The Order: 1886
Když byla hra The Order: 1886 oznámena, někteří hráči se ptali, jestli vývojáři z Ready at Dawn dokážou udělat velkou AAA hru na domácí konzoli, když zatím vytvářeli jen hry pro PSP Daxter, God of War: Chains of Olympus nebo God of War: Ghost of Sparta. Odpověď na tuto otázku je docela snadná, ostatně stačí se podívat, na čem pracovali dříve, před založením studia Ready at Dawn. Třeba zakladatel Ru Weerasuriya pracoval dříve v Blizzardu na hrách StarCraft: Brood War nebo World of Warcraft. A že jsou schopni vytvořit i velkou kvalitní hru, ukazují nové záběry právě z The Order: 1886, které ani nepotřebují komentář. Na tuto novou hru v Sony hodně sází, zřejmě půjde o největší podzimní trhák pro PlayStation 4, navíc ji označují jako novinku od Naughty Dogu, takže by nás mělo čekat něco opravdu výjimečného.
Příběh hry The Order: 1886 nás zavede do viktoriánského Londýna devatenáctého století, za průmyslové éry, kde lidé využívají moderní technologie pro boj s mocným starověkým nepřítelem. Celý tento příběh začíná už kolem 7. nebo 8. století, tedy v době, kdy se objevuje malá skupinka lidí, která se geneticky liší. Nejprve se tedy moc od lidí neliší, ale později už mají viditelné zvířecí rysy. Tito tvorové začínají být označovány mytologickými jmény, přičemž rozpoutají velký konflikt, který bude určovat chod dějin už navždy. Hlavním hrdinou je hry je Sir Galahad, člen elitního rytířského řádu The Order, který se musí zapojit do staleté války. Jenomže, jak už to tak bývá, řád bude muset řešit nejen hrozbu od nebezpečných tvorů, ale začne i občanskou válku nespokojených občanů, kterým se nelíbí nerovnost mezi vrstvami společnosti, a už mají dost chudoby, která ne a ne končit. Řád The Order tak bude muset najednou řešit oba konflikty, zatímco sám bude bojovat se svými vlastními démony. Příběh má podle vývojářů prolínat politické intriky, vědu a sílu.
„Krev našich předků nás svazuje, je odkazem minulých generací, z dob kdy temnota ohrožovala samotnou existenci lidstva. Ukovali jsme meče, povolali bratry do zbraně a setrvali bdělí proti neúprosnému boji proti zlu ve všech frontách. Poslední stovky let jsme bojovali proti zarputilému a neústupnému nepříteli. Staré věky jsou však pryč a přichází nová doba. Doba průmyslu. Pokrok vedl k nepokojům, vzpourám a povstání. Staří i noví nepřátelé proti nám válčí na všech frontách. Svět se změnil, ale náš úkol zůstal stejný. Postavit se, zvítězit a opět nastolit řád.“ - Sir Percival
Příběh bude důležitou složkou hry, kterou bude vyprávět hlavní hrdina Sir Galahad, který se má podle vývojářů během hraní vyvíjet a reagovat na měnící se situace. Sir Galahad nebude na vše sám, ale pomáhají mu další členové řádu. Nejmladším členem je dívka Lady Igraine, která už ovšem viděla docela dost, takže nejde říci, že by byla jen do počtu. I druhý člen Marquis de Lafayette je zkušený, ale hodně náladový a lehkomyslný. Velitelem řádu je pak Sir Percival, který bude pro hlavního hrdinu rádcem a trochu i učitelem. Když už jsem zmínil řád, jeho zajímavostí je, že když některý z jeho členů padne, nový přebere nejen pozici svého předchůdce, ale také jeho jméno.
Co se týče přímo hry, tak asi nepřekvapí, že The Order: 1886 bude klasickou akcí ze třetí osoby, navíc s krycím systémem, který ovšem spíše připomíná ten z The Last of Us než Uncharted nebo Gears of War. Má být tak daleko intuitivnější, aby bylo jednoduší se nechat pohltit atmosférou, na které má hra stavět. Vývojáři od začátku chtěli vytvořit akční hru, při jejímž hraní by si hráč připadal spíše jako při sledování filmu. Tomu má jistě dopomoci i samotná kulisa, v níž se bude hra odehrávat, a se kterou si dávají vývojáři hodně záležet. „Chceme, aby lidé pochopili, co se snažíme vytvořit. Filmové sekvence, které jsou interaktivní,“ říká Ru Weerasuriya.
Protože se hra odehrává v alternativní historii, jako třeba Resistance, je vše dovoleno, a vývojáři tady mají docela velkou volnost, i třeba ve tvorbě světa. Ano, se samozřejmě odehrává v Londýně, takže během hraní uvidíme klasické památky jako Big Ben, Tower Bridge nebo katedrálu svatého Pavla, ale podíváme se i do moderního metra, které nejezdí jen pod zemí, ale i na povrchu. Nebude chybět ani část Londýna Whitechapel, kde řádil sériový vrah Jack Rozparovač. Na obloze zase budou létat vzducholodě. Vše vypadá zatím ze záběrů hodně realisticky, a uvěřitelně, takže by měla být jedna radost se pohybovat v londýnských uličkách. Zajímavostí je, že Sir Galahad se bude moci občas rozhlížet svým dalekohledem po městě, přičemž v tuto chvíli bude moci hráč dalekohled ovládat a Londýn si tak prohlížet.
