GamesCom 2012 - Dead Space 3
Dead Space stavěl v minulosti na skvěle podané atmosféře, hratelnosti a samozřejmě i dobře odvyprávěném příběhu. Ten v druhém dílu končil dost otevřeně a třetí proto na něj bude navazovat. Hlavním hrdinou je opět starý známý Isaac Clarke, který po nouzovém přistání na nehostinné planetě Tau Volantis, která je celá pokrytá sněhem a ledem, zjistí, že právě zde se může ukrývat klíč k likvidaci hrozby nekromorfů. Během hledání odpovědí na nastalé otázky se bude muset Isaac Clarke vyrovnávat nejen s mrazivými podmínkami při teplotách hluboko pod bodem mrazu, ale také s vysoce vyvinutými protivníky z nové generace nekromorfů, gigantickými bossy, a dokonce nepříčetnými a zfanatizovanými lidmi. Zmrzlá planeta Tau Volantis je posledním místem ve vesmíru, kde by chtěl někdo žít, protože jak je zmíněno výše, obsahuje tolik nástrah, že z toho opravdu mrazí.
Po vzoru třeba Resident Evilu a dalších her, které přešly z hororového žánru na akci, obsahuje Dead Space 3 i kooperativní režim na bázi systému drop-in/drop-out. Pokud se rozhodnete hrát tento nový režim, kdykoliv během hry se k vám bude moci připojit druhý hráč, který se chopí seržanta Earthgovu Johna Carvera. Možná někteří kroutí nevěřícně hlavou, jak mohou vývojáři do hororové hry vložit kooperativní režim, který totálně rozbourá atmosféru. Vývojáři se tady brání, protože pořád budete moci projít hru sami a užívat si atmosféru podobnou té v předchozích dílech.
Pokud se ale připojí druhý hráč, několik událostí se stane jinak, dokonce se budou odehrávat kolikrát i odlišné filmečky. Samozřejmostí samozřejmě jsou i informace o postavě Johna Carvera, na které v režimu pro jednoho nenarazíte. Má jít o rozumný kompromis, aby Dead Space 3 uspokojil oba tábory. Navíc díky odlišnostem si mnozí hru dají hned dvakrát, aby o nic nepřišli. Vývojáři kooperací tak trochu nahradili klasický konkurenční multiplayer, který jsme viděli třeba mu druhého dílu. V něm si ale moc velkou popularitu nezískal, a tak ho vývojáři do třetího dílu raději nezahrnuli.
To by bylo k těm už ohraným a známým informacím. Během GamesComu jsem si mohl Dead Space 3 osahat, a to hned ve dvou částech. Nejprve jsem byl posazen ke konzoli, kde jsem si vyzkoušel jednu z velkých novinek, a to vývoj vlastních zbraní. K tomu tu máte desítky nejrůznějších součástek, takže si můžete tvořit jeden originální kousek za druhým se specifickou střelbou a sílou. Jak jsem se dozvěděl od producenta, existuje několik stovek nejrůznějších kombinací. Vytvořené kousky jsem si mohl vyzkoušet na vlnách nejrůznějších potvor, ale už jsem pokukoval na druhou stranu, kde byla singleplayerová demoverze.
Singleplayerová demoverze, kterou jsem si mohl vyzkoušet, pocházela ze začátku hry, kdy je Isaac Clarke na vesmírné stanici. Ta se začne rozpadat, a co nevidět si to už létá v prostoru. Díky speciálnímu obleku toto nepředstavuje zase tak velký problém, takže jsem se přes několik pasáží, kdy jsem musel odemknout vrata a posléze uhýbat asteroidům, abych se dostal až do nezničené části stanice. V tu chvíli dýchla ta správná atmosféra, temné chodby, skřípání dveří, hororové zvuky a všelijaké praskání, to k sérii Dead Space neodmyslitelně patří a je dobré vidět, že se vývojáři nezaměřili jenom na akci. I na tu pochopitelně došlo, takže jsem mohl sprovodit z vesmíru několik různých kreatur s několika páry končetin, vyřešil jsem několik hádanek spojených s gravitací, s kterými mi bohužel musel pomoci producent hry, který se o všechny staral, aby se náhodou nestalo, že by se někdo zaseknul a začal se tak nudit. Z hratelné ukázky je těžké dělat nějaké závěry, protože se navíc jednalo o začátek hry, ale pokud takto bude pokračovat i zbytek hry, čeká nás klasický Dead Space zážitek, který staví na skvělé atmosféře a adrenalinových soubojích s nepřáteli všech velikostí.
Vývojáři ve Visceral Games se snaží, aby Dead Space 3 perfektně ukončil nastartovanou trilogii a uspokojil co nejvíce hráčů. Fanoušci, kteří preferují hru v jednom, dostanou atmosférickou akci, na jakou jsou zvyklí, ale ani hráči dávající přednost průchodu hrou s kamarády, nezůstanou o nic ochuzeni. Jak vše dopadne, se dozvíme na začátku příštího roku, ale jen těžko si představit, že bychom odcházeli zklamáni, zvláště po pozitivním prvním setkání.
Komentáře