Final Fantasy XIII

preview  18
Lukáš Kunce, 11. 3. 2009 23:02
První Final Fantasy je srdcovkou snad pro každého JRPG fanouška a nejeden z nich při vzpomínce na ní, ba dokonce při zahrání této legendy, musí zamačkávat slzu. Ač je to k letošnímu roku již 22 let od zrození legendy, příliš se toho na nových dílech neměnilo. Je to pořád Final Fantasy, kterou si starší garda vychutnávala např. na NESu a SNESu. Tyto kousky, které by si jednoznačně zasloužily vstup do pomyslné herní síně slávy, se dočkaly různých remaků, zejména na Nintendo DS. Vždy byl zážitek si kterýkoli díl z této série zahrát, a to i přesto, že má hra na stolních konzolích již úctyhodných dvanáct úspěchů. Nejinak tomu má být u připravovaného třináctého dílu, který se začne v mechanikách Playstationu 3 točit již koncem tohoto roku a v první polovině toho příštího se dočká i početná skupina vlastníků konzole od Sony i Xboxu 360 od Microsoftu jak u nás, tak ve zbytku světa. Pojďme si ho rozebrat pod drobnohledem.

Hra byla poprvé předvedena na výstavě E3 2006. Spolu s hrou Final Fantasy Versus XIII a PSP verzí s podtitulem Agito je součástí projektu Fabula Nova Crystallis Final Fantasy XIII. Také už víme, že se budou všechny tři díly odehrávat ve stejném světě a časové linii.

Jak jste tedy pravděpodobně z pojmu JRPG usoudili, jedná se o titul, za který můžeme děkovat Japonsku, konkrétně studiu Square. Za nejnovějším dílem stojí stejné studio, tentokrát pod názvem Square Enix, a samo ho bude i vydávat. Hlavním stavebním kamenem tohoto titulu bude Crystal Tools engine, jenž si na Final Fantasy XIII odbude svůj debut. Byl tvořen při přechodu z Playstation 2 na Playstation 3 a je předurčen k využití na všech platformách sedmé generace (PS3, Wii, X360 a PC). Své designerské umění se zde budou snažit předvést pánové Motomu Toriyama, který zde ukáže i pisatelské dovednosti, a Toshiro Tsuchida. Jako umělec se na hře bude podílet Tetsuya Nomura a skladateli muziky jsou Masashi Hamauzu a Nobuo Uematsu.

Jak znalci Final Fantasy jistě vědí, i tento díl bude stavět na systému tahového boje. Square Enix na E3 2006 předvedl něco málo z chystané pecky – v boji jsme viděli ovládanou pouze jednu postavu, které byly přiřazovány různé příkazy, jejichž spojením vzniklo úderné kombo. Už jsme ale viděli i videa, kde byly zobrazeny až tříčlenné party bojovníků. Zmíněné příkazy se budou dělit na základní – Attack, Fire, Blizzard a Cure a pravděpodobně se dočkáme nějakých dalších jako Launch, která vyhodí nepřítele do vzduchu. Pokud by tedy skutečně byl zakomponován systém komb, může být zajímavé protivníka nadhodit a následně ho stylově sestřelit nějakým pořádně nadupaným kouzlem, což může být jak efektní, tak efektivní. Postavy nebudou mít jako zásobu pro své schopnosti tradiční MP (mana points), ale tzv. ‘‘cost points‘‘ pro každý příkaz. Tyto cost points nám ukáží, kolikrát že můžeme danou schopnost použít. Samozřejmostí jsou klasické HP (health points), jméno soupeře, minimapka a to je asi tak vše známé k interface.

O postavách toho zatím Square Enix plno tají. Něco už však už vyplavalo na povrch. A těch několik informací si zde vypíšeme. Začněme Lightning. Toť mladá dáma kdysi spřátelená s vojskem Cocoon, která byla pověřena úkolem od Crystal. Zajímavosti: červeno – blonďaté vlasy a výška 178cm (pěkné, a jaké má míry?). Její designer Tetsuya Nomura dostal za úkol vytvořit ženskou variaci na Clouda Strifa ze sedmého dílu. Lightning používá pistoli a meč a jako bonus může využívat nadvládu nad gravitací za pomoci zařízení na svém palci. No, již tento stručný popis dá člověku jakousi představu o této protagonistce hry – pravděpodobně to nebude nejjemnější dáma. Podíváme se i na představitele opačného pohlaví, jmenovitě Snowa Villierse, který pracuje s výše zmíněnou Lightning. Poznáme ho podle jeho černého šátku, blonďatých vlasů a veliké pistole. Říká se, že je tak trochu obr a jeho síla plyne z tetování na jeho levém předloktí. Dalšími dvěma známými postavami jsou Oerba Dia Vanille a Sazh Katzroy. Právě Lightning by měla být tou postavou, kolem které by se celý příběh (minimálně tedy jeho hlavní část) měl točit. Právě ona je vybrána navzdory své vůli k tomu, aby se stala jedním z l’Cie a tím se stala nepřítelem oné lidskosti a podílela se tak na úpadu Cocoon.

Na závěr tak nezbývá než dodat, že je na co se těšit. Slušných JRPG není nikdy dost a samotná značka Final Fantasy je jasnou zárukou kvality. Pokud bude tento díl přinejmenším tak dobrý jako ty předešlé, rýsuje se nám pecka, na kterou jen tak někdo nezapomene.

Final Fantasy XIII

ps3x360
Square Enix, Square Enix
Datum vydání hry:
9. 3. 2010
Žánr:
RPG, Adventura
KARTA HRY
8/10

Komentáře