MAG

preview  6
Petr Strecker, 15. 4. 2009 19:57
Hraní ve více lidech je v dnešní době základním kamenem většiny her. Jen málo hráčů si dokáže představit hru bez multiplayerové části, která je pro mnohé prakticky požehnáním. Proto existují i tak zvané MMO (Multiplayer Massive Online) hry, které v jednu chvíli hraje daleko více hráčů než je zvykem. Nemluvíme tu jen o stovkách, ale i o tisících. Tento trend se objevuje především v RPG hrách, ale také začíná pronikat i do akčnějších kousků mezi které patří nedávno ohlášený titul MAG. Že hra má opravdu mnoho ambicí, bylo jasné od samotného počátku vývoje. Na druhou stranu musí pro vytoužený úspěch překonat obrovské množství rizik, která na vývojáře ze Zipper Interactive čekají.

Akční hry, zejména ty hrané z pohledu první osoby, jsou dnes pravděpodobně nejhranějším žánrem, na který při výběru platformy narazíte. Proto byla vlastně otázka času, kdy se takovéto hry začnou přesouvat i do oblasti masivních online her. Při prvotních plánech se s MAG počítalo jako se střílečkou, ve které budete na svého avatara vzhlížet z pohledu třetí osoby. Nakonec z těchto plánů sešlo a "Zippeři" si byli vědomi toho, že pohled na válku z vlastních očí vás do děje spíše vtáhne jako silný vysavač. Unikátní je, ale právě počet hráčů, kteří budou soupeřit v jednu chvíli na jediné mapě. Ano, hra má v názvu slovo "masivní", tudíž budete stát proti dalším až 255 hráčům. Slovy, dvěmastůmpádesátipěti hráčům. Hra se zaměřuje čistě na online soupeření, kde nebude přítomen režim jednoho hráče a spekuluje se i vystřihnutí klasického split screenu na jedné televizi. Představit si hru 256 hráčů na jednom televizoru je velice obtížné i pro ty nejfantastičtější mozky. Pro hru byla vybudována i speciální síťová infrastruktura, která by vydržela nápor takového počtu současně hrajících hráčů aniž by lagovala nebo nějak zvláště nezasahovala do hry jistými komplikacemi. Momentálně již probíhají zátěžové testy v maximálním počtu hráčů. Na straně studia jsou zkušenosti s předchozími tituly jako SOCOM a nyní jen zbývá MAG přenést je mezi hráče takovým způsobem, který bude odpovídat všem ideálním představám.

Všechny události ve hře se odehrávají přibližně v době, která nastane za nějakých dvacet let, přičemž proti sobě stojí tři hlavní frakce, které vedou celou tu válečnou mašinérii. První z nich je Raven, jež má ze všech tří to nejmodernější vybavení a hlavně nejzkušenější vojáky. Další je Sver, která je něco jako dnešní japonská armáda. Nabírá ctižádostivé členy, kteří uctívají tradice a ctí ten pravý samurajský kodex, který mají vyrytý ve svých srdcích. Třetí stranu bohužel stále neznáme, ale rozhodně bude hrát temnější roli než v předchozích dvou případech.

Žádná taková hra se neobejde bez tvorby a možnosti editace vlastní postavy, která hráče bude po celou dobu hraní symbolizovat a reprezentovat tam, kde by lidský organismus přežil s velikými potížemi. Upravit si samozřejmě můžete vzhled, hlas, případně oblečení, které si na sebe navléknete. Na výběr bude široký sortiment zboží, tudíž se pravděpodobně jen tak nesetkáte s kopií vaší postavy. I když při takovém počtu hráčů to nebude nic těžkého. Důležitou součástí hry je také povyšování a týmová hra. Za úspěšné zabíjení, případně plnění úkolů získáváte zkušenostní body, pomocí kterých povyšujete a odemykáte si tak nové vybavení, ale také schopnosti. Jakmile totiž získáte trošku větší hodnost, můžete svému týmu podávat různé rozkazy, zakládat klany a přímo je ovládat. Tento systém je rozhodně dobrou volbou, jelikož máte jistotu, že se velení chopí spíše zkušenější hráči. Dále si tedy otevřete přístup k novým perkům, ale hlavně zbraním, jejichž počet bude opravdu rozsáhlý ve finální hře. Celkově by tak levelování mělo být dostatečně motivující, jelikož odemknutelných věcí je ve hře opravdová spousta. A člověku se hraje o něco lépe, když ví, že ho po tvrdé práci čeká odměna. Ve hře nebudou přítomná žádná povolání, ale sami si utvoříte takovou sestavu, která vám vyhovuje nejvíce. Můžete se prakticky napakovat vším, co se vám zlíbí. Do kapsy pistolku a na záda raketomet. I naopak samozřejmě.

