Spore Hero

Martin Šmíd, 15. 12. 2009 23:48
Když tvůrce The Sims Will Wright oznámil, že připravuje zajímavou strategickou hru Spore, zavládlo mezi hráči nadšení. EA tuto hru doprovodila zajímavou a hlavně velkou reklamní kampaní, která měla zaručit vysoké prodeje. Svůj cíl hra splnila tak napůl. Nikdy totiž nenaplnila úplně ta očekávání, která do ní samotná EA vkládala a rozhodně se ze Spore nestal nový The Sims. Nyní přichází Spore i na Wii s podtitulem Hero a je třeba už na začátku říci, že se jedná o dosti odlišnou hru, než tu, kterou znají PC hráči. Přesto je dobré věnovat Wii verzi pozornost. Přinejmenším v naší recenzi. Pojďme se podívat, jak Spore Hero dopadl.

Hlavní mód hry tvoří jakási kampaň, kde se chopíme právě vylíhlého tvora, jenž sem spadl s meteoritem, kterému dáme jméno a budeme s ním cestovat po zdejším světě. Malý tvor z počátku vypadá moc jednoduše, takže si ho určitě budete chtít během hry nějak vylepšit. To je pochopitelně možné, ale na začátku k tomu nemáte žádné prostředky. Lepší drápy na ruce, zuby nebo oči získáváte procházením světa, kde budete plnit nejrůznější úkoly pro jeho obyvatele. Jednou budete muset zvládnout nějaký ten závod, šarvátku, či stavbu sochy. Úkoly jsou jednoduché, různorodé, ale stejně po čase nudné. Jejich plnění se tak stane po nějakém tom čase spíše rutinou potřebnou k odemknutí dalších vylepšení pro vaši postavičku. Upgrady si poté kupujete za speciální krystaly, které nacházíte během hry. Protože je svět celkem rozlehlý, máte po pařátech k dispozici mapu. Ta vám ukazuje splněné, ale hlavně nesplněné úkoly, přičemž se i dozvíte, co jste už sebrali a co je potřeba ještě po světě vysbírat.

Už před vydáním hry na PC vydala EA jakýsi Spore editor, kde si hráči mohli vytvořit příšerku dle své představivosti. Tento celkem obsáhlý editor je přístupný i v HERO. Měnit u příšerek můžete naprosto vše. Od očí, rukou, nohou, zubů, až po samotné proporce těla. Editor je hodně propracovaný a dají se v něm dělat opravdu neskutečné kreatury, které poté respekt a vypadají jako z jiné planety. Rovněž samotných voleb a „součástek” na vytvoření příšerek je velké množství, takže si každý určitě vybere. Součástí hry je i jakási Sporepedia, kde si můžete vytvářet celou řadu jedinečných potvor. Bohužel má tato funkce menší vadu na kráse. Protože hra nepodporuje online funkci, nemůžete se svými vytvořenými potvůrkami pochlubit ostatním hráčům a kamarádům. Jediná možnost jak příšerku někomu ukázat, je ho dovléci před televizní obrazovku.

Kromě příběhového módu, kde si postupně postavičku vylepšujete a sbíráte nové doplňky pro její tvorbu, se v menu nachází i mód Battle. Tento mód by se dal prostě přirovnat k Tekkenovi či jiné bojovce. Na začátku si vyberete z nabízených kreatur, případně si můžete vytvořit příšerku vlastní. Poté už jen stačí zápas odstartovat, přičemž se ocitnete v aréně, kde budete bojovat jeden proti jednomu. Nyní bychom zmínili, že AI je dosti pomalá a mnohdy na vás nestač a to ani na největší obtížnost. Doporučujeme tak hrát tento mód ve dvou hráčích, aby se síly vyrovnaly. Pokud bychom měli nějak zhodnotit samotný bojový systém, nachází se tu několik komb, jako jsou klasické údery, kopy, ale i třeba údery hlavou příšerky. Rovněž se příšerky kryjí a připravují nečekané útoky. Bojový mód je až značně jednoduchý, takže po nějaké té chvilce už budou všechny komba okoukaná a vy nebudete mít důvod hrát dál. To je vůbec velký problém hry Spore Hero. Nepřináší totiž žádný pádný důvod, abyste ve hře po několika minutách pokračovali, což je rozhodně škoda, protože potenciál tu byl. Zůstal ale trestuhodně nevyužit. Za tohle by si vývojáři zasloužili nechat narůst ocas a nějaké ty rohy.

EA už v My Sims sérii ukázala, že dokáže na Wii vytvořit graficky velmi zajímavou hru. Výjimku netvoří ani Spore Hero. Celá hra hýří barvami, občas překvapí nějaký ten detail a musíme pochválit i pěkně vypadající potvory, které si vytváříte dle své představivosti. Pozadu není ani prostředí, kde vidíte nejrůznější detaily, jako jsou i stébla trávy, všude se povaluje nějaký ten pěkný strom obalený kvalitními texturami, přičemž vše doplňují poskakující potvůrky. Rozpačitě je na tom hudební a zvuková stránka hry. Hudbu jsme za celou dobu hraní moc nezaregistrovali, přičemž je hodně nevýrazná a na té pravé atmosféře v jakémsi příběhovém režimu rozhodně nepřidá. Co trošinku tuto situaci zachraňuje, jsou zvuky, ať už samotných příšerek, tak okolního prostředí.

Spore Hero bohužel dopadlo přesně tak, jaké mělo na Wii ambice. Tedy průměrně. Doplácí především na dosti po čase nudnou hlavní kampaň. Rovněž ani bojový systém nedopadl nejlépe a pokud ho srovnáme s konkurencí, Spore Hero nemá ani nejmenší šanci. Pokud jste ale fanoušek PC verze a rádi se do tohoto světa vracíte, možná vás Spore Hero na nějakou tu dobu zabaví. Každý by měl ale zvážit, jestli mu stačí vytváření postaviček z populární PC hry, aby s nimi mohl bojovat v arénách. Nám to bohužel nestačí.

Spore Hero

wii
EA, EA