The Dark Pictures Anthology: House of Ashes
V první hře Man of Medan jsme se skupinkou pěti mladých lidí prozkoumávali záhadnou ztracenou zaoceánskou loď, která byla plná hororových okamžiků a děsivých scén. Druhá hra s podtitulem Little Hope se odehrávala v menším stejnojmenném městečku, které mělo zkušenosti s čarodějnictvím a dalšími nepěknými událostmi. Třetí hra House of Ashes se bude opět odehrávat na úplně odlišném místě, a to přesně v Iráku roku 2003, kde zuří válka, jenž si už vyžádala velké lidské ztráty. Iráčané mají navíc vyrábět zbraně hromadného ničení, jejichž použití by mělo nedozírné následky pro celý svět. I proto je vyslána pod pohoří Zagros speciální jednotka, která má chemické zbraně najít a zajistit. Jenomže po příletu se pod jejími členy po těžkých bojích propadne zem a objeví záhadný starověký chrám s nádhernou architekturou a nejednou památkou, ukrývající ovšem i obrovské nebezpečí. Krvežíznivá monstra, která mají hlad. „Zatímco hrdinové pátrají po zbraních hromadného ničení, objeví něco daleko horšího, něco hodně starého,“ řekl mi v prezentaci režisér hry, Will Doyle.
Hra se odehrává na území tehdejší Mezopotámie, která je považována za kolébkou civilizace, jejíž vznik se datuje před šesti tisíci lety. Vývojáři se rozhodli čerpat z historických poznatků a tak chrám v House of Ashes byl postaven skutečnou historickou postavou. Čtvrtým a nejmocnějším krále akkadské říše Narám-Sínem, jenž žil kolem roku 2 250 před naším letopočtem. Ačkoliv šlo o mocného vojevůdce, naštval bohy, protože se sám prohlašoval za Božího krále. Ti následně na jeho lidi seslali děsivou kletbu. To ve hře vedlo až k zániku akkadské říše a vypálení velkého podzemního chrámu, který byl znovu objeven až o několik tisíc let později. Vývojáři během prezentace nechtěli moc mluvit dále o samotném příběhu, protože má být tou hlavní a nejzajímavější částí House of Ashes, ale hlavní hrdinové budou muset čelit dvěma skupinkám nepřátel. Těm, kteří se nacházejí nahoře i dole. Během prezentace jsem se dozvěděl, že se pro příběh, zasazení a vůbec atmosféru nechali inspirovat řadou slavných hororových filmů, mezi nimiž jsou Vetřelci, Predátor nebo The Descent, ale také knihou At The Mountains of Madness od H.P. Lovecrafta. Hra ovšem připomíná i další filmy, prostředím třeba slavnou Mumii, kterou mám osobně hodně rád.
První trailer na House of Ashes odhalil agentku CIA Rachel King, kterou budou doprovázet na misi i dva mariňáci Jason Kolchek a Nick Kay, ale také její manžel plukovník Ecic King. Stejně jako v předchozích hrách nakonec bude pět hratelných postav, protože se ke skupince přidá ještě irácký důstojník Salim Othman. Zatím jen těžko odhadovat, jak moc budou postavy charismatické a půjde si k nim udělat vztah, protože prezentace toho ukázalo v tomto ohledu hodně málo. Důležité ovšem budou opět volby, které budeme provádět, protože jako u předchozích dvou her The Dark Pictures Anthology a Until Dawn bude pak jen na hráči, jaké postavy nakonec přežijí. Každý neuvážený krok může vést k něčí smrti, případně k nepěkné situaci. „Jde o příběh o věrnosti, oddanosti a víře. Postavy byly vždy srdcem našich příběhů. Tváří v tvář drtivé převaze se každá postava bude muset rozhodnout, jestli si zachrání vlastní kůži, nebo odloží osobní soupeření a bude spolupracovat, aby mohli přežít všichni.“
Vývojáři popisují House of Ashes jako horor s velkým důrazem na průzkum, který bude důležitý, aby bylo možné odhalit, kde že se to hlavní hrdinové tohoto příběhu nachází, a zároveň mohlo být odhaleno i tajemství tisíce let pohřbeného chrámu. Jde ale o nebezpečné místo s celou řadou nejrůznějších monster. Vývojáři během prezentace řekli, že se snažili vytvořit děsivá, nebezpečná, ale zároveň uvěřitelná monstra, pro které nahráli pohyby skrze motion capture. „Naše prostředí nabízí klaustrofobické uličky, které postupně přecházejí do rozlehlých nádherných prostorů. Chceme, abyste se cítili vystrašeni, zranitelní i ohrožení, abyste měli pocit, že vás neustále sledují stvoření, o kterých nic nevíte. Chceme však také odhalit neznámý svět pod povrchem, majestátní místo s tajemstvími, které bylo skryté po tisíciletí,“ dodal během prezentace Will Doyle.
