Vedení Arkane nedokázalo dát Redfallu jasný směr, vývojáři doufali, že Microsoft hru zruší
„V centrále Arkane v Austinu byli Harvey Smith a Ricardo Bare, respektovaní veteráni v oboru, vybráni jako spolurežiséři Redfallu. Po komerčně neúspěšném vydání sci-fi střílečky Prey o rok dříve chtělo vedení společnosti vytvořit něco, co by bylo atraktivnější pro širší publikum. Nakonec vznikl nápad vytvořit hru pro více hráčů, ve které by hráči společně bojovali proti upírům a případně platili za kosmetické doplňky,“ píše Schreier. Podle něho byli oba režiséři na začátku vývoje ze hry nadšeni, ale podle několika bývalých vývojářů Arkane nedokázali hře dát jasný směr. I proto měli být vývojáři frustrováni tím, že jim vedení předhazovalo, že má Redfall vypadat jako Far Cry a Borderlands, což způsobilo, že jednotlivá oddělení měla různé představy o tom, co přesně dělají.
Schreier ve svém článku zmiňuje, že studio Arkane vždy bojovalo s nedostatkem zaměstnanců. Vždy mělo jen kolem 100 zaměstnanců, což stačí na menší hru pro jednoho hráče, kterou byl třeba Prey, ale nikoliv velký multiplayerový projekt. Ostatně na hrách jako Fortnite nebo Destiny pracují tisíce vývojářů. Ani pomoc Roundhouse Studios a dalších studií ZeniMaxu nedokázalo tuto mezeru zaplnit. Tímto měla utrpět morálka ve studiu, což zapříčinilo, že veteráni studia začali odcházet, protože navíc neměli zájem o vývoj multiplayerové hry. Na konci vývoje Redfallu proto v Arkane už nepracovalo více než 70% vývojářů, kteří se podíleli na hře Prey nebo sérii Dishonored.
21. září roku 2020 oznámil Microsoft, že kupuje ZeniMax za 7,5 miliardy dolarů, díky čemuž získal kontrolu nad řadou velkých značek jako DOOM nebo Fallout, ale také připravovanou hrou Starfield. Hry od studia Arkane byly pro Microsoft příjemným bonusem dle článku Schreiera, ale zřejmě jim nevěnoval moc velkou pozornost. Ostatně, není se čemu divit. Ačkoliv byly většinou uznávány ze strany odborné veřejnosti, komerčně nešlo o žádné hity. Akvizice měla dát několika vývojářům naději, že by mohl Microsoftu vývoj hry Redfall zrušit, případně restartovat jako hru pro jednoho hráče. Místo toho se Microsoft držel spíše stranou, kromě tedy toho, že zrušil verzi hry pro konzoli PlayStation 5. Nechal Bethesdu pracovat více méně samostatně, což jak uznal nedávno přímo Phil Spencer, byla spíše chyba.
„Lidé, kteří hru hráli v roce 2021, byli naprosto šokováni, jak málo se nakonec změnila. Výsledný produkt plný chyb označili kritici jako špatný kompromis mezi hrou pro jednoho a více hráčů, který nedokáže potěšit ani jednu skupinu,“ dodává Schreier.
Komentáře