MotorStorm Pacific Rift
První díl přinesl bláznivé tratě kdesi v poušti. I druhý díl je pojat jako turnaj, což napoví hned i první renderovaný filmeček, kde jsou na ostrov přiváženy nejrůznější vozítka, ve kterých se utkají ti nejlepší závodníci. Ano čtete dobře, druhý díl se už neodehrává na pusté poušti, ale na ostrově v Pacifiku. To přináší nejen vizuální změnu, ale i spoustu nových prvků v hratelnosti, na které si budete muset chvilku zvykat. Podíváte se tak na slunečné pláže onoho ostrova, ale i do hloubi lesů, kde číhá nejeden strom, o který si rozmlátíte čerstvě naleštěné vozítko. Nakouknete i do horských oblastí a do lávou zalitých plání. Čekají nás tedy různorodé tratě a každá z nich představuje vždy jedinečnou výzvu. Podle toho, kde se tratě a závody budou odehrávat, je hra rozdělena na několik částí - voda, vzduch, oheň a země. Ačkoliv jsou závody takto rozděleny, pořád se jedná o starý model z prvního dílu, kdy musíte vyhrávat určité závody a za ně dostanete vstupenku do další části. Nic nového a každý tu bude ihned doma.
Po několika závodech zjistíte, že přeci jen nějaká ta změna nastala. Čeká na vás totiž zhruba stovka drsných závodů rozdělených do osmi obtížnostních, tedy vlastně levelovacích stupňů. Abyste si odemkli ten další, budete muset posbírat určitý počet bodů a nejlépe výher. Za zlatou medaili máte 100 bodů, za stříbrnou dostanete 75 bodů a za bronzovou 50. Za čtvrté a horší místo pochopitelně utřete nos a musíte závod opakovat. Kromě klasických závodů (kdo dojede první do cíle, vyhrává) tu najdeme i spoustu dalších módů, přičemž některé z nich slaví ve druhém díle premiéru. Jedním z nových módů je Speed. Jedná se o klasickou jízdu mezi checkpointy, přičemž za každý projetý dostanete vždy nějaký ten čas navíc. Abyste však získali zlato, musíte nasbírat i určitý čas, což není vůbec jednoduché a většinou budete mít co dělat. Na bronzovou příčku ovšem stačí dojet trať, ale protože do šampionátu budete potřebovat co nejvíce bodů, budete takovéto tratě muset vyhrávat. Z nových módů musíme zmínit i Eliminator. Jak už sám název napovídá, musíte se co nejrychleji dostat do čela závodu a tam zůstat po určitý čas. Na trati jsou totiž během jízdy jakési checkpointy a po projetí odpadne poslední závodník. Zvláště na vyšších úrovních začínají i vaši spoluzávodníci pořádně bojovat o čelo a ze hry se stává pořádný masakr.
Každý závod je pak stavěn tak, abyste ho měli možnost dojet s každým vozidlem a ne jen s těmi doporučenými. Rovněž je ale nejlepší si na každou trať zvolit vozidlo, které se na ní hodí. Např. na zablácenou trať zvolit nějaké to větší vozidlo a ne takové, které se bude bořit do země a sotva pojede. Abyste dojeli co cíle, budete se muset naučit nejrůznější zkratky, protože jen přes ně vede cesta k prvnímu místu. Soupeři jsou totiž hodně agresivní a většinou se odstup počítá jen na několik málo vteřin. Nečekejte tak, že soupeře předjedete o několik minut, nedej bože kolo. To se rozhodně ve hře nestane. Jako v prvním díle, i v tom druhém máte na výběr ze spousty nejrůznějších vozítek. Mezi ty menší vozidla patří motorky a čtyřkolky v několika verzích, ale poté dostanete možnost si vyzkoušet i nějaká ty závodněji ražená auta. Samozřejmě nechybí ani náklaďáky a novinka tohoto dílu, a sice Monster Trucky. Všechna závodní vozidla jsou na všech tratích dobře vyvážena a s žádným nemáte zaručeno první místo. Vždy jde o styl, jaký zvolíte, a rozhodně se dá i s motorkou vyhrát nad náklaďáky, i když občas skončíte pod jejich koly. Nejrychlejší vozidla ve hře představují Rally Car, ale ani s nimi nemáte vyhráno. Stačí abyste se dostali s autem do vody a předjede vás kdejaký ten kamion nebo Monster Truck, který je na těchto površích rychlejší. Na normálním povrchu máte pochopitelně navrch zase vy.
Dostáváme se k samotným tratím. Těch je ve hře celkem šestnáct a každá má poté několik verzí. Nejzajímavější na nich jsou nejrůznější odbočky, které můžete projíždět, sbírat drahocenné vteřinky a za to třeba i nějaké ty trofeje. Mezi zkratky mohou patřit například tunely, ale i nejrůznější skokánky, které vás snadno dostanou na několik desítek metrů do vzduchu. Jsou i takové skokánky, které vás nechají ve vzduchu nějakou tu stovku metrů. Samozřejmě zůstanete ve vzduchu jen několik vteřin, ale jedná se o velmi důležité zkrácení tratě. Na váš výsledek nemá vliv jen vámi zajetá trať a zkratky, které zvolíte. Musíte si také uvědomit, že můžete používat boost. Jeho použití má také svá pravdila - kde je vedro, tam se rychleji ohřeje a tím pádem se i rychle vyčerpá, naopak ve vodě se ochladí a vy můžete používat boost delší čas. I to má dopad na váš zajetý čas, a tak si chce pořádně rozmyslet, jakou cestu zvolíte. Celkově jsou tratě o dost lépe zvládnuty než v předchozím díle a neomrzí ani na několikátý průjezd. Vždy máte totiž co objevovat a někdy budete opravdu koukat, kolik neprozkoumaných míst jste při předchozích jízdách minuli.
Dostáváme se k poslednímu sloupku a nejprve se vrhneme na všelijaké kolize, o kterých hra vlastně je. Ty jsou téměř stejné jako v předchozí hře, ale najdete zde i některé nové efekty. Co však docela zamrzí, je nevyzpytatelnost překážek. Někdy totiž narazíte do skály a řekli byste, že to odnese přinejmenším předek, ale ono se nic nestane a jen se odrazíte a jedete dál. Jindy stačí zase jen nepatrné šťouchnutí o jinou překážku a jste na kousky. Občas jsou měřítka opravdu podivná a pořádně vás zvedne ze židle, když se něco podobného stane několikrát za sebou a vy přijdete o první místo v dobře rozjetém závodě. Co se však zlepšilo oproti předchozímu dílu, je grafická stránka hry. Tropický ostrov vypadá nejen lépe než pouště v prvním díle, ale celkově je grafika hezčí na pohled a nenarazíte ani na tolik grafických kiksů. To hudební stránka je už rozporuplnější, někomu se líbí, někomu ne. Její hodnocení tak necháme čistě na vás.
Motorstorm: Pacific Rift je povedené pokračování k už tak skvělému prvnímu dílu. Není v něm sice tolik změn, jak bychom od druhého dílu čekali, ale přináší neskutečně velkou porci zábavy, což se bude líbit nejednomu hráči. Navíc má Motorstorm: Pacific Rift i trofeje, které představují pořádnou výzvu.
Komentáře