Nioh 2 - dojmy z hraní

preview  36
Martin Šmíd, 19. 9. 2019 19:40
Možná si ještě pamatujete, jak s konzolí PlayStation 3 byla oznámena akční hra Nioh od Koei Tecmo. Následně se po ní slehla zem a mělo se za to, že je zrušená. Pravdou ovšem bylo, že si vývoj přehazovalo několik studií, kterým se nedařilo hru zdárně dokončit. I proto bylo následně překvapením, že se vývoje zhostili tvůrci série Ninja Gaiden ze studia Team Ninja. Ti se rozhodli jít cestou hardcore akce ve stylu oblíbených Souls her, ovšem herní mechanismy obohatili i o daleko silnější RPG prvky s lootovacím systémem známým třeba z Diabla. Ačkoliv se hře před vydáním i kvůli problémovému vývoji nevěnovala taková pozornost, vyklubala se z ní výborná akce, které se do dnešního dne prodalo 2.75 milionů kopií po celém světě. Já sám ji neskutečně propadl a následně v ní nechal desítky hodin, než jsem udělal platinovou trofej. Ale to byl jen začátek, protože pak ještě vývojáři vydali tři povedená rozšíření. I proto jsem neodmítl pozvání Sony na prezentaci druhého dílu. Popravdě jsem se těšil tak, že jsem nemohl dospat, no a zde jsou mé poznatky.

Hra Nioh 2 vyjde začátkem příštího roku pro PlayStation 4

Oznámení Nioh 2 před rokem na E3 asi moc nepřekvapilo, vlastně se po úspěchu prvního dílu dalo čekat. Byla ale otázka, jak moc se druhý díl bude od toho prvního lišit. Ten totiž až na pád drobností šlapal s přesností švýcarských hodinek, a jen těžko si představit, že by šel udělat znatelně lépe. A jsou si toho vědomi i sami vývojáři, protože se nesnaží skvělé základy nějak dramaticky překopávat a měnit, spíše je jen doplňují o menší zajímavé novinky a jdou tak takovou tou evoluční cestou, což je vidět hned od první minuty. Kdo si tedy první díl oblíbil stejně jako já, druhý díl je pro něj nutností a nemá cenu vůbec řešit, jestli nabízí dostatek novinek nebo ne. Koho ovšem první díl nenalákal, nedovedu si představit, že druhý to nějak výrazně změní.

Než jsem se dostal do hry, spustil se editor postavy. Pokud sledujete dění kolem hry, tak určitě víte, že hlavním hrdinou už není William Adams z prvního dílu, ale zcela nový hrdina, jehož si můžete na začátku vytvořit. Editor v mnou testované demoverzi byl hodně omezený, vlastně jsem si mohl vybrat jen pohlaví a z několika tváří postavy, ale ve finální verzi bude daleko více možností. Ať už půjde o změnu očí, pusy, barvy a tak dále. Však to znáte, taková ta klasika z jiných akčních RPG her. Každopádně jde o jednu z několika novinek, které demoverze hry obsahovala. Když jsem si vybral blonďatou hlavní hrdinku, pustil jsem se konečně do hraní.

Nejprve jsem zapnul úroveň Cherry Blossom Cursed Village, kterou jste mohli vidět z několika ukázek, protože byla prezentována třeba na Tokyo Games Show. Odehrávala se v menší vesničce, přičemž bych řekl, že ukázka z demoverze byla jen část daleko větší úrovně. Dává to smysl, protože demoverze měla za úkol ukázat jen některé herní novinky a nové nepřátele. Těch je docela dost. Sice se vrací třeba vesničani s kopím, ale během demoverze jsem zlikvidoval i celkem dost nových démonů, malých i velkých, kteří se naučili nové triky. Pro zkušeného hráče prvního dílu určitě nebudou moc velkou překážkou, ale každý nový protivník s novými útoky se počítá, a těch by měl Nioh 2 nabídnout dostatek. 

Co se týče designu levelů, z demoverze těžko soudit, protože šlo opravdu jen o malou ukázku. Všiml jsem si ale několik odboček, takže je možné level více prozkoumávat a hledat třeba Kodamy. Tyto potvůrky se tedy vracejí a za jejích sbírání budete i zde odměněni více lékárničkami a dalšími bonusy. Během hraní jsem našel i několik speciálních červených Kodamů, kteří chtěli, abych jim něco přinesl. Bohužel jsem nepřišel, jak jim udělat radost, takže jaký budou mít účel, si musíme počkat. Když si tak vzpomínám, během hraní jsem narazil v jedné uličce na malou kočku, kterou když jsem pohladil, začala kolem mě běhat a dala mi speciální buff.

No a na závěr úrovně došlo i na souboj s bossem, který se jmenoval Mezuky. Jde o obrovského, rychlého a hodně agresivního protivníka, který má hlavu koně. Tady jsem poprvé za celou demoverzi vyvolal klasicky skrze kolečko a trojúhelník speciální útok Yokai Shift, což je upravená Living Weapon z prvního dílu. Tato funkce se tedy v trochu pozměněné variaci vrací, ale hned jak jsem tuto speciální schopnost použil, Mezuky proměnil arénu na temný svět Yokaiů, což mělo zas následek, že jsem o ní přišel. Během souboje s bossem tak nyní hraje velkou roli i správné načasování použití Yokai Shift, protože pokud tuto schopnost vyvoláte stejně blbě jako já, tak přijdete o značnou výhodu a možnost bosse potrápit a stáhnout mu rychle život.

