Zaklínač 3: Divoký hon

preview  23
Martin Šmíd, 15. 3. 2013 22:45
Před několika lety ještě celkem neznámé polské studio CD Projekt RED se dvěma díly úspěšného akčního RPG Zaklínač podle populární knižní předlohy vypracovalo mezi nejuznávanější vývojáře her. Zaklínač 2: Vrahové králů vyšel v minulém roce na konzoli Xbox 360, a jak jste si určitě všimli, vyhlásili jsme ho u nás Hrou roku. I proto je třetí díl s názvem Zaklínač 3: Divoký hon velmi očekáván, navíc jak bylo potvrzeno, dočkáme se ho zároveň s PC hráči, takže nebudeme muset na konverzi čekat. Zatím je potvrzena jen Playstation 4 verze, ale nikdo nepochybuje o vydání na novém Xboxu, který ale nejprve musí Microsoft oficiálně oznámit. Pojďme se podívat, co zatím o jedné z nejambicióznějších her, jaká je v současnosti ve vývoji, víme.

Třetí Zaklínač opět přivede na naše televizní obrazovky Geralta z Rivie. Jeho příběh má být zde ukončen, takže se můžeme těšit na velkolepé finále. „Lidé se mohou ptát, jestli to bude skutečně poslední zaklínačská hra. Inu, z našeho pohledu se určitě jedná o „Epické finále“ dobrodružství o Geraltovi, legendárním zabijáku monster, a poslední hru v této sérii. A také to bude ta nejúžasnější hra, kterou kdy vytvoříme,“ řekl Adam Badowski, ředitel studia CD Projekt RED. Vývojáři zatím hodně informací o samotném příběhu tají, jen nastínili, že tentokrát bude daleko osobnější, ostatně Geralt má v prvé řadě hledat milovanou Yennerfer, no a poté se i vypořádat s Divokým honem, po němž se třetí část jmenuje. Do toho je tu samozřejmě velmi napjatá politická situace mezi jednotlivými vládami, do níž se budete moci zapojit, abyste ji urovnali, ale není to nutné, protože se má odehrávat na pozadí hlavního příběhu.

Jako v předchozích dílech, i zde budete muset dělat od času důležitá rozhodnutí, která následně povedou k některému ze tří připravených konců. Je ale možné, že jich nakonec ve výsledku bude ještě o něco více. Vývojáři slibují, že pokud půjdete pouze po hlavní lince, měl by vám Zaklínač 3 zabrat nějakých 50 hodin. Hraní si ale budete moci samozřejmě prodloužit plněním vedlejších úkolů, jako třeba urovnávání politické situace, což by mělo vynést dalších 50 hodin. Podle posledních informací od vývojářů tak má kompletní dohrání třetího Zaklínače zabrat na první hraní přes sto hodin. Prcek to tedy rozhodně nebude.

Aby vývojáři mohli vyprávět opět do každého detailu propracovaný temný příběh s řadou vážných témat, museli vytvořit úplně nový engine, který pojmenovali REDengine 3. Tento moderní engine navíc umožní vytvořit rozlehlou hru bez jediné nahrávací obrazovky. „Představte si, že hrajete temnou fantasy hru se skvělým nelineárním příběhem, stejně jako v předchozích zaklínačských hrách, ale tentokrát je vyprávěn ve světě, kterým můžete procházet zcela volně. Bez umělých hranic, vrátit se můžete do jakéhokoliv místa. Jde o svět tak obrovský, že abyste se dostali na odlehlejší oblasti, budete potřebovat koně nebo loď,“ říkají vývojáři. Vývojáři si na rozlehlém světě se spoustou míst k prozkoumání dávají hodně záležet. Nejde jen o to, vytvořit co největší placku, která by nebyla ničím zajímavá. V Zaklínači 3 se budete moci procházet válkou zničenými zeměmi, plavit se zamlženými vodami nebo se vydat do lesů či zasněžených hor. Co se týče přímo potvrzených lokací od vývojářů, máme se podívat do Skellige, Novigrad a No Man’s Land.

