Mortal Kombat 1

Mortal Kombat 1
recenze  22
Martin Šmíd, 20. 9. 2023 9:30
Série Mortal Kombat je tu s námi už více než třicet let. Za tu dobu se z ní stala obrovská videoherní legenda, globální fenomén a jedna z nejpopulárnějších sérií bojovek, na níž nedají dopustit miliony hráčů po celém světě. Navíc značka už dávno přesáhla videoherní průmysl, jak ostatně ukazuje i několik filmů. O jejich kvalitě bychom mohli dlouze diskutovat, ale své fanoušky si také našly, takže mohou vznikat další. A do budoucna můžeme počítat i s dalšími hrami. Už v těchto dnech jsme se dočkali zcela nového dílu, jenž se vývojáři z NetherRealm Studios rozhodli pojmout jako jeden velký restart značky Mortal Kombat, ať už jde o příběh, postavy i částečně hratelnost, do níž se rozhodli zakomponovat několik zajímavých novinek. Co ovšem zůstalo, je obrovská brutalita, pro kterou je série Mortal Kombat známá po celém světě. Jak se Mortal Kombat 1 povedl, se nyní dočtete v mé recenzi.
Mortal Kombat 1

Recenzovaná verze: Xbox Series X/S

Když jsme tu měli naposledy velký restart Mortal Kombat série v roce 2011 na PlayStationu 3 a Xboxu 360, nakopl sérii do zcela nových výšin. Nový Mortal Kombat 1, u něhož jednička znamená zcela nový začátek, po stránce hratelnosti takovou velkou revoluci nepřináší. Kdo hrál předchozí díly a patří mezi jejich fanoušky, bude tu od první minuty jako doma, ačkoliv i pro něj je připravena celá řada rozhodně příjemných překvapení, ať už jde o postavy i hratelnost. Spíše se vývojáři rozhodli zahodit propletené a kolikrát složité vztahy mezi jednotlivými postavami, které se během posledních her vyvíjeli, a bylo docela lehké se v nich při troše nepozornosti ztratit. Nový začátek v tomto Mortal Kombat 1 otevírá více i naprostým nováčkům, kteří by chtěli do série naskočit, což je ve výsledku chytré a hlavně dobré rozhodnutí. Jak už jsem ale zmínil, vývojáři pořád myslí i na své věrné fanoušky, kteří si nový Mortal Kombat také určitě maximálně užijí, a možná i o něco více než naprostí nováčci, protože budou znát předchozí historii postav a budou si všímat i různá pomrknutí, kterými vývojáři nešetří.

I proto svoji recenzi začnu hlavní příběhovou a filmově laděnou kampaní s mimořádnými produkčními hodnotami, za které by se nemusel stydět ani kdejaký seriál nebo film. Hra Mortal Kombat 1 se odehrává po událostech z Mortal Kombat 11, kdy bůh ohně Liu Kang použil speciální přesýpací hodiny, aby vytvořil zcela nové a snad i lepší univerzum, v němž i padouši budou moci vést klidnější život. Na začátku se zdá vše v pořádku, protože v Earthrealmu panuje mír, říši Outworld zase ovládá královna Sindel, alespoň to tak tedy vypadá. Na turnaje Mortal Kombat, na které dohlíží samotný Liu Kang, se nezapomnělo, ale ty slouží už jen jako hry o čest mezi bojovníky z jednotlivých světů. Ty ovšem brzy začnou být ohrožovány, a to je čas, kdy klasické turnaje musejí jít stranou, aby se mohlo zatočit s novým dosti tajemným a záhadným zlem. Na Mortal Kombat 1 je skvělé vidět, jak oblíbené postavy začínají prakticky s čistým štítem, postupně se vyvíjí a mají mezi sebou i úplně jiné vztahy, než tomu bylo v minulosti. Vše je v tomto ohledu hodně překopané, ale to je jen dobře, protože i na fanoušky série pak čeká nejedno velké překvapení.

