Spencer: SSD v XSX můžeme použít jako virtuální paměť, chválím Sony za investování do SSD
novinka
42
Martin Šmíd, 2. 1. 2020 12:23
Koncem letošního roku se dočkáme nových konzolí a jejich velkou předností bude přítomnost rychlých NVMe SSD disků, s nimiž chce Microsoft i Sony eliminovat nahrávací časy u her. Tyto rychlé disky ovšem podle Phila Spencera umožní vytvořit i jakousi virtuální paměť RAM, kterou mohou vývojáři dále využívat k vytvoření co nejdetailnějších světů.
„SSD mohou vývojáři díky jeho rychlosti využít prakticky jako virtuální paměť RAM. Čas přístupu k této paměti se blíží k tomu, co vidíme u současné konzolové generace. SSDčko bude pochopitelně pořád pomalejší než rychlá paměť GDDR6, která je tou hlavní. Možnost ale přenášet data mezi CPU a GPU pomocí SSDčka umožní vývojářům vytvářet bohatší herní světy, které navíc budou i plynulejší. Nejen z hlediska načítání. Designér se už nemusí starat o konec GDDR6 paměti a začátku SSD,“ říká Phil Spencer v rozhovoru pro německý magazín PCGamesHardware, jehož tým ve spolupráci s AMD v posledních měsících hardware nové konzole hodně ladil.
Přitom Phil Spencer pochválil i konkurenci v podobě Sony, která do SSD disku také investuje a bude tedy součástí konzole PlayStation 5. „Libí se mi, že Mark Cerny a jeho tým v Sony rovněž investují do SSD pro PlayStation 5. Společná instalovaná základna konzolí umožní, aby vývojáři daleko více využívali jejich hardwarové možnosti. Nemám devkit PS5 a ani náš tým starající se o Minecraft, ale bude vzrušující vidět, jak vývojáři využívají tato nová řešení,“ dodává.
Zdroj: wccftech.com
Komentáře