My Sims Kingdom

recenze  15
Martin Šmíd, 29. 12. 2008 1:58
Série Sims her je celosvětově oblíbená a vlastně se jedná o nejprodávanější hry vůbec. Konzolové verze PC her neměly nikdy takovou popularitu, ale s příchodem Wii si v EA řekli, že musí přijít s něčím novým. To něco je My Sims. K původní verzi Simů má tato hra daleko, ale zato se u ní člověk královsky pobaví a o to jde především. Nyní začněme naši trošku netradiční recenzi.

Příběh hry, tedy můj příběh, je veskrze jednoduchý. Nejedná se o nic, nad čím byste museli přemýšlet. Jmenuji se Kachlo a dlouhá léta jsem byl pasáčkem prasat. Znáte to - ráno vstát se slepicemi, polaskat se s prasaty, nakrmit je a večer zase krásně spát. Jenomže můj život se změnil ve chvíli, kdy mě navštívil můj kamarád Buddy a řekl, že na hradě hledají nového čáryfuka, tedy člověka, kterému dají kouzelnou hůlku, aby s ní pomáhal lidem. Můj kamarád asi ve mně rozpoznal talent, a tak mě do výběru přihlásil. Já nejprve váhal, protože mi přeci jen pasení prasat dávalo jistotu teplého oběda a místa na spaní. Když do mě stejnou myšlenku začala vtloukat i moje nejlepší kamarádka Lyndsay, tak jsem souhlasil, že se výběru zúčastním. Cestou na hrad, kde konkurz na čáryfuka probíhal, jsme potkali královu dceru - nafoukanou princeznu, která si myslela, že má kouzelnou hůlku v kapse. Na hrad jsme dorazili s mírným zpožděním, ale to nezabránilo tomu, aby mě mistr kouzelník vzal na výlet, kde jsem s dvěma dalšími kandidáty svedl souboj o kouzelnou hůlku. Protože jsem chytrý a nadaný chlapec, tak jsem uspěl a kouzelnou hůlku vybojoval, z čehož nebyla nadšena králova dcera. Ta se nakonec po slibu, že dostane jednorožce, uklidnila a já se mohl přivítat s hůlkou. Nyní jsem tedy vyrazil do světa, abych konal dobro. Na mé cestě po celém království mě doprovází také mí dva věrní kamarádi a prožíváme spoustu dobrodružství.

Jak jste jistě pochopili, My Sims Kingdom není úplně klasická Sims hra. My Sims Kingdom se odehrává v království, které je rozdrobeno na několik menších ostrůvků. Jako čaroděj tak budete putovat do zajímavých koutů, abyste pomohli obyvatelům království. Ačkoliv jde o jinou Sims hru, než na kterou jsou hráči zvyklí, pořád v ní budete stavět. Právě ve stavbě tkví plnění úkolů. Budete tak stavět zavlažovací zařízení, ohradu kolem krav, schody, domy pro své kamarády a spoustu dalších věcí. Dokonce budete zařizovat i domy, do kterých můžete nacpat židle, stoly, křesla, obrazy, postele, kuchyňské potřeby a kdo ví co všechno. V tuto chvíli se z My Sims Kingdom stává klasická Sims hra. Akorát věci nenakupujete za pracně vydělané peníze, ale za manu, kterou nacházíte na různých částech ostrova, nebo dostanete za splněný úkol. Pokud už je many opravdu velký nedostatek, můžete si nechat přeměnit nasbírané suroviny na tuto vzácnou tekutinu, ze které vznikají všechny předměty.

Abyste požadované věci, ať už na stavbu domu nebo pro nejrůznější předměty, získali, budete muset vždy najít určité suroviny. Budete tak kácet stromy, sbírat jablka nebo třešně, hledat poklady a také si hrát na horníka. Činností, které můžete dělat, je hodně, a tak nedochází ke stereotypu jako v klasických Sims hrách. Kapitolou samou pro sebe je chytání ryb. V celé hře je k dispozici 25 druhů ryb a každý druh se vyskytuje na určitém místě. Někdy ovšem vzácné rybky připlují hodně zřídka, a tak u lovení zkysnete na hodně dlouho. Alespoň že to potěšení, které přijde po ulovení všech druhů, je opravdu velké a odměna na sebe také nenechá čekat. Když už máte požadované suroviny, musíte ještě vyhledat svoji kamarádku Lyndsay, aby vám s jejich pomocí očarovala hůlku.

Ovládání hry je velice příjemné. Chodíte klasicky analogovou páčkou, ale všechny činnosti děláte Wiimotem. Na ovládání si tak zvyknete po pár minutách hraní a jde o jedno z velkých plusů. Grafická stránka sice nedosáhne do takových výšin jako hry od Nintenda, ale rozhodně hře nedělá ostudu. Hudební stránka je také příjemná a určitě nikomu nebude vadit ani namluvení, které spíše připomíná mumlání. Co je ovšem příjemným zjištěním, je přítomnost českých titulků. My Sims Kingdom je tak přístupný naprosto každému, i té nejmladší skupině. Takhle nějak si představujeme podporu u her pro ty nejmenší hráče. České titulky jsou navíc velmi povedené a za celou dobu se nestalo, že bychom narazili na nějakou chybku.

My Sims Kingdom je skvělá hra pro děti, které si ji užijí maximálně i díky české lokalizaci. Ani dospělí se však nemusí bát, že by je hra nudila. Jednoduchá hratelnost s pěknou grafikou prostě musí chytnout každého za srdce.

My Sims Kingdom

wiids
Electronic Arts, EA Redwood Shores / Electronic Arts