Beyond: Two Souls
David Cage se vždy snažil přinést dospělé hry se zajímavým příběhem, které hráče chytnou za srdce. U Heavy Rain se mu to určitě povedlo, ale nic z toho by nebylo možné bez vytvořené technologie pro zachycení i těch nejmenších pohybů a pochopitelně i emocí herců. Když máte téměř neomezený rozpočet, dají se vytvořit opravdu skvělé věci, a to i na několik let starém hardwaru. Zvláště, když se můžete soustředit jen na něj a nemusíte svoji technologii optimalizovat na další platformy. Toho si je pochopitelně vědom i David Cage se svým týmem, proto hodlá i v budoucnu spolupracovat výhradně se Sony. Ta mu zřejmě poskytuje hodně volnosti a hlavně peněz. Takový splněný sen každého herního vývojáře – vydavatel mu poskytne peníze a nesnaží se mu do projektu kafrat. Pro Beyond: Two Souls byla vytvořena nová technologie, která samozřejmě staví na té předchozí, ale nyní by měla ještě lépe přenést na obrazovky emoce hlavních postav. To ostatně bylo vidět i na technologickém videu s robotem Kara, a je to vidět i na prvním traileru z Beyond. Jen pro srovnání, u Heavy Rain zachycovalo herce 28 kamer. Nyní u Beyond je to 64 kamer.
Už Heavy Rain stavěl na hereckých výkonech hlavních protagonistů a v Beyond: Two Souls to nebude jiné. Navíc tentokrát si mohli vývojáři najmout i špičkové herce, aby všechny postavy byly ještě uvěřitelnější a hráč se s nimi mohl co nejvíce ztotožnit. V hlavní roli si zahraje na Oscara nominovaná herečka Ellen Page, která ve hře ztvární dívku jménem Judy Holmes. Vybrání takto populární mladé herečky jen dokazuje, jak velké ambice vývojáři s hrou mají. Objeví se ale i další populární herci, o nichž zatím vývojáři mlčí a budou je odhalovat až v následujících týdnech a měsících. Jen těžko někam Beyond zařadit, protože se nebude jednat o thriller jako v případě Heavy Rain. Po této stránce bude daleko rozmanitější a i osobnější. Ostatně celý příběh bude vyprávět patnáct let života hlavní hrdinky Judy Holmes. Začít by tak měla v dospívání, zatímco zakončíme její cestu v dospělosti. Samozřejmě že nebude její život nudnou procházkou, protože jak ukazuje trailer a ukázka na E3, bude se dostávat do celé řady akčních situací.
Judy Holmes navíc podvědomě cítí, že jí obklopují duchové. Během hry tak budete muset odkrýt tuto záhadu s mysteriózními bytostmi, které ovšem nikdy neviděla, ale už z traileru šlo poznat, že jí následují na každém kroku, a samozřejmě jí i dost pomáhají, aby zvládla co nejlépe každou prekérní situaci, do které se dostane. Navíc do ducha Aiden půjde kdykoliv během hry přepnout. Jeho využití bude hodně velké, od klasického průzkumu, až po akci. Budete si s ním moci třeba proletět danou úroveň, abyste si mohli zvolit co nejlepší a hlavně nejhladší průchod. Duch vám bude odhalovat nejenom informace o postavách, nacházejících se v dané lokaci, ale i o předmětech či případně odhalí nejrůznější překážky. Aiden může i interaktivně používat prostředí. To bylo ukázáno hned na začátku demoverze, kdy prolétával jedním vlakem a shazoval cestujícím třeba kelímky s pitím. Navíc i cestující dost reagují na ducha, protože když přes ně proletí, začne jim být zima. Tyto vedlejší hrátky mají zpestřovat hru, ale samozřejmě hlavní využití ducha bude jiné. Během demoverze byla ukázána rovněž situace, ve které hlavní hrdinku obklíčilo policejní komando. V tento moment šlo přes ducha ovládat policisty, přičemž ti ihned otočili svojí zbraň proti svým kolegům, aby Judy Holmes neskončila v zajetí. Vše končilo naprostou eliminací komanda. Tady máte několik možností využívání ducha, ale samozřejmě jich bude daleko více.
Hru Heavy Rain mnozí označovali jako interaktivní film, v němž se prakticky vše odehrávalo samo. Na hráči poté jen bylo, aby naklikal požadovaná tlačítka objevující se na obrazovce, případně jen udělal důležité rozhodnutí pro vybrání další cesty. V tomto hodlají vývojáři pokračovat i u Beyond: Two Souls, navíc rozdíl mezi filmem a hrou se nyní ještě více smazává, především díky skvělému herectví Ellen Page. Hraní skrze naklikávání tlačítek ve správnou chvíli zde bude hlavní složkou, přesto vývojáři slibují daleko větší volnost pohybu. Občas budete moci prostředí sami prozkoumávat, i když to bude značně lineární, aby neutrpělo tempo příběhu, navíc i ovládání ducha Aiden bude mít pro hratelnost zásadní dopad. Během E3 demoverze navíc byl ukázán úprk hlavní hrdinky lesem. V tento moment ji budete sami ovládat, do toho navíc mačkat tlačítka, aby třeba přeskočila spadlou větev a nezakopla. Útěk navíc vypadal velmi reálně, a díky filmové kameře bylo těžké rozpoznat, co je hra a co animace. Vývojáři se u Beyond nesnaží přicházet s nějakou revolucí, ale jen vylepšují svůj zajetý systém, a daří se jim to velmi dobře.
Beyond: Two Souls je dost možná největším překvapením letošního ročníku E3. Je skvělé, že se vývojáři z Quantic Dream nebojí zkoušet nové věci, navíc jim je dovoleno dělat hru podle sebe, aniž by jim do ní někdo z PR oddělení remcal. V dnešní době je to ojedinělý jev a my můžeme být jenom rádi, že tomu tak je. Hra Beyond: Two Souls by měla vyjít někdy v příštím roce. My se jí samozřejmě budeme v následujících týdnech věnovat, protože jde o jednu z nejnadějnějších Playstation 3 exkluzivních her.
Komentáře