Goldeneye 007: Reloaded
Po vydání Wii verze byl Activision zaplaven žádostmi od fanoušků, aby udělal GoldenEye i pro Playstation 3 a Xbox 360. Nejde se tomu moc divit. Wii verze byla veřejností celkem dobře přijata, my sami jsme jí udělili devítku - http://www.konzolista.cz/articles/onearticle/?link=goldeneye-007-163255&sekce=recenze , ale nikdy se z ní nestal onen killer titul, ve který asi v Activisionu doufali. Samozřejmě nejlepší by bylo, kdyby v té době vývojáři z Eurocomu šli a udělali tvrdý port pro HD konzole, po kterém se docela hlasitě volalo. Nakonec se tak nestalo a vývojáři usedli znovu za rýsovací prkna, aby navrhli HD verzi, která bude využívat co nejvíce možností Playstationu 3 a Xboxu 360. Především se rozhodli vytvořit pro hru úplně nový engine, který splní několik požadavků. Poběží na obou konzolích v 60 fps a hlavně přinese i přitažlivou vizuální stránku, na kterou dneska hráči nedají dopustit. Také byl nově nahrán soundtrack v parádní kvalitě a hlavně dabing, který podle prvních dojmů působí daleko lépe.
Původní GoldenEye byl populární i díky své věrnosti filmové předloze. Vývojáři z Eurocomu se ovšem rozhodli celý příběh přepracovat, aby působil moderně a měl i nějaké poselství pro nové hráče. Fanouškům originálu se to asi líbit nebude, ale všem se hold zavděčit nejde. Asi největší změnou je, že agenta 007 nehraje elegán Pierce Brosnan, ale nový představitel Daniel Craig. Každopádně zůstalo i několik klasických prvků, které charakterizovaly původní hru. Třeba krev, která kape na obrazovce po vaší smrti. Dokonce i první úroveň, která se odehrává ve výzkumném zařízení Severnaja, je až na několik drobností stejná. Když už jsme zmínili Daniela Craiga, tak vývojáři se pyšní tím, že podle něj vytvořili bojový styl a dokonce má herní postava několik jeho charakteristických pohybů, takže si hráči budou připadat, jako kdyby sledovali nové filmové zpracování.
Wii je určitě skvělou konzolí, ale na velké hry je už příliš slabá a vývojáři si nemohou dovolit spoustu věcí, které jsou v moderních hrách. Třeba propracovanější umělou inteligenci, která byla v GoldenEye na Wii hodně rozporuplná a občas se nechovala zrovna tak, jak by bylo třeba. Vývojáři na tuto výtku reagovali tím, že celou původní verzi AI vzali a hodili do koše. Začali od začátku, přičemž nyní by měla být umělá inteligence daleko lepší a panáci by měli uvažovat týmově a vzájemně se na bojišti podporovat. Podle prvních dojmů zahraničních kolegů je pozměněná inteligence docela znát a hra je i díky ní hned o něco zajímavější a představuje větší výzvu.
Jedinou menší chybičkou na původní Wii verzi Goldeneye 007 byla možná krátkost hlavní kampaně, která po vzoru Call of Duty her skončila za nějakých 5 hodin. Pak už na hráče čekal jen multiplayer. Ten tu samozřejmě bude také, ale vývojáři přidali ještě speciální režim MI6, který má přinést další kupu hodin jedinečné zábavy. A o co se jedná? Vlastně jde o jakousi variaci na Spec Ops z Call of Duty her. Čekají vás tak jednotlivé mise, ve kterých budete plnit několik úkolů, podle toho, na co budou zaměřené. V módu Elimination bude vaším úkolem v časovém limitu zneškodnit co nejvíce protivníků. Stealth mód je v podstatě to stejné, jen nesmíte spustit desítky alarmů a rozpoutat peklo, ve kterém bude celý level bouchat od vašeho konání. V Assaultu pak musíte zabírat a ubránit kontrolní body, což zní asi nejzajímavěji. Zajímavě zní i Wave Defense mód, ve kterém se budete muset ubránit vlnám přibíhajících nepřátel. Ano, všechny herní módy jsme už v různých variacích viděli ve spoustě jiných her, ale na originalitu si agent 007 nikdy moc nehrál a nebude si hrát ani nyní. Bude postaven především na co nejlepší hratelnosti.
V online režimu jsou zahrnuty i žebříčky nejlepších hráčů, takže neustále budete mít srovnání, jak si vedete. Vzhledem k režimu MI6 jsou žebříčky určitě vítanou věcí. Nyní se ale podíváme ještě na klasický multiplayer, který se možná stane tím hlavním, proč si Goldeneye 007: Reloaded pořídíte. Už Wii verze stavěla na velké zábavnosti, přičemž jste si postupně mohli odemykat nejrůznější bonusy. Koncept jako takový zůstane zachován, což je samozřejmě hodně dobře, ale vývojáři přidali i několik novinek. Asi tou hlavní je rozšíření počtu hráčů na 16, přičemž budou přítomny i nové mapy, unikátní zbraně a dokonce i postavy. Dokonce budou přítomny i nové herní módy, které ovšem budou oznámeny až blíže k vydání. Možná na GamesComu příští měsíc, ale to nyní jen hádáme. Co je ale už nyní jisté, je podpora multiplayeru na jedné konzoli, a to až pro čtyři hráče na rozdělené obrazovce. V dnešní době jde o docela velkou raritu, o to více ji musí hráči ocenit. Ostatně i tato podpora ukazuje, jak vývojáři dbají na co nejlepší zážitek z multiplayeru, a že zde neslouží jako laciný doplněk.
Vývojáři z Eurocomu si jako hlavní platformu vybrali Playstation 3, pro který připravili několik pěkných bonusů. Asi pro hráče nejpřitažlivějším faktem je, že Playsation 3 verze poběží až v rozlišení 1080p při 60 fps, zatímco na Xboxu 360 pouze v rozlišení 720p. Jaké omezení stálo v cestě, že hra nepoběží i na Xboxu 360 ve Full HD, zatím nevíme. Dalším zajímavým bonusem pro fanoušky Playstationu je podpora ovladačů Move a nechybí ani podpora pro periférii SharpShooter. Pořád je ale nutné brát to, že GoldenEye je primárně navržen pro klasický ovladač, na který už vsázel na Wiičku, kde byl dokonce silně doporučován. Možnost pohybového ovládání tu ale je a komu vyhovuje, určitě za něj bude rád. 100 lidí 100 chutí.
Pokud se vývojářům povede vše dotáhnout do konce a nic nepokazí, tak se z Goldeneye 007: Reloaded může vyklubat jedna z největších pecek tohoto roku a pravděpodobně nejlepší HD hra s legendárním agentem, který má povolení zabíjet. Zatím to vypadá opravdu nadějně, ale nyní už musíme počkat na říjen, kdy hra vychází. My se ji ale budeme věnovat i v nadcházejících týdnech a přinášet vám tak další zajímavé informace.
Komentáře