představit vlastní a ničím nerušenou vizi Poslední fantazie. V Creative Business Unit III se tak zrodil zkušený tým veteránů, jehož jádro tvořili vývojáři FF XIV, které podpořili lidé, stojí za uznávanou kompilací Ivalice (Final Fantasy Tactics, Vagrant Story a Final Fantasy XII). Ruku k dílu přiložili také vývojáři z PlatinumGames (Bayonetta) a týmu Kingdom Hearts.
KOMPLETNÍ RECENZE HRY