Už v předchozím díle byla příběhová kampaň výborná, a to tak, že překonávala svoji kvalitou a vůbec produkčními hodnotami všechny hrané filmy, a v novém Mortal Kombatu je ještě o chlup lepší. Má rozhodně solidně napsaný příběh, a ačkoliv se točí nejprve kolem budování nového univerza a následně jeho záchrany, má spoustu nečekaných zvratů a výborně zrežírovaných bojových scén s famózní choreografií. Navíc ho podtrhují i výborně zahrané jednotlivé postavy, které mají hloubku a jsou propracované do posledního detailu, a určitě jim pomáhá i většinou výborný dabing, o který se postarali profesionální herci (Kelly Hu - Li Mei, Yuri Lowenthal – Smoke, Andrew Bowen – Johnny Cage nebo Kari Wahlgren – Kitana/Mileena). Jen výkon Megan Fox jako Nitary je dost nevýrazný, takže se potvrdila obava mnohých fanoušků, že byla vybrána jen kvůli marketingovému potenciálu a ne pro svoje herecké umění.

Každopádně jde o výjimku, protože drtivá většina postav se povedla a pak je lehké si je oblíbit, fandit jim a třeba i několik minut sledovat výborný CGI filmeček. Většinou ve filmečcích nechybí akce či dobře napsané rozhovory mezi jednotlivými postavami, které posouvají vše kupředu. Také se mi líbí, že filmečky plynule přecházejí do herních pasáží, které reflektují, co se v nich událo. Třeba když je nějaká postava zraněna nebo u ní nastane dramatický vývoj, projeví se to i v herní pasáži. Vývojáři si s budováním nového univerza dali neskutečně záležet v rámci zhruba sedm hodin dlouhé kampaně a pokládají i hodně dobré základy do budoucna, protože už nyní je jasné, že jen u jedné hry nezůstane.

Série Mortal Kombat byla vždy mezi fanoušky bojovek hodně oblíbená i pro svoji přístupnost, nebo alespoň byla přístupnější i občasným hráčům ve srovnání se sériemi jako Tekken nebo Street Fighter. Je ovšem otázka, jestli tomu tak stále je, protože za ty roky a další díly vývojáři přidali řadu systémů a nových mechanik, takže o jednoduchou záležitost na zvládnutí rozhodně nejde. Mortal Kombat 1 je hodně komplexní a propracovaná bojovka, u níž až po zvládnutí všech mechanik a složitějších komb odhalíte její pravou krásu, a až tehdy začne ta pravá zábava. Vývojáři si toho byli vědomi, proto zakomponovali výborně zpracovaný tutoriál, jenž vás provede základními i pokročilejšími pohyby, ale je jasné, že pak je to ještě o dalším tréninku s jednotlivými bojovníky, protože každý se od sebe značně odlišuje a má své vlastní sady útoků a komb. I možná proto je škoda, že tu nejsou jako u Street Fighter VI propracovanější výukové programy pro každého bojovníka, které by seznámily se všemi jeho možnostmi. Na mnohé musí hráč přijít sám.

Jak už jsem zmínil v prvním odstavci, vývojáři se po stránce hratelnosti nesnažili o žádnou revoluci v rámci série. Ono ani nebylo třeba, protože si byli dobře vědomi toho, že základ byl v jedenáctém dílu vybroušen téměř k dokonalosti, a proto se rozhodli jít spíše lehčí evolucí na základě zpětné vazby od fanoušků a vylepšením několika systémů. Pořád si proto Mortal Kombat 1 udržuje svoji jedinečnou DNA, což je určitě skvělá zpráva. Souboje jsou přehledné, na jednotlivá komba se dobře dívá, a nechybí ani velká brutalita, kdy vidíte ve zpomaleném čase pomocí Fatal Blow, jak praskají kosti i šlachy protivníka, případně dostávají pořádně zabrat jeho orgány. Jde prakticky o trochu vylepšené X-ray útoky. Vývojáři přidali oproti posledním dílům i vzdušené útoky, přidali na rychlosti, což oceňuji, a velká pozornost byla věnována opět i různým Brutalitám a Fatalitám, které jsou neskutečně brutální a kolikrát jsem si u nich říkal, jestli to vývojáři už nepřehání. Z předchozích dvou dílů se vrací i Quitality, což je speciální bolestivá animace pro hráče, kteří se rozhodnou opustit zápas předčasně, aniž byste měli možnost zasadit finální bolestivou popravu. Třeba proto, že dostali neskutečný nářez. V jiných hrách by hráči asi za takto předčasné odpojení soupeře nadávali, zde je možnost si ho maximálně užít, když víte, že dostal hroznou nakládačku, vzteky radši utekl a stejně jste o brutální konec nepřišli.

