Red Baron Arcade

Martin Šmíd, 15. 7. 2009 21:03
V 90. letech minulého století vydala společnost Sierra dnes už legendární arkádovou hru Red Baron. Letadýlka, ve kterých jsme bombardovali továrny a sestřelovali nepřátelská letadla, se staly přes noc hitem. Sierra později vydala několik dalších dílů, přičemž nedávno se dočkal úplně první díl jakého si remaku v podobě Red Baron Arcade, který se objevil i na službě Playstation Network. Pojďme se nyní podívat, jestli stojí za to do hry investovat nebo našetřené peníze radši ještě chvilku na účtu nechat.

Už to, že Red Baron Arcade vychází jen na Playstation Network ukazuje, že je hra určena převážně pro občasné hraní a pro ty, kteří se třeba nudí a rádi by za malý peníz zkusili něco nového. Pokud si hru stáhnete, čeká na vás v hlavní kampani něco kolem dvaceti misí, kde se proletíte v nejrůznějších letadlech z první světové války. Mezi ně patří třeba legendární Albatros D.III, Pfalz, Fokker, Junkers a nebo Siemens. Letadel je celá řada a liší se vždy určitými parametry. Vždy tak musíte dbát na to, aby letadlo mělo co nejvíce vyvážené parametry pro určitý typ úkolu. Nejde vybírat jen letadlo, které má co nejvíce energie, ale také se musíte dívat na počet bomb, jak dlouho dokáže zrychlit pomocí turba (X) a třeba i ovladatelnost. Potěší i fakt, že letadélka se liší od sebe i vzhledově, takže žádné není úplně stejné.

Náplně misí jsou celkem různorodé. Budeme třeba bombardovat vzducholodě, střílet po nepřátelských letadlech, ničení základen a letišť nebo bránit určité cíle. Každé letadlo je v základu vybaveno kulometem a pár bomb, které dokáže shazovat na nepřátelské budovy, auta a další věci. Náboje v kulometu vám během hry nedojdou, ale můžou vám dojít bomby. K doplnění bomb tak musíte proletět některým z powerupu, které se nacházejí na mapě. Powerupů je několik druhů. Jedni slouží ke zmíněnému doplnění bomb, ale i k doplnění zdraví. Hlavně na draví letadla je třeba si dávat hodně velký pozor, protože stačí aby vás zamířilo nepřátelské letadlo a dokáže vás na pár nábojů sestřelit. Naštěstí můžeme během hry používat zmíněné turbo po stisknutí křížku nebo nějaké ty obraty po stisknutí čtverečku.

Pokud vás omrzí hra pro jednoho, což se dříve či později stane, tak tu máme záchranu v podobě online hry. Můžeme tak změřit síly až v osmi hráčích na jedné desítce map. Škoda jen, že se vývojáři více nesnažili a nepřinesli nám daleko zajímavější herní módy. Deathmatch už je přeci jen všude a dosti okoukaný, Team-Deathmatch rovněž a variaci na Capture the Flag lze brát snad jen jako špatný vtip. Přesto musíme alespoň vývojáře pochválit, že během hraní jsme nezaznamenali žádné lagy a vše běželo naprosto plynule. V multipayer menu naleznete i jednoduchou filtraci podle herních režimů, map a dalších parametrů. Škoda jen, že hru nehraje moc lidí, takže se většinou stane, že třeba nikoho nenajdete a musíte obtížně shánět kamarády.

Protože Red Baron Arcade vychází jen na Playstation Network, nečekali jsme nějak extra pěknou grafiku. To, co jsme ale viděli, nám opravdu vyrazilo dech. Hodně průměrně zpracovaná letadla létají nad jednou texturou pokrytou zemí, kde těžko rozeznáváte louku od potůčku. Grafika tak patří k největším mínusům v Red Baron Arcade, což je rozhodně škoda. Stačilo trošinku více zapracovat. Dále co ve hře chybí je jakákoliv fyzika, takže pokud narazíte do baráku, letadlo pouze začne hořet. Ani se nerozletí na kousky, o baráku ani nemluvě. To rovněž platí i pro sestřelená letadla, která postupně začnou hořet a poté začnou padat k zemi. Trošinku pozvedneme Red Baron Arcade alespoň co se týče hudebního doprovodu a i celkem dobrých zvuků.

Red Baron Arcade se z počátku zdál jako povedená letadlová arkáda, která hráče vrátí několik let do minulosti. Jenomže po čase stereotypní kampaň pro jednoho, málo online módů a celkem rozporuplná grafika zapříčinilo, že se z Red Baron Arcade stala jen průměrná hra. Navíc sběratele trofejí nepotěší ani fakt, že je tato hra nepodporuje, takže padá další důvod si ji koupit. Potenciál hra měla, ale bohužel zůstal nevyužit.

Red Baron Arcade

ps3
Sierra Entertainment, Stainless Games