
Výborná plošinovka Ratchet & Clank: Rift Apart vyjde koncem července na PC

„Se Spider-manem posadili vývojáři z Insomniac Games laťku pořádně vysoko, ale s Ratchet & Clank: Rift Apart ji dokázali ještě o malý kousek zvednout, což jsem popravdě ani po parádních ukázkách nečekal. Máme tu totiž před sebou hravou plošinovku s velkolepou výpravou, zábavným příběhem s celou řadou dobře napsaných postav, které nejde nemilovat, chytrým humorem a vypiplanou akční hratelností. Vše je pak zabaleno do ohromujícího audiovizuálního zpracování. Díky němu jsem si kolikrát říkal, že nehraju hru, ale sleduji opravdu hodně drahý animovaný film. Ratchet & Clank: Rift Apart je naprostá povinnost pro majitele konzole PlayStation 5, ukazující její obrovský potenciál do budoucna. Až se koncem roku budou rozdávat ceny, Ratchet, Rivet a Clank budou mít velkou šanci si nějaký ten zlatý šroubek odnést,“ napsali jsme před dvěma lety v recenzi s hodnocením 10/10.
Ratchet & Clank Rift Apart

11. 6. 2021


Zatial neuviedli minimalne poziadavky na pc...ale ak to rozbehnu daky borci na platnovych diskoch tak to bude ozaj vysmech.
@Raziel: Ja uz na ps nekupujem nic a doteraz to bola moja oblubena platforma, nejak sa mi znechutili cely jak su. Na pc kupujem Sony hry vyhradne cez all keys na portaloch kde, viem ze s toho sony uvidi presne 0 eur. Proste rad som ich podporoval ked robili singleplayer top hry kde sa neplatilo za skiny a ne to co predvadzaju teraz. Hamtavy Ryan.
Zde je celé video: link
Ale třeba v budoucích hrách pomalejší SSD stačit nebude, v papírech od PSka je udávána doporučená rychlost vyšší a asi to do budoucna nějaký důvod mít bude, nevím, ale u toho Ratcheta to byl celkově docela scam, protože třeba to jejich avizované skákání do jiných úrovní a tak bylo zjištěno, že se často jedná jen o mapu někde trošku dál apod.
Pro Sony muze vydavani her na PC stale fungovat jako reklama pro PS. Jelikoz vydavaji v zasade singleplayer hry, tak se o hre pise pred vydanim a pak maximalne 14 dni po vydani, protoze vetsina lidi to dohraje a tim to konci. Takhle se o Ratchetovi zacne zase psat, budou se delat graficke porovnavacky na YT a muze to trochu nakopnout prodeje i na PS. Samozrejme pokud nevydas neco tak zpraseneho, jako port TLOU.
Rozhodne se potvrdilo to, ze opravdu neni skupina 100 milionu PC hracu, kteri slintaji a cekaji na PS hry jako na smilovani. Proste to berou jako kazdou jinou hru a prodeje jsou za me prumerne. Ale dat moznost zahrat si hru i na jine platforme...podle me, pokud clovek ma normalni smysleni, tak to nikomu vadit nemuze. Dokud nezacnou PS hry vychazet nejdriv na PC, tak PS hraci o nic neprichazeji
S tím se asi nedá úplně souhlasit, respektive rozhodně se nemůže jednat o úspěšnou reklamu.
Dle SteamDB se prodeje Sony her až na ty 2-3 relativně úspěšné drží ve velmi skromných číslech:
Returnal někde kolem 150k (Steam Spy mluví o rozmezí 50-100k) - Peak 6,6k hráčů
Uncharted kolem 450k (Steam Spy 200-500k) - Peak 10k hráčů
Last of Us zveřejnila samotná Sony s 368k
Sackboy cca 50k (Steam Spy 20-50k) - Peak 610 hráčů
A to budou čísla nejspíše ještě přestřelená, protože dle Steam Spy je TLOU na skoro 700k, ale Sony uvádí čísla poloviční.
Jinak pro porovnání s jinými hrami poslední doby, tak RE4 měl peak 170k, Football Manager 23 83k peak, potom i průměrná hra jako Tale of Immortal se dostala na 170k peak a spousta neznámých či velmi okrajových niché her mají peaky v násobcích toho, co dostávají zmíněné Sony hry.
Ještě dodám, že peak Horizonu byl 55k, Spidermana 66k, Days Gone 27k a nejlépe na tom byl God of War se 72k, ale stále to nejsou na ty značky nijak závratná čísla, naopak. Ono se spíš každým dalším PC releasem ukazuje, že na PC o tyto hry extra zájem asi nikdy nebude. Produkce Sony je velmi specifická a "konzoloidní" a většina PCčkářů nad těmito hrami prostě ohrne rypák a jdou dál.
Ale za mě v tom bude hrát roli i výběr her. Proč by si lidi kupovali Uncharted 4, když nemají 1 až 3 s tím, že hry na sebe navazují?
Proč by si lidi kupovali Sackboye na PC?
Kdo by koupil Returnal, což byl v té době pomalu 2 roky starý AA port za 60USD, když za stejnou cenu v té době měl člověk AAA Hogwarts nebo Dead Space?
Sony portuje hry, který nemá význam portovat (a když už ano, tak nastřelí úplně nesmyslnou částku) a hry, které se přímo nabízí pro port, tak ty bohulibě ignoruje a za mě? Dobře jim tak. Už jen to, že porty tady X let starých her jsou schopni prodávat za plnou cenu viz Uncharted, v té době, kdy se dostal na PC jako novinka stál 50 nebo 60$, tak na PSku stál asi 2 stovky.
to s potřebou rychlého ssd byl fejk, DF to vyvrátili ta lokace se načítá dlouho dopředu už když se blížíte k teleportu, dokonce tvrdili že by to dala bez problémů i ps3 jen ne v takové grafice ...
Kdepak konzole pořád na pohodu a klídek. Koupíš, zapneš, hraješ. Na PC koupíš a možná zapneš a ještě menší možná hraješ, to se nikdy neví.😀
Související články

Výborná akční plošinovka Ratchet & Clank: Rift Apart vyšla na PC

Série Ratchet & Clank slaví dvacáté výročí, Sony přidá do PlayStation Plus Premium pět starších her

Hry od studia Insomniac Games mají díky VRR podpoře znatelně lepší framerate

Rivet v Ratchet & Clank: A Rift Apart se mohla jmenovat jinak, vývojáři měli v záloze jména jako Gadget, Ratchet nebo Ratchette

Insomniac Games: Doporučená rozšiřující SSDčka dosahují téměř stejných výsledků jako interní SSD konzole PlayStation 5

Ratchet & Clank: Rift Apart nově běží ve Fidelity modu při 40fps

Nový trailer na Ratchet & Clank: Rift Apart představuje Photo režim

Povedený launch trailer na akční hru Ratchet & Clank: Rift Apart

Vývojáři v Insomniac Games netrpí, i proto mohou vytvářet skvělé hry

Komentáře