Ony některé technologie jsou ve hře daleko propracovanější, než byly skutečně v 19. století, což je zapříčiněno i nastalým sporem, který se táhne už hodně dlouho. Vše se muselo dát rychleji do pohybu, hlavně tedy ve výrobě zbraní, aby měli lidé a hlavně řád šanci uspět proti velkému nepříteli. Na jejich designu je vidět, že se vývojáři hodně vyřádili, protože nejde o klasické dobové kousky, ale o jakýsi mix s modernějšími záležitostmi, takže designem i funkčností jde kolikrát o hodně originální a zajímavé zbraně. Vývojáři hodně experimentují, ale i tak by se měly zbraně chovat v rámci možností reálně, takže by měla být radost je používat. „Stavíme zbraně, které jsou nejen technologicky vyspělé, ale i uvěřitelné. Zbraně v naší hře neexistovaly, ale jsou sestaveny z věcí, které existovaly, aď už jde o kovy nebo kondenzátory,“ říká Ru Weerasuriya. „My nepoužíváme slovo sci-fi, vyrábíme zbraně, které mohly v té době existovat,“ dodává.
Už v prvním traileru jste si mohli všimnout třeba zbraně Arc Gun, která se hodí na střední vzdálenost a vystřeluje elektrický výboj. Zajímavě vypadá i Thermite rifle vystřelující železné kuličky, které způsobují mohutná zranění, navíc umí vystřelit i světlici, zapalující okolí. Pěkně vypadá i Combo Rifte, což je prakticky puška s brokovnicí, takže se hodí na jakoukoliv vzdálenost. Už v minulém roce na GamesComu vývojáři ukázali i speciální granát s nožem, který se bude dát snadno připíchnout na nepřítele, který následně vybouchne, případně z něj udělat minu, která se stane nepříjemným překvapením naprosto pro každého.
V The Order: 1886 nebudou chybět ani QTE momenty, ale ty vývojáři značně vylepšili a udělali je zajímavějšími, takže nepůjde jen o klasické nudné klikání na objevující se tlačítka, jako je to dnes ve většině her. Nový systém QTE byl ukázán třeba na boji na krátkou vzdálenost. Běhen těchto soubojů by se měla hra občas automaticky zpomalit, aby bylo možné se rozhlížet po okolí a hledat předměty, které by šlo využít pro obranu. Tím by se tak měla zvýšit rozmanitost finálních úderů v těchto scénách. „QTE je pro nás způsob, jak dosáhnout jiný emocionální zážitek. Dávají nám svobodu vidět věci, které by nebyly vidět přes klasickou kameru. Naše QTE jsou odlišné, protože mají odbočky. To znamená, že pokaždé, když hru rozehrajete, můžete vidět jiný výsledek,“ říkají vývojáři. Tady je každopádně hodně vidět, jak bude The Order: 1886 hodně brutální akcí, jakou byl třeba i The Last of Us, kterým se vývojáři hodně inspirovali, protože zakončovací údery budou hodně krvavé.
Protože jde o akční hru, možná si říkáte, že by tu byla šance pro dobrý multiplayer. S ním vývojáři na začátku počítali, ale během vývoje se rozhodli, že se budou soustředit pouze na singleplayerovou část. Nechtěli tým rozdělit na dva, kdy každý by se soustředil na jinou část a tím by tak mohla utrpět kvalita.
Vývojáři z Ready at Dawn vsází na svůj vlastní engine RAD 4.0 vytvořený přímo pro PlayStation 4, který si mohou kdykoliv upravit podle potřeb, navíc se nemusejí ničím omezovat. Už z prvních obrázků či dojmů bylo jasné, že The Order: 1886 bude po vizuální stránce opravdovou lahůdkou, která nechá veškerou konkurenci daleko za sebou, takže dnešní záběry asi nikoho nemohly ani překvapit. Vývojáři si navíc pohrávají s každým materiálem, takže na první pohled máme vidět, jestli jde o dřevo, kov, látku nebo kůži, navíc každý jinak reaguje, za což bude moci propracovaná fyzika. Třeba kovové rámy se začnou ohýbat, pokud se v okolí nachází magnetická síla. Vývojáři se zaměřují i na spoustu menších detailů, které nejsou pro hru tak podstatné, ale ve výsledku se starají o celkový zážitek, který si hráč ze hry odnese. Třeba reagování obleku hlavního hrdiny na zpětný ráz zbraně, dynamické osvětlení, realistické chování předmětů na vítr a tak dále. Posledních několik dnů se hodně mluví o použitém poměru stran 2.40:1, který vývojáři hodlají využít pro větší filmovost, která je hodně cítit ostatně už z dnes vydaných záběrů. Někomu může vadit, že nebude hra na celou obrazovku, ale na druhou stranu bude větší záběr do strany, a je vidět, že s tímto vývojáři počítali už na začátku, stačí se podívat, jak je umístěna trochu nezvykle kamera za hlavním hrdinou.
The Order: 1886 vypadá přímo neskutečně, a pokud vývojáři splní vše, co nám zatím slibují, zřejmě nás bude čekat akční jízda, kvůli níž se vyplatí vlastnit konzole PlayStation 4. Jedinou muškou na kráse je zatím termín vydání, který je stanoven na letošní podzim, protože něco takového bychom chtěli hrát hned teď. V předchozím preview jsem psal, že The Order: 1886 bude černým koněm letošního roku. Toto už ale moc neplatí, protože The Order: 1886 je rozhodně jednou z nejnadějnějších a nejlákavějších her, jaká je v současnosti ve vývoji.
Komentáře