Call of Duty: Advanced Warfare - multiplayer

preview  8
Martin Šmíd, 12. 8. 2014 0:00
Před E3 Acitivision oznámil nový díl své akční série Call of Duty s podtitulem Advanced Warfare, na němž vůbec poprvé pracují vývojáři ze studia Sledgehammer Games. Ačkoliv se jedná o relativně nové studio, vývojáři z něj pracovali dříve na několika úspěšných hrách, takže mají dostatek zkušeností, aby celou značku posunuli, a nastartovali s ní novou éru, kterou nám Activision slibuje. Zatím jsme tu měli jen informace o singleplayerové části, které nezní vůbec špatně, dnes jsme se konečně dozvěděli první podrobnosti i o multiplayeru, a zde tedy jsou. Dejte se do čtení.

Ačkoliv se vývojáři v předchozích letech snažili přinášet do multiplayerové části Call of Duty spousty novinek, ne vše se úplně osvědčilo, a popravdě, nikdy jsme se nedočkali ani nějaké té velké inovace, která by zásadním způsobem měnila hratelnost. Letos by to ale mělo být jinak, protože vývojáři hodlají hratelnost vybudovat kolek speciálních exoskeletů, tedy speciálních obleků, které budou hrát velkou roli ve hře pro jednoho, ale také v multiplayeru. Při prvním pohledu si nelze nevšimnout, že vývojáři zde tak trochu kopírují nápady, s nimiž přišla třeba série Crysis od EA, ale také nedávný Titanfall, a hlavně z něj si vývojáři vzali asi největší inspiraci, i když samozřejmě nějaké prosté obšlehnutí nápadů popírají. Ostatně už v minulém roce se spekulovalo, že další Call of Duty bude z Titanfallu hodně čerpat, tedy z jeho inovativních nápadů, což se nyní ukázalo jako pravdivé, ale je třeba říci, že na škodu to rozhodně být nemusí, zvláště když se zdá, že vývojáři vše pojali po svém a rovněž i zachovali ducha Call of Duty her, jen ho opravdu hodně modernizovali.

Exoskelety hodně mění hratelnost a dělají ji ještě rychlejší a hektičtější, než jak tomu bylo v minulosti. Tyto speciální obleky dělají virtuálního hrdinu nejen rychlejšího, ale také odolnějšího a dovolují mu spoustu nových možností v boji, třeba skákat do vyšších výšek, běhat po stěnách, sklouzávat se, případně se chvilku pohybovat ve vzduchu a dělat dokonce ve vzduchu i úhybné, obranné nebo útočné manévry. Vezměte si třeba situaci, kdy jste ve vzduchu a najednou se za vámi objeví útočící hráč. Můžete jednoduše rychle zpomalit, čímž vás protihráč přeletí a následně se mu tak dostanete za záda a můžete ho ohrozit vy. Během skoků jde i pochopitelně jen tak uhnout, případně rychle dopadnout v okamžiku na zem, abyste se bránili proti útokům nepřátel. Něco v minulosti naprosto nemyslitelného, nyní ale všechny tyto novinky mají na hratelnost přímo zásadní vliv a pochopitelně jsou hodně důležité pro přežití.

Důležitou součástí exoskeletu jsou i speciální Exo Abilities, tedy možnosti, kterými oblek může disponovat po omezený čas, když je nabita baterie. Mezi tyto schopnosti patří třeba vznášení se ve vzduchu, o němž byla už řeč, ale další klasičtější prvky jako zneviditelnění se pro nepřítele, rychlejší chůze nebo vytvoření štítu. Také je ale možné se rychleji uzdravovat, případně si zapnout speciální vidění, díky němuž uvidíte nepřátele přes zdi, přes které dokonce uvidíte i jejich střely, takže je možné se jim vyhýbat. Zajímavou schopností je Trophy Systém, díky němuž je možné zničit všechny rakety, které na vás letí, a tím se tak vyhnout jinak zcela jisté smrti. Všechny Exo Abilities samozřejmě nebudete moci mít v jednu chvíli u sebe, abyste se cítili jako nezničitelný Arnold Schwarzenegger, čímž vás vývojáři budou nutit, abyste vždy pečlivě vybírali a postavu si přizpůsobili podle dané mapy i způsobu, jakým se následně chcete na virtuálním bojišti prezentovat. K Exo Abilities a celkově k exoskeletu je nutné dodat, že bude možné vše během hraní vylepšovat skrze nové a nové perky, takže se následně možnosti v boji ještě více rozrostou. Zatím vývojáři představili jen základ, ale pochopitelně mají pro hru daleko větší plány.

I když Call of Duty: Advanced Warfare přichází s novým moderním enginem, vývojáři chtějí zachovat 60fps na obou nových konzolích PlayStation 4 a Xbox One, na které se zaměřují.