Největší novinkou v hratelnosti hry Mortal Kombat 1 je Kameo systém, o němž vývojáři před vydáním hodně mluvili, a má opravdu zásadní vliv na samotné souboje. Před bojem si vždy vyberete jednoho hlavního bojovníka a následně jednoho Kameo bojovníka, jehož můžete následně povolávat do boje. Pokud k tomu máte potřebnou energii, povolávat ho neustále nejde. Kameo bojovník se dá využívat pro odrážení útoků, pro útočení i vytváření komb či dokonce Fatalit, přičemž jde o příjemné oživení soubojů, dodávající jim další vrstvu a hlavně větší hloubku. Kameo bojovníci se dají dobře s hlavními bojovníky kombinovat a poskytovat jim i útoky nebo možnosti pro boj, které sami nemají a scházejí jim. Vyplatí se proti více experimentovat, protože některé postavy se k sobě hodí více než další a krásně se doplňují.

V současnosti je v základu ve hře hned 22 bojovníků (23 pokud budu počítat i Shang Tsunga dostupného za předobjednávku), kdy každý je naprosto unikátní a nabízí odlišný bojový styl. I když jsou rozmanití, nepřišlo mi, že by jeden vyčníval nebo byl silnější než ty ostatním. Vývojářům se je povedlo už nyní docela slušně vybalancovat. Mezi bojovníky nemohou chybět ikony série jako Johnny Cage, Raiden, Scorpion, Sub-Zero, Liu Kang, Mileena nebo má oblíbená Kitana, ale zahrnuty jsou i někteří bojovníci, které jsme delší dobu v sérii v hratelné formě neviděli jako Nitara či Havik. Pokud jste se těšili na nějakého nováčka, tentokrát máte smůlu, protože vyloženě nový bojovník ve hře chybí. Kromě hlavních hratelných bojovníků je zahrnuto i 15 Kameo bojovníků, které je možné si přivolávat na pomoc. Třeba Scorpion, Sub-Zero nebo Kung Lao jsou zahrnuty v hratelné i Kameo formě, ale někteří oblíbení a známí bojovníci tu jsou jen v podobě Kamea, což je docela zvláštní a zajímavé rozhodnutí. Mezi nimi je třeba Kano, Goro, Sonya Blade nebo Sareena. Je to celkem škoda, a jsem vlastně i docela zvědav, jak na toto rozhodnutí vývojářů zareaguje komunita. Třeba se časem do hry vrátí v hratelné podobě, ale rozhodně to nebude v rámci Kombat Packu 1, v němž bude Ermac, Homelander, Omni-Man, Peacemaker, Quan Chi a Takeda.

Vývojáři vás celkem dost motivují k tomu, abyste si vybrali několik hlavních a Kameo bojovníků a za ně následně hráli, čímž je levelujete a odemykáte si nové barvičky a další kosmetiku, ale také brutality, posměšky nebo druhé fatality. S levelováním bojovníků problém nemám, ale co bych ocenil, pokud by levelování bylo rychlejší, protože nejlepší odměny jsou uzamknuty za vysokým levelem a není zrovna jednoduché se k nim dostat. Pokud budete chtít odemknout naprosto vše u všech bojovníků, prosedíte u hry celé měsíce.

Samotný příběhový režim je velkým tahákem Mortal Kombatu 1, ale po jeho dohrání se můžete pustit do dalších režimů pro jednoho hráče. Takovou tou největší klasikou je režim Towers, v němž si vyberete hlavního i Kameo bojovníka, a následně musíte porazit určitý počet protivníků nebo se pokusit vydržet co nejdéle v jejich nekonečném zástupu. Tento režim slouží dobře pro levelování bojovníků, díky čemuž je možné si odemknout další kosmetiku, ale také tu má každý bojovník připraven jeden speciální finální filmeček složený z pěkných artworků. Největší režim pro jednoho hráče se jmenuje Invasions. V něm postupujete v rámci několika map po předem daných cestičkách, účastníte se soubojů s protivníky za různých podmínek, zastoupeny jsou hojně i Věže, otevíráte truhly s kosmetikou či plníte různé výzvy založené na skillu, za což následně levelujete a vylepšujete vybraného bojovníka, takže nechybí ani RPG elementy. Tento režim prakticky nahrazuje klasickou Kryptu, ale ačkoliv jsem se na začátku docela bavil, po čase jsem z něj už tak nadšený nebyl, protože mi schází větší propracovanost a hloubka, která by vás u něj udržela. Popravdě jde i o docela repetitivní záležitost. Třeba se to ještě změní časem, protože vývojáři chtějí tento režim rozšiřovat v rámci sezón, ale tatím je zážitek z něj trochu rozpačitý a nedá se říci, že bych byl jeho fanouškem.

