Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate

preview  10
Martin Šmíd, 7. 8. 2012 23:45
Série Castlevania slavila na kapesních konzolích od Nintenda s každým dílem obrovský úspěch po mnoho let. Z těch posledních můžeme jmenovat třeba vynikající Dawn of Sorrow nebo Order of Ecclesia. Není proto divu, že si fanoušci dlouho přáli pokračování pro novější konzoli Nintendo 3DS. Vývojáři ze studia MercurySteam nejprve s vydavatelem Konami mlčeli, ale letos během E3 se všichni konečně dočkali. Nový díl s názvem Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate se stal skutečností a ihned se zařadil mezi nejočekávanější a nejnadějnější tituly, jaké jsou v současnosti ve vývoji. My vám nyní můžeme popsat, o co v Mirror of Fate půjde, navíc vám i řekneme, jak se hraje, protože jsme si tento nový díl mohli nedávno vyzkoušet na vlastní prsty.

Jak může celý název Mirror of Fate napovídat, jedná se o volné pokračování velkého předchůdce Castlevania: Lords of Shadow, jenž vyšel před lety na konzole Playstation 3 a Xbox 360. Pokud jste ho náhodou nehráli a chcete se pustit do nového kapesního dílu, nezoufejte. Na Lords of Shadow moc nenavazuje a jde si spíše svoji cestou, ale samozřejmě jisté návaznosti tu budou. Hlavně se ale v Mirror of Fate dozvíme něco více o historii rodiny Belmontů, která je nedílnou součástí Lords of Shadow série. Vývojáři si navíc tímto dílem chtějí udělat i jakýsi můstek mezi prvním dílem Lords of Shadow a druhým, který vyjde příští rok na velké konzole, a bude se točit kolem samotného Drákuly, na něj ale dojde i tady.

Možná vás nejvíce zajímá, co je ono zrcadlo osudu, které je v názvu. Tím se dostáváme k příběhu, protože ono zrcadlo dovolí, abychom mohli prožít ve hře hned čtyři časová období, vždy s úplně odlišným hlavním hrdinou, který bude mít svoje vlastní dovednosti a styl boje. Zatím víme, že v jednom období se chopíme Trevora Belmonta, rytíře Bratrstva, který je synem Gabriela. Tato dějová linka se bude odehrávat dvacet pět let po událostech v Lords of Shadow, přičemž Trevor se bude chtít pomstít za smrt svoji matky. Ani nemusím říkat, že se při tomto dostane do křížku se svým otcem Gabrielem, který se nachází na temném hradě jako Drákula. Druhé období bude patřit synovi Trevora, Simonu Belmontovi, třetí zase Alucardovi. O těchto dvou kapitolách ale bližší informace v současnosti nemáme. Každopádně vývojáři slibují zhruba 15 hodin dlouhé dobrodružství.

Castlevania měla největší úspěch svými 2D díly a je určitě dobře, že Mirror of Fate tento pohled během gameplaye zachovává a 3D scény ukazuje jen během animací. Vývojáři se ale brání čistému označení 2D, protože prostředí a postavy jsou samozřejmě všechny 3D, jen je vidíme zboku. Ať už budeme tento pohled nazývat 2.5D nebo jinak, na kapesní konzoli se hodí nejvíce, navíc díky 3D displeji konzole je obraz při tomto efektu daleko více do hloubky a reálnější. Grafická prezentace už nyní v rozpracované demoverzi byla moc pěkná a rozhodně patří Mirror of Fate mezi ty nejhezčí hry na Nintendu 3DS.

Vraťme se ale k hratelnosti. V demoverzi jsem se mohl chopit Trevora Belmonta a vydat se s ním na průzkum temného hradu. Už začátek dal jasně vědět, že tohle není nějaké složité RPGčko, ale akční hra ve své nejčistší podobě. Prostě jsem se dal jedinou cestou a likvidoval po ní všelijaké potvory skrze docela propracovaný bojový systém, hodně podobný domu, který byl v Lords of Shadow. Druhů potvor bylo docela dost, od normálních kostlivců, až po obrovské potvory nebo přerostlé létající potvory. Nepřátele jsem mohl zlikvidovat jednoduše umlácením pomocí Trevora dlouhého řetězu, nebo i sebráním třeba jejich štítu, s nímž jsem je dodělal. Jako sekundární zbraň má Trevor hvězdice, hodící se především na létající potvory. Způsobů, jak nepřátele zneškodnit je hned několik a nejste limitováni na jedno kombo. Na rozdíl od předchozích dílů na DS nyní může Trevor i blokovat všechny výpady protivníků, což je obzvláště důležité, protože souboje nejsou vůbec jednoduché a každý dílek zdraví, jenž vám protivníci vezmou, je ve finále hodně znát. Při soubojích s obrovskými bossy toto platí dvojnásob.

Souboje jsou zábavné a po celou dobu jsem si je užíval. Zážitku určitě dopomáhal i ohromující design jednotlivých levelů, který jednoduše nemá na Nintendu 3DS obdoby. Abyste se v prostředí dobře orientovali a v chodbách neztratili, na spodním displeji vždy máte přehlednou mapu, která vždy ukazuje vaši pozici i třeba cestu zpět. Mirror of Fate se v 90% zaměřuje na souboje, ale čas od času přijde i nějaká ta čistě skákací pasáž, kdy je nutné někam vyskákat a stlačit páku nebo tajné tlačítko. Pro tyto účely může Trevor použít i svoji primární zbraň, tedy řetěz, kterým se může zachytit třeba za lustr a zhoupnout se na vzdálenější plošinku.

Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate zatím vypadá skvěle. Demoverze nabídla nejen zábavnou dynamickou akční hratelnost, ale také skvělé audiovizuální pozlátko, které se musí každému líbit. Nyní si jen musíme počkat, jak dopadne finální verze, ale po zahrání demoverze si nemohu představit, že by dopadla špatně. Podle prvních dojmů je zřejmé, že Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate bude velký hit a killer titul, který donutí spoustu hráčů investovat do nové kapesní konzole.

Castlevania: Lords of Shadow – Mirror of Fate

ps3x3603ds
Konami, Mercury Steam
Datum vydání hry:
9. 3. 2013
KARTA HRY
7/10

Komentáře