Vytvářet hry na XBLA není výhodné

novinka  9
Martin Šmíd, 30. 1. 2009 18:08
Určitě byste si řekli, že vydávat hry na Xbox Live Arkade je celkem jednoduchá záležitost. Jenomže to podle posledních zpráv není. Onen problém není samotné programování, které je celkem jednoduché, ale fakt, že musí nejprve zhotovit demoverzi a zaujmout jí Microsoft. Pokud nezaujmou demoverzí, i slibný titul dostane stopku. Pokud se vývojářům podaří přesvědčit Microsoft o kvalitách hry, čeká je zdlouhavý proces certifikace pro XBLA. Ten může podle zpráv trvat i rok. Pro velké vydavatele jako Capcom, Konami a EA to není problém, ale menším vydavatelům to může hodně uškodit. Menší vydavatelé tak ztrácí hodně času a i dost peněz. To má následek odrazení od tvorby pro Xbox Live Arcade. Jak to je na Playstation Network, se bohužel neví, ale řekli bychom, že to bude podobné.
Zdroj: xbox360thegamereviews

Komentáře