Když dohrajete hlavní příběhovou kampaň a omrzí vás další obsah pro jednoho hráče, je možné se pustit do online multiplayeru, jenž nabízí trochu překvapivě celkem standardní zážitek, protože nedoznal od minulosti moc velký posun. To je rozhodně docela překvapivé, když online bude pro budoucnost hry naprosto klíčový, ale v současnosti mu několik důležitých funkcí chybí. Mezi nimi je třeba cross-play, který má být přidán později, ale i možnost založit si místnost s více sloty najednou, aby bylo možné hrát současně více zápasů, což je něco, co ostatní moderní bojovky už nabízejí několik let. I proto třeba zamezí více chybějící Spectator režim, v němž by bylo možné sledovat rozehrané hry ostatních. Snad vývojáři budou v tomto poslouchat komunitu a v dalších updatech přidají další funkce, které zpříjemní hraní. Online hraní si můžete dát v Kasual nebo Ranked podobě, nechybí turnajový režim King of The Hill a vrací se i Kombat League se sezónními odměnami za vysoké ranky (většinou měna, skiny a další kosmetika). I když tedy online části některé moderní prvky a mechaniky chybí, pořád jde o docela robustní část, v níž je možné trávit spoustu večerů.

Co musím pochválit, je netcote, protože hry jsou stabilní a nesetkal jsem se během hraní s nějakými zásadními problémy, které bych zde musel zmínit. Horší je to zatím se stabilitou serverů, protože během testování docházelo k častým výpadkům, a tím pádem jsem měl znepřístupněnu nejen celou online část, ale také režim Invaze, no a na online připojení se vážou i veškeré kosmetiky, které si odemknete. Pokud nejste online, máte jen to základní, což je popravdě docela zvláštní rozhodnutí.

S novým dílem Mortal Kombat se vývojáři z NetherRealm Studios rozhodli zaměřit primárně na současné platformy PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S, ačkoliv vychází i na konzoli Nintendo Switch, k čemuž se ještě dostanu. A bylo to dobré rozhodnutí, protože jde v současnosti o nejhezčí bojovku, jakou si můžete zahrát. Postavy jsou fantastické se spoustou malých detailů a výbornými animacemi, prostředí už hezčí být nemůže a vše vývojáři doplňují i krásnými efekty a parádním nasvícením. Vizuální upgrade od posledního dílu je obrovský a jasně patrný od první minuty. Až je vlastně docela pozoruhodné, že hra běží stále na starším Unreal Enginu 4, ale vývojáři z něj dokázali vymáčknout maximum a docela často jsem si říkal, že vypadá mnohem lépe jak hry postavené na Unreal Enginu 5. Jen o technologii to není, ale i o zkušenostech vývojářů, a ti z NetherRealm Studios patří k naprosté špičce.

Hru jsem nejvíce testoval na konzoli Xbox Series X, kde jde o naprosto ohromující podívanou díky 4K rozlišení, ale ani verze pro Xbox Series S se nemusí za nic stydět. Vypadá také fantasticky, ačkoliv běží v nižším rozlišení, a to i na velké televizní obrazovce. Pochválit musím vývojáře i za optimalizaci, protože nahrávací obrazovky jsou směšně krátké, a hra si i v těch nejnáročnějších momentech drží stabilních 60 snímků. Po mnohých hrách, které měly technické problémy a nebyly po této stránce úplně stoprocentní, je Mortal Kombat 1 jako zjevením v dnešním videoherním světě.

Chvilku jsem měl možnost hrát hru Mortal Kombat 1 i na konzoli Nintendo Switch, kde na jednu stranu musím ocenit, že běží relativně dobře a udržuje si během boje stabilní framerate (většinou kolem 55-60fps). Na druhou stranu vývojáři museli značně osekat vizuální stránku, ať už jde o kvalitu postav a jejich animace, prostředí nebo různé efekty. Rozdíl ve vizuální kvalitě oproti verzím pro současné platformy je obrovský, hlavně při hraní na televizní obrazovce, navíc sem tam se objevují v obraze různé artefakty a nedokonalosti, až jsem nechtěl chvilkami věřit, že jde o tutéž hru. Těžko říci, jestli vývojáři nedokázali z této konzole vymáčknout více, případně jestli si jen na této verzi nedali tolik záležet. Chyb má totiž hodně, navíc ji chybí i velká část režimu Invasions, v němž je zatím dostupná pouze tutoriálová lokace. Další obsah v rámci první sezóny má Switch verze dostat až v následujících týdnech. Pokud tedy máte možnost hrát Mortal Kombat 1 na PC či konzolích PlayStation 5/Xbox Series, doporučuji se zatím Switch verzi vyhnout.

