FANTASIAN Neo Dimension
8/10
55
FANTASIAN Neo Dimension
xsxps5nsw
RECENZE
Už je to drahně let, více než dekáda, co se objevila na domácích konzolích poslední hra, za níž stál legendární designér, režisér a producent Hironobu Sakaguchi. Naposledy v roce 2011 na Wii, kde se pokoušel tento japonský kouzelník, jehož si budou dějiny pamatovat jako otce Final Fantasy, završit s hrou „The Last Story“ své životní dílo. Dílo, jež překlenuje ranná 80. léta s érou moderních konzolí, či ještě lépe – dílo, během něhož se stal jeho velkým přispěním z okrajového žánru JRPG jeden z hnacích motorů konzolové scény. Poslední příběh z roku 2011 se naštěstí pro nás nestal tečkou za Sakaguchiho příběhem. Tou se stane podle všeho teprve hra Fantasian, s níž jeho studio Mistwalker vtrhlo před třemi lety na iOS. Duchovní přihlášení se k odkazu 90. let, které je Fantasian vlastní, zapůsobilo a pomohlo roztát ledům. Hráči a kritici totiž vysekli hře poklonu, což nezůstalo bez odezvy na těch správných místech. Slovo dalo slovo a společnost Square Enix, v jejímž čele kdysi Sakaguchi po léta stál a přivedl ji k dnešní velikosti, se rozhodla vydat Fantasian i na konzole a PC. Otec FF neváhal, protože kde jinde se rozloučit s věrnými fanoušky než pod hlavičkou společnosti, ve které to vše začalo?
KOMPLETNÍ RECENZE HRY