Mass Effect 2 Arrival

recenze  12
Lukáš Petr - sodak11, 8. 4. 2011 22:14
Mass Effect 2, bezpochyby hra, kterou by si měl zahrát každý fanoušek sci-fi na planetě Zemi. Tento počin studia Bioware, který vyšel více jak před rokem na PC a X360, se před nějakou dobou dostal i na PS3, takže si ho může zahrát opravdu kdokoliv, kdo vlastní alespoň jednu výše zmíněnou platformu. Až nyní se příběh druhého dílu Mass Effect série uzavírá, a to s DLC Arrival. Pojďme si nyní blíže přiblížit, jak tento „most“ mezi druhým a třetím dílem dopadl.

Dodatečný balíček Arrival, neboli česky „Příjezd“, vyšel na službách Playstation Network a Xbox Live 29. března tohoto roku za cenu €6,99 nebo 560 MS bodů. Cena není příliš vysoká, když se to srovnám s jinými DLC balíčky k této hře, jako například dodatečné kostýmy nebo zbraně, které stojí minimálně jednu čtvrtinu ceny tohoto příběhového finálního „packu“. Pokud si chcete zkrátit a zpříjemnit čekání na Mass Effect 3, který vyjde už na konci letošního roku, tak je balíček určený přesně pro vás. Užijí si ho ale pochopitelně i ostatní, kteří by si chtěli nějak rozšířit toto univerzum a obzory v něm. Jak bylo dnes oznámeno, tak příběh třetího dílu série Mass Effect přímo naváže na konec tohoto finálního DLC. Opravdu je to přímě spojení, sami to pochopíte, pokud dodatečný balíček dohrajete a přečtete si nové informace o ME3 - http://www.konzolista.cz/articles/onearticle/?link=mass-effect-3-informace-164122&sekce=novinky .

Herní doba Arrivalu není příliš dlouhá, dokonce bych možná mohl říci, že je to nejkratší příběhové DLC, které do hry Mass Effect 2 vyšlo. Podařilo se mi ho dohrát za nějaké 2 hodiny na obtížnost Normal. Určitě se ale nenechte zděsit krátkostí herní doby. Sice balíček nepřináší nové možnosti, ale pokud opravdu plánujete hrát třetí díl série, je pro vás nutností, protože jsou zde i některé důležité „drobnosti“, o které byste mohli přijít, ať už při čtení komixů nebo knih, či sledování filmů z univerza Mass Effectu, doplňující herní předlohy a hlavně u dalšího dílu. Pokud tyto dvě média neznáte, tak vám je trošku osvětlím. Zatím vyšla jedna čtyřdílná série Mass Effect: Redemption, která předchází události druhého herního dílu. Dále vyšly dvě menší komikové povídky Incursion a Inquisition, které také přímo souvisí s druhým dílem. V těchto měsících vychází čtyřdílná série s názvem Evolution, která popisuje příběh Illusive Mana a nedávno byl oznámen další komiks, který vyjde těsně před vydáním třetího herního dílu. Z knižní literatury jsou tu dále tři knihy, a to Zjevení, Vzestup a Odplata, jenž na konci roku doplní čtvrtý román této populární série se jménem Deception.

Teď ale zpět k Arrivalu. Nebudu tu rozepisovat celý příběh, protože bych ho mohl klidně v jednom odstavci shrnout tak, že bych vám zkazil úplně celý herní zážitek, a to určitě nechci ani já, ani vy. Říci ale určitě můžu, že na vás čeká nový, docela lineární příběh, který se táhne skrze dvě nové mise. Určitě potěšující je fakt, že k zahrání si tohoto DLC balíčku nemusíte mít původní hru dohranou, ačkoliv to doporučuji. Stačí jen, abyste dokončili v Mass Effect 2 misi Horizon. Jestli se rozhodnete hrát Arrival ihned po této misi, tak vás čekají naprosto odlišné klimatické podmínky než ty, kdybyste hráli až po dokončení základní příběhové linky. K nové svobodě rozhodnutí patří i to, jak projdete části jednotlivých misí. Můžete si vybrat, jestli mise projdete tiše nebo rozpoutáte akční masakr, ve kterém všechny v úrovni pozabíjíte. Takováto rozhodnutí jsme v Mass Effect sérii ještě neviděli.

Dále vám přiblížím jednotlivé lokace, ve kterých si zahrajete. Jsou celkem dvě a obě leží v novém solárním systému Bahak, který se nachází v sektoru Viper Nebula. První z nich je planeta, na které máte zachránit Dr. Amandu Kenson. U této lokace se právě mění počasí v závislosti na tom, kdy DLC hrajete, zmíněno o odstavec výše. Jako druhá lokace je tu meteorit, na kterém je lidská kolonie, no spíše vědecká základna, kde je ukryt záhadný artefakt. Tato lokace je opravdu jedna z nejhezčích, co ve hře je, nejen kvůli tomu, že jste vlastně krůček od hvězd a nedělí vás od nich žádná atmosféra, tak i to, že můžete na vlastní (Shepardovy) oči vidět mass-relay. Nevím, jestli je to jen má nevšímavost, ale dříve jsem se neocitl v solárním systému naší planety.

Pro všechny fanoušky je tento dodatečný obsah naprostá povinnost, ale ani ostatní hráči určitě nepohrdnou tímto počinem od samotných „mistrů“ DLC balíčků, kterými chlapci z Bioware rozhodně jsou. Krom povedeného příběhu a klasicky skvělé hratelnosti, přináší rozšíření i možnost získat hned tři nové trofeje/achievementy. Pokud se tak už nemůžete dočkat třetího dílu, tak jako já, a ještě nemáte tento balíček, honem rychle běžte do online obchodu určeného pro vaší konzoli a hned kupte. Já jsem se při hraní skvěle bavil a určitě budete i vy.

Mass Effect 2: DLC Arrival

EA Games, BioWare
29. 3. 2011