Mortal Kombat 1 je neskutečně komplexní a hlavně kvalitní bojovka, která neztratila nic ze svého DNA, navíc vývojáři výborný herní základ vylepšili a obohatili o několik chytrých novinek, mezi nimiž nejvíce září Kameo systém. Ten do soubojů vkládá další vrstvu a možnosti, jak porazit veškeré protivníky. Mortal Kombat 1 nezaujme jen krvavou a zábavnou hratelností, ale i opět parádní kampaní, od níž je těžké se odtrhnout, velmi dobrým a rozmanitým seznamem bojovníků a fantastickou audiovizuální prezentací. Neznamená to ovšem, že by Mortal Kombat 1 neměl nějaké ty mušky. Slušela by mu určitě propracovanější online podpora, novému režimu Invasions jsem také na chuť moc nepřišel a ocenil bych i rychlejší levelování jednotlivých bojovníků. Nejde ale o nic zásadního, co by nešlo do budoucna napravit skrze updaty a další sezóny. 

Mortal Kombat 1

Mortal Kombat 1
xsxps5nsw
Warner Bros., NetherRealm Studios
Datum vydání hry:
19. 9. 2023
Žánr:
Bojovka
KARTA HRY
8/10
reklama reklama

Komentáře

20. 9. 2023 10:58
👍3
9/10 tomu za mě sluší více
20. 9. 2023 12:45
@herní Dědek: jsem naprostej amatér co se tyče bojovek. A rozhodně nemám rád učení složitých komb. Tady jsem na střední obtížnost projel příběh úplně v pohodě a cítil jsem se jako mašina na zabíjení.
Je to výborně přístupný pro všechny.
I z hlediska vývoje postav jakoby od začátku, je tohle ideální díl pro ty, kteří MK nikdy nehráli, a nebo hráli hodně dávno
20. 9. 2023 12:56
@herní Dědek: Mortal Kombat tohle nikdy neměl na nějaké vyšší úrovni, to, o čem mluvíš je specialita, Tekkenu, SF, KOF apod.
20. 9. 2023 14:20
👍2
za me to je spis solidni 9/10 :) tech 8 mi tady nesedi…
buk va #Král Nintenda
20. 9. 2023 15:13
👍1
@mnaca: opravdu?
Mortal kombat 1 Liu Kang Fatality: F, D, B, Up, F, ...
Sonya Leg Grab: D + BL + LP + LK
A to byl prvni dil
20. 9. 2023 15:25
@herní Dědek: lol, tys to zabil
20. 9. 2023 15:26
@buk va: A to je jako náročný zmáčknout? Podívej se na move listy těch nových MK. Je to šíleně casual. Nejtěžší MK11 character je Shao Kahn, kterej má asi 55 moves... jen 55... Nejlehčí v T7 je Claudio, kterej jich má 65 a průměr se pohybuje kolem 110-120. Nic lehčího než MK opravdu aktuálně není na poli 1v1 bojovek.
Z těch aktuálně hraných je jasně vidět, že execution má MK opravdu na nízké úrovni, když je na nižší úrovni než SC6, který už sám je neskutečně primitivní