Počet herních režimů bude také vcelku bohatý. Základním z nich je režim Domination, ve kterém se jedno družstvo rozdělí na útočníky a druhé se snaží bránit. Obránci mají k dispozici různé stavby, jako jsou protiletecké baterie nebo jiné palebné věže. Ve hře totiž budete moci ovládat i různá vozidla, tudíž bude veškerý způsob obrany opravdu nutný. Pokud se na to podívám trochu jednoduše, tak se vlastně základna obránců dělí na dvě části. Vnitřní a vnější, přičemž se jedna navzájem opírá o druhou. Jakmile padne vnější vrstva, veškerá obranná zařízení jdou mimo hru a je čas pouze na vlastní údernou sílu. Mapy jsou také kapitolou samy o sobě. Nikde ještě nebyly zveřejněny oficiální rozměry, ale ze záznamů působí relativně vyváženě. Dalším režimem je Acquisition pro 128 hráčů, ve kterém se chopíte role eskorty, Sabotage pro 64 hráčů a Suppression pro stejný počet hráčů plní úlohu Team Deathmatche ve větším počtu hráčů. Do budoucna se tento počet ještě rozšíří a rozhodně se budou módy vyvíjet za běhu, stejně jako samotná hra. Pro začátek je to slušné množství, ve kterém si každý najde svého koně, kterého osedlá.

Na každé straně nebudou mít všichni hráči stejnou úlohu. Jedna jednotka obsahuje po osmi hráčích, přičemž se do jedné čety vejdou takovéto jednotky čtyři. Pokud počítám dobře, to máme již 32 hráčů. A tyto čety jsou na každé straně dohromady čtyři, což nám dává přesně 256 hráčů dohromady, tudíž bylo naše počítání úspěšné. Na bojišti vypukne opravdu chaos a válečná vřava, o což jde vývojářům pravděpodobně nejvíce. Přenést všechen nahromaděný vztek do virtuálního světa. Dokud ovšem neuvidíme ukázky v pohybu, jen stěží si lze představit, jak bude hra vypadat. Nutností také bude jistá ochrana vůči podvodníkům, kteří se v takovémto typu her velice hojně vyskytují. Pro tyto potřeby bude použit bezpečnostní systém PunkBuster, který již velice dlouho funguje zejména na PC platformě a je velice striktní, leč férový. Samozřejmostí je také komunikace mezi hráči a dokonce i na soukromých kanálech, aby vás nikdo nerušil při komunikaci s přáteli. Opravdoví milovníci akce se také mohou těšit na Hardcore režimy, které už mnozí hráli v Call of Duty.

MAG má opravdový potenciál, ale dosažení jeho vrcholu bude těžká práce takřka pro všechny. Už jen představa, že proti sobě jde takové množství akčně založených hráčů, je šílená a těžce stravitelná. Již nyní je jasné, že se hra bude od začátku potýkat s potížemi, ale právě tento typ her se nejvíce vyvíjí za chodu. Hra vyjde exkluzivně na PS3 v průběhu tohoto roku. Držíme Zipper Interactive palce.

MAG

ps3
Sony Computer Entertainment, Zipper Interactive
Datum vydání hry:
26. 1. 2010
Žánr:
Střílečka
KARTA HRY
8/10

Komentáře