Starfield má mít kvůli zastaralému enginu velké problémy
novinka
56
Martin Šmíd, 23. 5. 2022 16:46
Před několika dny se Microsoft rozhodl odložit očekávanou sci-fi akční RPG hru Starfield od Bethesdy na příští rok, aby dal vývojářům více času ji dokončit a maximálně vyladit. Od té doby ale vyplouvají na povrch informace z vývoje, které moc na optimismu nepřidají. Bývalý zaměstnanec Bethesdy, jehož legitimitu potvrdil i přímo Jason Schreier, nyní zmínil, že vývoj hry Starfield je noční můrou a ta se nachází ve vývojářském pekle. Za vše může dle jeho slov naprosto příšerná zastaralá technologie se špatnými nástroji pro vývojáře.
Hra běží na technologii Creation Engine 2, ale ta je dle bývalého zaměstnance Bethesdy jen marketingovým sloganem, protože ve skutečnosti jde o původní technologii jen s několika menšími úpravami. Když i sami vývojáři proti použité technologii protestovali a říkali, že z ní budou zklamaní nejen hráči, ale kvůli špatný nástrojům také moddeři, Todd Howard měl odpovědět, že v Bethesdě dělají hry a ne nástroje. Jak ale leaker dodává, špatné nástroje vždy vedou jen ke vzniku špatných her. Dobrou zprávou pro vývojáře může být alespoň skutečnost, že hra nevzniká i pro konzoli PlayStation 5, pro kterou byla původně plánována. Microsoft se totiž rozhodl, že vyjde exkluzivně pro PC a konzole Xbox Series X/S. Vývojáři tak nemusejí hru optimalizovat pro další platformu.
Hra Starfield má vyjít tedy nejdříve za rok, a do té doby se může ještě dost věcí změnit. V současnosti se má nacházet ve značně rozpracovaném stavu, kdy řada herních mechanik je teprve někde uprostřed vývoje. I proto musela být hra odložena, jinam by hrozilo, že ji vývojáři budou muset začít osekávat. V současnosti má obsahovat navíc problémy s řízením vesmírných lodí, a to také kvůli použitému enginu. Snad tedy vývojáři všechny problémy nakonec překonají a my se dočkáme povedené hry.
Na závěr ještě jeden uniklý obrázek, ukazující dveře. Obrázek má pocházet ze starší verze hry.
Zdroj: screenrant
8/10
Komentáře