První test konzolové verze remasteru hry The Elder Scrolls IV: Oblivion
novinka
28
Martin Šmíd, 24. 4. 2025 17:39
Tento týden vyšel pro PC i konzole remaster hry The Elder Scrolls IV: Oblivion, který oproti originálu běží na moderním Unreal Enginu 5. Nyní se objevil od ElAnalistaDeBits první test konzolových verzí, takže už máme zhruba představu, jak na konzolích běží. Na test se můžete podívat níže.
Xbox Series S
Dynamické 1260p/30fps přepočítáno z 900p-720p (interiéry) a 531p-360p (exteriéry)
Xbox Series X
Quality Mode - Dynamické 2160p/30fps přepočítáno z 1440p (interiéry) a 1189p-1080p (exteriéry)
Performance Mode - Dynamické 2160p/60fps přepočítáno z 1440p-1227p (interiéry) a 1080p-864p (exteriéry)
PlayStation 5
Quality Mode - Dynamické 2160p/30fps přepočítáno z 1440p (interiéry) a 1227p-1080p (exteriéry)
Performance Mode - Dynamické 2160p/60fps přepočítáno z 1440p-1227p (interiéry) a 1080p-864p (exteriéry)
PlayStation 5 Pro
Quality Mode - Dynamické 2160p/30fps přepočítáno z 1440p (interiéry) a 1270p-1080p (exteriéry)
Performance Mode - Dynamické 2160p/60fps přepočítáno z 1440p (interiéry) a 1227p-1080p (exteriéry)
Další podrobnosti
Všechny konzole mají až na Xbox Series S dva režimy zobrazení, jak už je dnes pomalu standardem
Xbox Series S má nižší rozlišení i horší nastavení grafiky, ať už jde o textury, stíny, osvětlení, vegetaci nebo vzdálenost vykreslování
I přes značné snížení vizuální kvality nedokáže Xbox Series S udržet stabilních 30 fps
Xbox Series X a PlayStation 5 mají dost podobné nastavení grafiky
PlayStation 5 má občas vyšší rozlišení, ale během hraní je to těžko postřehnutelné
PlayStation 5 i Xbox Series X mají v obou režimech občasné pády frameratu, stabilní zážitek není ani na jedné konzoli
PlayStation 5 Pro má vyšší rozlišení i stabilnější framerate, ačkoliv pevných 30 fps nebo 60 fps také nedosahuje
PlayStation 5 Pro má lepší grafická nastavení, ať už jde o vzdálenost vykreslování, lepší nasvícení nebo úroveň detailů
Zdá se, že Unreal Engine 5 má pořád problémy s otevřenými světy, hlavně na konzolích, ačkoliv se to pomalu zlepšuje, jak ukazuje právě Oblivion nebo nedávný S.T.A.L.K.E.R. 2.
Komentáře