Z aktuálně hraných je lehčí jen Smash, ale to není ani 1V1. SF6 bude někde u T7.
G #🏮いただきます🏮
20. 9. 2023 17:20
Dal bych tomu 12/9. Je to metodicky ok?
20. 9. 2023 17:28
@herní Dědek: to mě hodně pobavilo 😂😂 jo taky to nemám rád tyhle přehnaný komba
strejda 🙋‍♂️ #Ahoj 🙋‍♂️
20. 9. 2023 18:31
👍1🤮1🤦1
8/10 není to Sony no 🤣🤣🤣🤣
20. 9. 2023 21:14
👍3
Hra je to super, za me taky 9/10 a to je nazor anti-talentu na bojove hry. Street Fighter nebo Tekken jsou podstatne narocnejsi co se tyce zvladnuti komb. Tady se to dle me nauci kazdy, ono to tzv idealni max dmg combo je vzdy jen 1 nebo 2, kdyz se ho naucite tak to jde a neni to nic hrozneho, samozrejme pokud to chcete hrat kompetitivne v kombat league tak vas velmi rychle vyvedou z omylu ze vam to jde 😁. Za me nejvetsi zapory jsou - presunuti 2 dulezitych story postav, se kterymi dokonce bojujete v ramci pribehu, do kombat packu. Nepochopitelne. Dalsi dulezita postava, za kterou dokonce hrajete celou jednu kapitolu je pouze formou pre-order pripadne dokoupeni. Graficky to je naprosty skvost, jednotlive stage jsou vybrousene k dokonalosti a obecne restart celeho univerza a jednotlivych postav se povedl na jednicku. Oproti recenzentovi mi Invasion Mode formou deskove hry sednul, ano, napaditost mohla byt vetsi, ve sve podstate delate porad ty same souboje na 1 vitezny zapas, ale zatim to staci, mate tam survivor, test your might, ambushe, secret fighty a samozrejme tunu ruznych modifikatoru v kazdem souboji at se nenudite. Netherrealm sam potvrdil ze s kazdou dalsi invasion sezonou pribude obsah. Dalsi mensi zapor je, ze nejrychlejsi zpusob jak ziskavat ranky na jednotlive postavy z rosteru, pripadne kameo postavy je invasion mode, ale trva to extremne dlouho. Prvni invasion sezonu jsem projel komplet a bylo to necelych 400 zapasu, vetsinou na jedno kolo, celou dobu jsem pouzival jedno kameo - frost - a dostal jsem ji na lvl 12 z 15, ted si vemte za na platinu musite dosahnout lvl 15 u 5 kameo postav. Ale to jsou spise problemy platinaru, ja jsem nadseny a tesim se az se zase ponorim do tohohle sveta plneho krve, zlamanych kosti, vytrhanych strev a cringe dialogu .))
P.S. - jeste takovy dodatek, vetsina fatalit a fatal blowu jsou perfektne vymazlene a dlouholete fanousky MK potesi hlavne navrat bojovniku z 3D ery po neuveritelnych 17!!! letech. Uvidime jak bude vypadat podpora v budoucnu,ale neodpustim si rypnuti, dost mi zacina vadit ze jakykoliv kombat pack apd obsahuje 3 postavy z MK univerza a dalsi 3 guest postavy. Ja tuhle hru hraju kvuli MK postavam kterych jsou desitky co se do hry nedostaly a spousty z nich jsou fan favourite (Noob Saibot, Jade, Skarlet atd) a misto toho tam srat guest postavy. Proc to delat na ukor vymazlenych a oblibenych postav? Mozna natlak Warner Bros., ale za me to je skoda.Jinak skvela recenze Kachlo, jde videt ze jsi u toho stravil slusny pocet hodin.
AsuraCZech #OverLord
20. 9. 2023 21:41
👍1
Pozor, budou zde spoilery 🙂 Tak, po pár desítkách hodin, co v tom mám jsem příjemně překvapený a nelituji koupě premium edice. Překvapivě, Dominic Cianciolo konečně napsal aspoň trochu slušný story, kde jeden nemá pocit, že se nenamáhal ani kouknout na MK wiki. Naopak, konečně evidentně po 6-7 z nich nabral nějaké zkušenosti a s postavami zachází konečně s aspoň trochou respektu, broromance mezi Johnny a Kenshim je skvělá, Mileena, Baraka a Reptile taky konečně dostali zasloužený prostor, a vlastně jsem se přistihl, že si to fakt užívám, bohužel nic není dokonalé a pak přišla poslední třetina s rádoby twistem, která to kazí a vlastně to není takový reset a nový začátek. Někde Ed Boon tvrdil, že je to ideální díl pro nováčky, což není úplně pravda protože to navazuje na MK11 víc, než by se mi líbilo. Celkově, tyhle multiverz věci mě moc neberou a doufal jsem, že už to necháváme za sebou. Přesto, ano story mód mě příjemně překvapil, sice by mohli být trochu víc odvážnější, nebát se více pozměnit osudy a charaktery některých postav, prostě víc se utrhnout ze řetězu ale už jen to, že Mileena má tentokrát vlastní kapitolu a u ní se vydali jinou cestou, je asi víc než jsem očekával od nich, že budou mít koule udělat. A taky, Arcade zakončení jsou kanonické a slouží jako takové epilogy, to je rozhodně taky dobrý rozhodnutí.
Stejně tak jsem rád za Invasion, nikdy jsem moc MK nehrál kompetitivně online, vždy jsem tím jen zabíjel trochu času, když jsem ho měl a nebylo ho dost na plnohodnotné hraní něčeho jiného, prostě jen na pár minut nebo půlhodinky hodinku. Tower of Time tak bylo to, kde jsem trávil v MK 11 většinu času, a pak krypta, kterou jsem doslova nenáviděl. Tohle mi přijde jako mnohem zábavnější způsob, sice v podstatě je to jeden souboj za druhým, a vlastně je to jedno, je zde ale potenciál do budoucna, který se dá v rámci sezon rozvíjet, to ale bude muset člověk zhodnotit až zpětně za pár měsíců. Stejně tak mě potěšil, že skiny, barevné variace, atd. získám i levlováním mastery u jednotlivých postav, jistě ne všechny ale aspoň dva ty základní, co už se mi moc nelíbí, tak je krok zpět v customizaci, kde se to zredukovalo na jednu věc místo tří jak v MK11.
Samotný kombat, zatím na mě působí dobře, kamea překvapivě dovedou pozměnit lehce styl, nebo i vyvážit slabé stránky jednotlivých postav, nakonec jsem i rád, že zmizeli interaktivní prvky z arény.
PS: Jo, a Megan Fox, je opravdu příšerná 😁 Její dialogy ve story mě doslova vytrhávali a působily, jako kdyby je předčítala na WC, když byla pauza na kafe 😁 Zlatá Ronda Rousey, na kterou ještě budeme s radostí vzpomínat 😁
20. 9. 2023 21:52
@AsuraCZech: ani nemluv, Nitara je snad nejhure nadabovana postava historie :D, jsem si rikal proc daberka co delala urcite skreky nenadabovala celou postavu :D, ano opravdu megan fox jen ciste namluvila urcity text, skreky a zvuky ma na starosti jina voice slecna. Teda nejhure, vzpomnel jsem si na Adu a Lily Gao v RE 4 remake, kdy uzivatele pc se uchylili k AI modu, ktery zni kurevsky dobre btw :D. Kdyz jsme u toho, nedame online kde boostneme ten king of the hill trophy a taunt? ja mam 85% trofeji a krome titan battlu, ktery se tvari, ze bude az u dalsi sezony mam prakticky hotovo, kameo master rank nepocitam, to je takova chujovina, ze u toho stravim tolik casu ze to ani priznat nechci :D
AsuraCZech #OverLord
20. 9. 2023 21:57
👍2
@Vidlos: Naprostý souhlas s guest postavami, to je jedna z věcí, co mi na jejich DLC politice vadí, zbytečně tak berou prostor MK postavám, které bych viděl radši. Bohatě by stačila jedna postava na pack, pokud už je musí mít ale doslova jimi zabít polovinu? Ještě k tomu, když to jsou spíš postavy, co by se hodili do Injustice 3 i když, pokud je pravda že MK1 recykluje věci z Injustice 3, je možný že na ně měli už licenci a nechtěli to nechat jen tak ladem.
20. 9. 2023 22:09
@AsuraCZech: Naprosty souhlas, 1, maximalne 2 postavy na pack je akorat, Fanousci MK chcou MK postavy a ne guest. jaky ma vyznam nam tam sypnout omnimana a homelandera? vzdyt to je zly superman vs zly superman. Tady bych asi hledal vinika spise u WB nez Netherrealmu.. Je to ale velka skoda, ja jsem jednoduchy clovek, chci vsechny male a female ninji :D. Idealne ne kameo ale klasicke hratelne verze, Ono co si budeme, kazdy miluje male a female ninjas v kazde jejich hre. SOkuje me ale absence Shokanu, Goro ciste kameo,kintaro dle leaku taky, sheeva sotva zminena. Ed Boon je obrovsky fanda, ale asi se nedocame rosteru jak u mk 2011, tam doslova trefili vse co v tu dobu slo
21. 9. 2023 10:47
👍1
@mnaca: no nevim, ty nejtezsi komba v mp v mk11 jsi delal jeste sloziteji teda😂 + timing

