Viva Pinata: Pocket Paradise

Martin Šmíd, 22. 10. 2008 23:01
Když vpadly Piňaty na Xbox 360, vytvořily kolem sebe celkem zajímavou mánii. Kromě samotné hry se objevily hračky, seriál a další věci, které ji měly podpořit. Samotná hra se však bohužel neprodávala až tak dobře. S druhým dílem nyní přichází i kapesní verze na Nintendo DS pod názvem Viva Piňata: Pocket Paradise. Jestli se vývojářům i na kapesní konzoli podařilo zachovat ducha původní hry, to si můžete přečíst v naší recenzi.

Když jsme se o Viva Piňata: Pocket Paradise dozvěděli, měli jsme trochu strach, aby se převod na DSko nepokazil a hra neprošla velkou odtučňovací kůrou. Teď, když už držíme krabičku se hrou v rukou, můžeme s klidem říci, že se na ní převod nijak nepodepsal a nabízí stejnou zábavu jako na Xboxu 360. Na hře navíc pracovali samotní vývojáři z Rare (Banjo Kazooie nebo Viva Piňata), kteří mají s Nintendo konzolemi velké zkušenosti. Výsledkem je povedený port, který si s ničím nezadá se svým větším bráškou. V Pocket Paradise se opět stanete virtuálním zahradníkem, který má na začátku jen menší prostor pro uskutečnění svého velkého snu, kterým je vybudování té nejluxusnější zahrady, na níž se slezou Piňaty všech možných druhů a budou tam spokojeně žít. Než se tak stane, uběhne samozřejmě spousta času. Ačkoliv je Pocket Paradise určena převážně pro děti, není zase tak lehká, jak by se mohlo zdát. Hra naštěstí obsahuje celkem rozsáhlý tutoriál, který je opravdu zdařilý a provede vás naprosto vším. K tutoriálu se lze navíc kdykoliv vrátit, takže byste neměli nikde zakysnout. Stát se však může cokoliv. Zvláště když neumíte moc dobře anglicky, protože českou lokalizaci ve hře nenajdete.

Pojďme ovšem k Piňatám, o kterých tato hra vlastně je. Těch je ve hře kolem šedesáti a většinu je tvoří staří známí, takže zde potkáte lištičku, červíky, barevného poníka a podobně. RARE však nezahálelo, a tak v Pocket Paradise nabízí i několik nových kousků. Než tak všechny Piňaty získáte, strávíte u hry spoustu času. Společně s Piňatami jsou zpět i Dastardos, Leafos a další. U těchto postav si můžete kupovat nové věci, jako jsou semínka, anebo stavět domečky. Zvláště stavitel má pěknou animaci příchodu a odchodu, kdy se vyhrabe ze země a poté zase zahrabe. Pojďme však k tomu nejdůležitějšímu, a tím je ovládání. Kdo se bál, že by převodem na DSko nějak utrpělo, může si oddychnout. Ovládání stylusem je intuitivní a neskutečně přesné. Hra je také rozdělena na dva displeje, kdy na horním máte všemožné informace a rady a na tom dolním ovládáte samotnou hru. Stylusem neovládáte jen Piňaty (najdou se zde i klasická pářící videa), ale také s ním zaléváte záhon, kopete jámy nebo sypete semínka trávy, která ihned vyroste. To vše jsou tedy klasické činnosti z velké verze.

Pokud čekáte ve Viva Piňata: Pocket Paradise nějaký online multiplayer, můžete na tuto volbu ihned zapomenout. Wi-fi podpora je zde pouze k výměně Piňat se svými kamarády. Co si ovšem zaslouží pochvalu, je grafické zpracování. Samotná hra vypadá nadmíru dobře. Pozadí je krásně vykreslené ve 2D, zatímco samotné postavy a Piňaty jsou ve 3D. Navíc je grafika krásně pestrá, takže se na ní opravdu pěkně dívá. Kamera je umístěna pohledem shora, což je pro tuto hru asi to nejideálnější. Stejně dobře dopadla i hudební a zvuková stránka. Ty nevybočují z řady předchozích her, akorát zamrzí, že zde nenajdeme dabing, ale to už bychom chtěli asi moc.

Viva Piňata: Pocket Paradise je skvělou hrou pro kapesní konzole, kde si užijete spoustu zábavy. Převodem na DSko hra rozhodně neutrpěla a každý, kdo tuto konzolku vlastní, by si ji měl pořídit. Viva Piňata: Pocket Paradise je tak jasný kup.

Viva Pinata: Pocket Paradise

ds
THQ, Rare Ltd.