Sony vysvětluje, jak je to s pamětí u konzole Playstation 4
novinka
50
Martin Šmíd, 27. 7. 2013 20:45
Včera se objevila na internetu spekulace ohledně paměti konzole Playstation 4. Protože byla nepřesná, vydala Sony oficiální stanovisko, aby zamezila dalším spekulacím. Sony v oficiálním stanovisku nepíše, jak je paměť rozdělena, a kolik vývojáři ve výsledku mají. Jen je potvrzeno, že vývojáři mají garantovánu určitou paměť jako hlavní, kterou mohou bez obav využít. Pak je tu ona flexibilní, kterou podle spekulací mohli vývojáři využít v případě, pokud se utlumí některé systémové funkce. Tomu ale tak podle všeho není, protože tuto paměť ovládanou operačním systémem mají vývojáři rovněž k dispozici, a je jen na nich, jak s ní ve výsledku naloží. Systém si na ní nesáhne, ačkoliv zatím není přesně jisté, na co půjde využít, ale Sony v prohlášení píše, že tento způsob využití paměti by měl usnadnit vývojářům vývoj, protože budou mít větší prostor k manévrování. Podle některých spekulací mohou vývojáři tuto flexibilní paměť využít třeba pro streamování, nahrávání videa, remote play a další vychytávky, ale také nemusí, což by znamenalo, že ji mohou využít přímo pro hru. Je to ale jen další spekulace, Sony v tomto nic více neřekla. Bude zajímavé i sledovat, kolik nakonec bude oné garantované paměti. Eurogamer vychází ze své původní zprávy, takže by ji mělo být 4.5 GB a flexibilní 512MB, což by vývojářům mělo dát 5 GB. S jistotou to ale samozřejmě nevíme. Pro Sony je ovšem tohle celkem výhodné, protože se o konzoli zadarmo spekuluje a píše se o ní. Třeba více informací poskytne na GamesComu. K paměti se od včerejšího večera vyjadřují i herní vývojáři, kteří hráče ujišťují, že paměť je omezovat nebude. „Pro každého, kdo má obavy o paměť, kterou využívá operační systém. Nezapomeňte, že pro The Last of Us jsme měli jen 512 MB. I kdybychom měli 1 GB, pořád můžeme nakopat zadky,“ řekl na twitteru Mark Richard Davies z Naughty Dogu.
Zdroj: eurogamer.net, twitter, vlastní
Komentáře