Edit: to byla reakce na prvni prispevek
21. 9. 2023 12:21
@KoLo🚲: No nevím, mně teda přijde na execution MK11 fakt jednoduchý, je tam spoustu frame prostorů, jak executnout combo apod. v T7, GG, BB nebo KOF je to úplně jiný level. Jako sorry, ale jestli mezi nejtěžší juggles patří juggle o 8 až 12 inputech (způsobí až 20 hitů) bez větší implementace třeba i circles s easy execution bez pořádného timingu a jaký forgiveness hráči dávají, tak skutečně nejde o execution náročnou hru viz i tier list. MK vůbec nezajímá neutral stances apod.
Tohle mi viz input screen vlevo dole přijde mnohem náročnější na execution: link nebo třeba juggles v Tekkenu, obzvlášť u některých postav jako třeba co si teď vybavím, tak Butterfly loop juggle od Niny nebo EWGF od Kazuy.
To samozřejmě není kritika MK, je to dobře, nemusí být všechny bojovky hardcore na execution, naopak bych ocenil i u ostatních větší přístupnost, protože některé hry to s framingem apod. fakt přehání. GG si například bez přenastavení na macro některých inputů jako třeba dash moc nezahraješ v MP. Přitom ja GG zbožňuju, ta stylizace nemá konkurenci, těsně v závěsu je za mě BB a potom MK.
21. 9. 2023 14:19
@mnaca: ja hral nejvic Kana v mk11 a za toho si tedy treba timing musel mit perfektni na urcita comba. Pak jeste ten chuj s kloboukem, vypadlo mi jmeno😂