Protože hlavní hrdina je sám napůl démon, tak disponuje rovněž silou Yokaiů. Podle toho, jakého Spirita si vyberete, tak máte pak ještě další speciální útok, jenž můžete použít po naplnění speciálního ukazatele. Když jsem zabil v úrovni jednoho menšího bosse, získal jsem z něj speciální Soul Shard, který když jsem následně očistil ve svatyni, dostal jsem další speciální útok. Najednou tak můžete mít tyto útoky na Spiritovi dva, přičemž jsem je následně používal stisknutím R2 + kolečko nebo trojúhelník. Já jsem si oblíbil nejvíce útok, během něhož můj Spirit bouchl protivníka obrovským kladivem a tím ho jednak oslabil, ale také zapálil. Je ale jasné, že těchto útoků bude ve hře daleko více a jsou nyní tou největší novinkou v soubojovém systému.  Jen tedy v tomto odstavci dodám, že pokud seberete v úrovni po nepříteli Soul Shard a během cesty ke svatyni zemřete, rovněž ho upustíte. Najednou se tak nebudete hnát zpět, abyste získali upuštěné duše, ale i tuto drahocennou novinku.

Když Mezuky konečně padl, bylo mi řečeno, že demo obsahuje ještě exkluzivní úroveň pro novináře, ale je o dost těžší a je na ní limit 15 minut. Jako zkušený samuraj jsem se na ní hned pustil, ale hned první skupinka podivných dětí připomínající ufony mi značně pocuchala úsměv. Každopádně tato úroveň se odehrávala v hořící vesničce, což je lokace, která není fanouškům prvního dílu neznámá. Každopádně jsem se opět prosekal několika plácky až k bossovi, který měl naprosto epický nástup. Šlo o ženského ohnivého démona Kashus tváří kočky, která stála na dvou velkých kolech. Souboj se odehrával v hořícím domě a já se musel chvilku vzpamatovávat, jak moc agresivní boss to je, navíc se skvělým designem. U tohoto bosse jsem si poprvé uvědomil, že vývojáři vždy přidali krátkou ukázku s nástupem bosse, která jen přidá na atmosféře, a navíc si u ní uvědomíte, jak náročná zkouška vás bude čekat. Nebudu zapírat, tento boss už byl nad mé schopnosti, ačkoliv jsem mu na první pokus polovinu života sebral, ale o to více navnadil na plnou verzi, protože se nemohu dočkat, až si udělám na meč další zářez.

Stejně jako první Nioh bude i druhý podporovat online kooperativní multiplayer. Pokud tedy bude nějaký boss nad vaše síly, budete si moci přivolat ochotného kamaráda nebo hráče z celého světa, aby vám ve snažení pomohl. Kooperace má až na detaily fungovat stejně jako u prvního dílu. Novinkou ovšem je možnost do bojů zapojit i ducha jiného hráče, jehož ovládá umělá inteligence. Duch je znázorněn pomocí do země zapíchnutého modrého meče, přičemž abyste si ho mohli přivolat, musíte mít u sebe Ochoko kalíšek, který už u prvního dílu sloužil pro kooperaci. Já jsem si takového ducha jednou přivolal a šel s ním na bosse. Pokud čekáte, že duch jiného hráče bosse useká sám, zatímco se budete krčit v rohu mapy, tak jste na omylu. Je celkem slabý a alespoň ten můj sloužil pro bosse jako takové menší počáteční rozptýlení. Poté, co s ním skoncoval během zhruba minuty, se už pustil do mě. Těžko říci, jestli se i duchové budou postupně zlepšovat, protože ten můj byl na čtvrtém levelu. Další třeba budou silnější a mít i lepší schopnosti a využití, ale na toto nyní nedokážu odpovědět.

Pro Nioh 2 používají vývojáři totožný engine jako u prvního dílu, takže nepřekvapí, že vypadá prakticky totožně. Velkých změn ve vizuálním zpracování jsem si nevšiml. Co mi ovšem bylo řečeno, tak je opět možnost zapnout hru ve dvou režimech. Ve filmovém režimu se bude hra snažit o co nejlepší rozlišení a 30 fps. A to jak na základní verzi konzole PlayStation 4 tak na Pročku. Už u prvního dílu jsem ale preferoval režim zaměřující se na framerate, protože ten je u takto rychlé hry založené na bleskových reflexích velmi důležitý. Na základní verzi konzole PlayStation 4 tak hra poběží v rozlišení 720p při 60 fps, zatímco na Pročku v 1080p při 60 fps. Každý si tak bude moci opět vybrat.

Na Nioh 2 jsem se neskutečně těšil už před zahráním demoverze a nyní je natěšenost ještě větší. Ačkoliv vývojáři jdou trochu na jistotu a servírují jen několik málo novinek, tak se Nioh 2 hraje opravdu skvěle. Nové možnosti v soubojovém systému potěšily a jsou pěkným oživením, no a nad souboji s epickými bossy netřeba dlouho debatovat. Nioh 2 vyjde začátkem příštího roku pro PlayStation 4.

Nioh 2

ps4
Sony Interactive Entertainment, Team Ninja
Datum vydání hry:
13. 3. 2020
Žánr:
RPG, Adventura
KARTA HRY
9/10

Komentáře