Vývojáři si jsou vědomi, že si hráči v minulosti zamilovali systém Pick 10 create-a-class, takže s Call of Duty: Advanced Warfare přicházejí s vylepšenou verzí, kterou pojmenovali jednoduše Pick 13. „Hráči nyní mohou vybírat své oblíbené scorestreaky, které jsou plně přizpůsobitelné, a zahrnout je do své preferované třídy od shora až dolů. Nově budou ve hře i kooperativní scorestreaky, kdy bude možné, aby na scorestreaku spolupracovali dva hráči,“ říkají vývojáři v tiskové zprávě a dodávají, že jde o výborný příklad nové týmové spolupráce pro Call of Duty sérii.

Vývojáři jinak hodně vsází na upravitelnost virtuálního válečníka, a to i vizuálně, proto přichází i se systémem Create-an-operator. „Tento nový systém dává hráčům velké možnosti přizpůsobit si vybraného vojáka. Je možné mu měnit hlavu, helmu, brýle, tričko, vestu, soupravu, rukavice, kalhoty, boty i dokonce samotný exoskelet,“ stojí v tiskové zprávě, přičemž nové a nové možnosti kustomizace by se měly odemykat podle toho, jak se bude dařit na bojišti. Proto vývojáři přichází s novým systémem odměn, který bude nabízet přes tisíc nejrůznějších odměn – zbraně (slíbeno je přes 350 plně upravitelných zbraní), předměty a další vybavení, a nejrůznější přizpůsobení vojáka, díky čemuž mají existovat až dvě miliardy různých kombinací. S upraveným vojákem se budete moci pochlubit kamarádům ve Virtual Lobby, v němž si rovněž budete moci omrknout jejich výzbroj a upravené exoskelety.

U multiplayerové hry jsou pochopitelně důležité i herní režimy, a těch bude u Call of Duty: Advanced Warfare rovných dvanáct, i když vývojáři dodávají, že tomu tak bude na startu. Že by plánovali další formou DLCček? Je to možné, každopádně mezi potvrzenými jsou jednak staré dobré oblíbené klasiky jako Team Deathmatch, Capture the Flag, Hardpoint, Searh & Destroy, Domination a Team Domination, ale také dvě novinky. První nový režim se jmenuje Uplink a je hodně založen na týmovém hraní, protože se musíte probojovat rychle k satelitnímu dronovi a odnést ho do své základny, takže taková variace na Capture the Flag, akorát zde oba týmy bojují o jednu věc uprostřed mapy, takže nejde o něco extra originálního v žánru multiplayerových akcí. V druhém novém režimu Momentum je pak cílem zabírat pět určených bodů na mapě, přičemž aktivní může být v jeden moment vždy jen jeden. Hra by tak měla nutit týmy hrát hlavně rychle, aby byly hry co nejsvižnější a nejdynamičtější.

Vývojáři si u Call of Duty: Advanced Warfare dávají i hodně záležet s designem map, aby v nich šly využít všechny plánované novinky, ale samozřejmě rovněž zůstávají věrní klasice, tedy rychlým přestřelkám. I proto budou ve hře spíše menší nebo středně velké mapy, jak ostatně přímo potvrdili vývojáři během prezentace. Co se týče přímo map, ty mají být hodně dynamické a budou se v nich dít věci, které mají do jisté míry ovlivňovat hratelnost, jako tomu je třeba u čtvrtého Battlefieldu. Zatím Activision potvrdil čtyři mapy, které bude hra obsahovat, ale je jasné, že jich ve výsledku bude daleko více a další přijdou formou pravidelných DLCček, s nimiž se pochopitelně počítá. Mezi potvrzenými mapami je Biolab, odehrávající se ve výzkumném středisku v zasněžených horách, v níž je možné sestřelovat chemické kanistry a jimi následně zabíjet protivníky. Druhá mapa Riot se odehrává ve vězení, které už má to nejlepší za sebou, i když pořád je možné využívat některé obranné mechanismy proti vězňům ve svůj prospěch. Třetí potvrzená mapa Ascend se odehrává ve vesmírném středisku a mapa Defender je pak zasazena do San Francisca u Golden Gate Bridge, přičemž na ní bylo během prezentace ukázáno, že ji může lehce zaplavit tsunami, čímž vývojáři prezentovali onu dynamickou změnu během hraní.

Ze všech výše vypsaných novinek se zdá, že Call of Duty: Advanced Warfare konečně přinese očekávané velké novinky, které ačkoliv nekřičí zrovna originalitou, protože se vývojáři hodně inspirovali u úspěšné konkurence, vypadají zábavně a mohou celou sérii zase posunout o kousek dál. My samozřejmě budeme Call of Duty: Advanced Warfare i nadále sledovat a brzy se přihlásíme s dalšími informacemi.

Call of Duty: Advanced Warfare

ps4ps3x360xone
Activision, Sledgehammer Games
Datum vydání hry:
4. 11. 2014
Žánr:
Střílečka
KARTA HRY
9/10

Komentáře