Celkově má být herní svět zhruba o 20-30% větší, jak ten ve Skyrimu od Bethesdy, přičemž projet ho z jednoho konce na druhý pomocí koně, má zabrat nějakých 40 minut. Pokud tedy nevyužijete rychlé cestování, které se má vrátit. Jak je zmíněno o větu výše, Geralt si bude moci vůbec poprvé osedlat koně. Toho půjde získat buď u obchodníka za nějaký ten peněžitý obnos, ale také zadarmo, pokud ho zkrotíte v divočině pomocí zaklínadla Axis. Zajímavostí je, že osvojený kůň nemá sloužit jen jako prostý dopravní prostředek, ale budete mu moci dát lepší sedlo, případně dále vylepšovat, abyste si k němu udělali hlubší vztah. K přepravě budou sloužit i lodě, čímž vývojáři potvrzují, že se děj nebude odehrávat jen na jedné pevnině, ale zatím přesné informace nejsou. Každopádně i na moři se bude dát zažít nejedno dobrodružství. Uvidíme, jestli budou i nějaké speciální úkoly na moři, jaké třeba přinesl třetí Assassin’s Creed a přinese i jeho pokračování. Herní svět a dění v něm má ovlivňovat podle všeho i počasí a denní doba, která se samozřejmě bude střídat, aby byl co nejvíce uvěřitelný.

Protože se vše odehrává v otevřeném světě s nelineárním příběhem, pryč má být rozdělení na kapitoly. Vývojáři chtějí, aby to byl hráč, kdo bude udávat tempo příběhu, a má být jen na něm, jak bude pokračovat. Je tu jeden příběh, který musí skončit, jak ale bude probíhat, to je čistě v režii hráče. Hlavní příběhová linka je jasná, ale vývojáři se tentokrát snaží, aby i vedlejší aktivity byly co nejatraktivnější a hráč měl chuť je plnit. Za ně sice většinou nebudete odměňováni zkušenostmi do levelu, ale takové peníze za lov zvěře či nebezpečných příšer se určitě budou hodit. Mezi vedlejší úkoly má patřit i ochraňování vesničanů, přítomny mají být i nejrůznější minihry, které si budete moci dát třeba v hospodách či v nějaké té usedlosti, kterých má být připraveno hned několik. Zmíněno bylo i sbírání informací z místa činu. Vrátit se mají i nejrůznější záhady, které tak budete moci řešit, zmíněn byl i průzkum jeskyní a ruin, kde kromě pokladu čeká i všelijaká odporná havěť v podobě menších i větších příšer. Výprava do těchto temných míst má být samo o sobě velkým dobrodružstvím. Vývojáři si právě v dungeonech berou hodně inspirace ze Skyrimu, který v tomto považují za naprostou špičku.

Nejvíce změn se v každém dílu Zaklínače dočkal bojový systém, a jinak tomu nebude ani nyní. Ne že by byl soubojový systém špatný, zvláště ten v druhém dílu se povedl, každopádně vývojáři i v tomto mají nyní daleko větší ambice. Soubojový systém proto hodili komplet do koše a vytvořili nový, který má být daleko dynamičtější, navíc má udělat z Geralta daleko obávanějšího, rychlejšího a silnějšího bojovníka. Jen třeba pro srovnání, ve druhém dílu měl Geralt 20 animací pro souboje, zatímco ve třetím dílu jich má být až 96. Tím se i souboje s bandity, zvířaty nebo monstry (zmíněn byl třeba Ledový golem) stanou daleko rozmanitější, a jen tak se neokoukají. Kromě soubojového systému vývojáři přepracovali i kameru, aby bylo možné si souboje jenom užívat. Kompletního přepracování se dočkala i umělá inteligence nepřátel, kteří mají nyní lépe reagovat na vaši akci.

Zatím jsem se rozepisoval spíše o soubojích tváří v tvář, během nichž budete většinou používat meče a další tyto klasické zbraně. Zaklínač ale je také o magii a využívání nejrůznějších lektvarů, což samozřejmě nebude chybět ani zde. Opět se tedy budete moci připravit na míchání nejrůznějších lektvarů, novinkou ovšem má být, že budete moci ingredience nahrazovat podobnými, i když je samozřejmě otázkou, jestli tím docílíte ve výsledku naprosto stejného efektu. Důležitou součástí má být i sbírání nejrůznějších předmětů, ať už ze skrytých truhel v dungeonech nebo po padlých nepřátelích. Předměty navíc má být možné míchat, což má přinést vzácnější kousky. Vývojáři se nechali slyšet, že každá zbraň či brnění bude unikátní, a to nejen svým názvem či specifickými vlastnostmi, ale i vzhledem.

Vývojáři z CD Projekt RED toho zatím naslibovali ohledně hry Zaklínač 3: Divoký hon opravdu hodně, až se musí člověk ptát, jestli si neukousli až moc velké sousto. Komu jinému by se ale měla povést skvělá akční RPG hra v otevřeném herním světě, navíc s vynikajícím příběhem. Hru Zaklínač 3: Divoký hon budeme rozhodně sledovat i do budoucna, takže jakmile se dozvíme další informace, budeme vás informovat.

Zaklínač 3: Divoký hon

ps4xoneps5xsx
Cenega, CD Projekt Red
Datum vydání hry:
19. 5. 2015
KARTA HRY
10/10

Komentáře