Starhawk
Docela velká změna od Warhawku spočívá už v tom, že Starhawk bude obsahovat i singleplayerovou kampaň. Děj se bude odehrávat na řadě měsíců, kde probíhá kolonizování. Jedná se o takovou zlatou horečku, která probíhá v nedalekém vesmíru Frontier. Během této úmorné práce se najde záhadná energie Rift, kterou lidé označují za modré zlato. Protože je velmi cenná, je jasné, že brzy po ní začnou jít nejrůznější frakce, přičemž ty hlavní budou ve hře jen dvě. Tu první tvoří horníci, kteří mají k této energii úctu a těžili ji v rámci možností bezpečně. Druhou poté tvoří vyvrženci (Outcast), kteří dolovali energii tak horlivě, že opomenuli všechna bezpečností opatření, na což doplatili. Hlavní hrdina příběhu se jmenuje Emmit Graves a patří do oné neposlušné druhé skupiny, která se cennou surovinou nakazila. Nakažený člověk Rift energií mutuje, což postihne i hlavního hrdinu a jeho bratra. Mutace Rift energií má za následek, že kosti lezou z těla postiženého a postupně se objevuje i šílenství.
Naštěstí se mutace u hlavního hrdiny nedostala do takové fáze, jako u vyvrženců, takže pořád Emmit Graves připomíná spíše člověka, ale je jasné, že díky mutaci získá spoustu vlastností, o kterých si normální smrtelník může nechat jenom zdát. Možná byste si řekli, že se jedná o klasickou akční hru, kde je hlavním cílem nakopat nepřátelům jejich zadky. To ale není tak úplně pravda, protože hlavní hrdina se chce z tohoto běsnění hlavně co nejrychleji dostat a samozřejmě i zachránit svého bratra. Každopádně má pořád nějaké ty povinnosti, takže bude muset létat z měsíce na měsíc a postupně na nich plnit nejrůznější úkoly, aby zabránil daleko větší katastrofě. Takovou pomocnou rukou mu bude inženýr Cutter, který se nachází na oběžné dráze.
Určitě vás ale bude zajímat především hratelnost. Starhawk je opět hrou viděnou z pohledu třetí osoby, kterou ovládáte pouze skrze Dualshock. Využití pohybového senzoru v Sixaxisu zde nenajdete. Hra ani nebude podporovat Playstation Move. K příběhu ještě doplníme, že ho budete moci hrát i v kooperativním režimu pro dva nebo čtyři hráče.
Starhawk přinese v singleplayerové části kolem deseti velkých misí, ale jak prozradil sám Dylan Jobe, nebude se jednat o procházení lineárními levely, jako třeba v Call of Duty a jiných akčních hrách. Každou misi tvoří rozlehlá mapa, ve které začínáte na své základně. Samozřejmě tím hlavním je pořád na Starhawku střílení a ovládání nejednoho dopravního prostředku – džípy nebo letadla. Tedy, hra obsahuje speciální roboty Hawk, kteří se můžou transformovat na nejrůznější dopravní prostředky, podle toho, na jakém levelu se nacházejí. V základní verzi robot připomíná spíše transformera, který dokáže pálit z kulometu a vypouštět rakety. V okamžiku se ale může proměnit na stíhačku, díky které budete moci pronásledovat nepřítele ve vzduchu. Vývojáři si tento způsob vybrali proto, aby hra měla co největší dynamiku a abyste pořád nehledali po mapách rozmístěné dopravní prostředky.
Vývojáři si do hry vypůjčili i RTS prvky, které hratelnost oživují a posouvají zase trošinku dále. RTS prvky jsou nedílnou součástí hry pro jednoho hráče, ale také multiplayeru. Jde prakticky o to, že Rift energie slouží pro stavbu nejrůznějších věžiček nebo rozšiřování základny. Také si za tuto energii vytváříte AI jednotky, které vám pomáhají v boji. Podle prvních dojmů je umělá inteligence docela obstojná, ale samozřejmě potřebuje ještě dopilovat. Stavění a vylepšování budov je hodně jednoduché. Máte klasické kruhové menu, ze kterého si vyberete, co chcete stavět. „Stavba budov a jednotek je tak jednoduchá, jako stisknutí spouště u zbraně,“ řekl při prezentaci Dylan Jobe. Stavba všech budov je hodně rychlá. Jen vyberete tu, kterou chcete postavit, poté vyberete její umístění a ona spadne z oběžné dráhy. To stejné pochopitelně platí i pro věžičky a podpůrné jednotky. Starhawk je v tomto takovým akčním Command and Conquerem, který vidíte z pohledu třetí osoby. Také tu jsou i dost podobné úkoly, které většinou spočívají v ničení nepřátelských základen.
Fanoušci původního Warhawku jistě čekají spíše na multiplayerové hrátky, které se samozřejmě vracejí, a to v celé své kráse. Pokud jste hráli původní Warhawk, tak zhruba víte, co na vás čeká. Dokonce je tu hodně podobné uživatelské rozhraní. Z Warhawku ostatně Starhawk hodně vychází, ale použijeme slova vývojářů, vše bude větší a lepší. Multiplayer je stavěn pro 32 hráčů (maximum 16 vs 16 a minimum 8 vs 8), přičemž naleznete po většinu klasické herní režimy, jako je Capture the flag nebo Team deathmatches. Jednou z prezentovaných map byla Acid Sea, která je společná pro multiplayer a singleplayer. Jde o hodně zrádnou mapu, kde se nacházejí potůčky kyseliny, které mohou během hraní způsobit mohutné popáleniny.
V multiplayeru jsou pochopitelně přístupné obě frakce, které proti sobě budou bojovat na docela rozlehlých mapách. Také zde hraje velkou roli modré zlato, tedy Rift energie. Tu získáváte za zabíjení nepřátel a několik dalších úkonů (stejné jako v singlepayerové části). Energie pak slouží pro upgradování spousty věcí, jako je třeba vaše letadlo, ale i samotná postava. Také za ní stavíte nejrůznější střelně věžičky a další objekty, které můžete používat v boji. O tom jste se mohli dočíst o odstavec výše. Vývojáři na multiplayerovou část hodně sázejí, takže v ní naleznete i spoustu komunitních funkcí, jako je vytváření klanů nebo voice chat. Také se připravuje speciální Android aplikaci, díky které uvidíte statistiky své i vašich kamarádů i když budete mimo konzoli Playstation 3.
Starhawk byl ve vývoji po čtyři roky a je jasné, proč se Sony brání nazvat hru pokračováním Warhawku. Jde totiž z větší části o úplně jinou hru, která má neuvěřitelné množství nových nápadů, které z ní mohou udělat multiplayerového krále na Playstationu 3. Na vydání si ovšem budou muset hráči nějaký ten čas počkat, protože Starhawk se plánuje až na rok 2012. Do té doby vám přineseme ještě celou řadu informací.
Komentáře