Edit: ono nemuzes brat uplne jen moveset, protoze tam jde v urcitych situacich navazat ruznymi comby na predchozi a retezit to
21. 9. 2023 15:31
👍1
@KoLo🚲: Ano, to je juggle o kterém jsem taky mluvil a v MK11 skutečně není character, kde musíš mít perfektní timing. K tomu ti doporučím si zkusit něco z výběru níže, abys zjistil, co znamená muset se naučit perfect timing:
BlazBlue, Guilty Gear, Kingdom of Fighters, T7
Jen core gameplay například BlazBlue je násobně komplexnější než celý MK11. Já toho mám v bojovkách odehráno docela dost v rámci spousty let a spousty sérií a MK skutečně patří k těm největším a zároveň k těm nejjednodušším společně se Soul Calibur nebo teď už mrtvé sérii Dead or Alive. To je/byla taková svatá trojice komerčních "casual bojovek" proto také vždy byly, jsou a budou ve stínu těch komplexnějších i u hráčské compet základny (na ty jednodušší se prostě nedívá tak dobře). Ano, například MK11 prodal více kopií než třeba T7, ale když se podíváš na compet scénu, tak ta je v MK tristní. na escharts je až na sedmém místě mezi fighting games, a to tu máme momentálně 7 aktivních compet bojovek.
První je samozřejmě Street Fighter, následuje Guilty Gear a Tekken (SF i GG už dostali nový přírůstek, Tekken na svůj stále čeká). Následuje Smash, Marvel vs Capcom, DGBZ a až potom MK (měřítko je počet sledujících a jen pro porovnání, tak SF je na 450k, Tekken a GG na 250k a MK na 80k).
Když to vezmeš podle Price poolu, tak je první SF (skoro 2 miliony USD), následuje Tekken (1,3 mega), Smash (600k), GG (100k), KOF (60k) a až někde vzadu MK s nějakýma 30k USD, což je na 15 mega prodaných kopií opravdu slabé. MK je populární na takové to domácí pobití mezi kámošema kvůli své jednoduchosti a zábavné brutalitě, ale když jde o vážnější hraní a celkovou hráčskou základnu v compet, tak bohužel.
23. 9. 2023 8:47
Tak jsem také pořídil a je to paráda😊. Grafika je skvost a filmečky taky.
23. 9. 2023 14:48
@AsuraCZech: Tower of Time jsou i tady. V Invasion módu se otevře mapa, kde jsou jen věže. Hodinové, denní, týdenní atd.
Metal Lord #P3D 2024
25. 9. 2023 13:28
Já bych měl snad jedinou výtku k příběhu. K sérii jsem se vrátil vlastně až s MK9 a v podstatě až do MK11 dal závrečný boss vždy dost zabrat. Tady je ten závěr poněkud slabší.