Remedy: Rychlejší nahrávání nebo lepší framerate nemusí být na PS5 samozřejmostí
novinka
49
Martin Šmíd, 25. 11. 2019 14:47
Když Sony oznámila na jaře letošního roku svoji novou konzoli PlayStation 5, slíbila značnou redukci nahrávacích časů díky přítomnosti rychlého SSD disku. Zároveň se chtějí zaměřit i na plynulejší zážitek z her a tedy lepší framerate. Nyní se k tomuto vyjádřili vývojáři ze studia Remedy (Control nebo Alan Wake), kteří si hardware nové konzole od Sony pochvalují, ale zároveň dodávají, že rychlejší nahrávací časy či lepší framerate není samozřejmostí.
„Pokud by hry byly rozsahem i vizuální kvalitou stejné, jako tomu je dnes, tak by bylo těžké postřehnout nahrávací obrazovku, a třeba nové nahrání by bylo téměř okamžité,“ řekl technický ředitel Mika Vehkala ze studia Remedy pro Oficiální PlayStation magazín s tím, že vývojáři do budoucna budou muset pracovat s daleko větším objemem dat. To bude mít za následek, že pokud hry nebudou dobře optimalizované, ať už z jakéhokoliv důvodu, nahrávací obrazovky budou pořád přítomny v rozsahu, jako dnes. „Je to stejné jako s vylepšením CPU a GPU. Můžeme hru udělat s lepším frameratem nebo můžeme přidat další obsah a udělat detailnější vizuální zpracování ve 30 fps jako dříve,“ dodává.
„My vývojáři umíme vytvářet hry v 60 fps, prakticky je to možné i na prvním PlayStationu. Jde to ale vždy o kompromisu. Budeme se soustředit na vizuální zpracování, fyziku, umělou inteligenci nebo na framerate? Ano, hardware v PS5 bude dostatečně výkonný, takže grafika bude detailnější. Vždy je to ale o kompromisu," doplňuje svého kolegu Thomas Puha, který se stará v Remedy o komunikaci s medii.
Zdroj: wccftech.com
8/10
Komentáře