Pokud jste hráli předchozí hry ze série The Dark Pictures Anthology, budete se dle vývojářů od první minuty cítit jako doma, protože House of Ashes staví na podobných herních mechanikách. Jedním dechem ovšem dodávají, že reagují na zpětnou vazbu od komunity, která byla velmi důležitá při vývoji nové hry. A i proto připravili řadu změn a novinek, které mají potěšit a hraní zpříjemnit. Velkou novinkou je kamera, kterou bude možné plně ovládat ve 360 stupních, což má dle vývojářů pomoci průzkumu, jenž tak má být více pohlcující. Tomu má pomoci i možnost využívat kdykoliv baterku v temných uličkách i místnostech, pro odhalování dalších cesta a tajemstvích. Vývojáři navíc nyní chtějí uspokojit co nejvíce hráčů, proto ve hře bude několik obtížností – easy, medium a velmi těžká obtížnost, přičemž zvolená obtížnost bude ovlivňovat i QTE pasáže.
House of Ashes je hra, která je vytvářena od začátku i pro konzole nové generace PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Díky tomu mohli vývojáři značně vylepšit engine, aby přinesli ještě působivější podívanou. A musím uznat, že postavy i prostředí měly z ukázky velmi dobrou kvalitu, a do toho si nešlo nevšimnout povedeného nasvícení, starající se o filmovou podívanou. Popravdě bylo sem tam těžké rozlišit, co je ještě herní animace a co herní pasáž. Více se o verzích pro nové konzole vývojáři nerozpovídali, ale předpokládám, že jen u vizuálního vylepšení nezůstane.
Každopádně v House of Ashes budou hned čtyři herní režimy. Ve Shared Story bude možné sdílet příběh s kamarádem online. V Movie Night bude nutné, aby bylo pět lidí ve stejné místnosti, kteří se následně budou starat o důležitá rozhodnutí. Další dva režimy jsou určeny pro jednoho hráče – Theatrical Cut a Curator’s Cut. V režimu Curator’s Cut, jenž bude za předobjednávku, dostanete příběh z perspektivy hned několika postav a uvidíte scény, které v základní Theatrical Cut verzi nebudou.
Musím říci, že po prezentaci se na House of Ashes opravdu hodně těším, protože hra mě dokázala zaujmout nejen svým nadějně vypadajícím příběhem, ale také zajímavým prostředím, děsivou hororovou atmosférou, množstvím napínavých krvavých scén a nádhernou audiovizuální prezentací. Je navíc vidět, že vývojáři naslouchají zpětné vazbě, což se projevuje hlavně na hratelných pasážích, které mají být daleko zábavnější. Já mohu jen doufat, že dotáhnou vše do zdárného konce a už brzy se dočkáme kvalitní žánrovky s velkou znovuhratelností.
Dnešní gameplay video ukazující 8 minut z hraní
Komentáře