Quantic Dream: Sony na Heavy Rain vydělala
novinka
40
Martin Šmíd, 19. 4. 2013 23:30
Heavy Rain patří do skupiny těch her, kterou by většina herních vydavatelů nerisklo zafinancovat. Sony ovšem financuje mnohdy i dost riskantní projekty, někdy se to vyplatí, někdy zase ne, ale u Heavy Rain rozhodně neprodělala, jak nyní oznámil Guillaume de Fondaumiere z Quantic Dream v rozhovoru pro britský eurogamer. Podle jeho slov vývoj hry Heavy Rain stál 16,7 milionů euro, s marketingem se částka vyšplhala na 40 milionů euro. I tak ale Sony vydělala na hře zhruba 100 milionů euro, což je velmi pěkná částka, když si vezmeme, že Heavy Rain není žádná střílečka ze známého univerza, ale celkem originální adventura. Kolik stojí právě vyvíjený Beyond: Two Souls jsme se od de Fondaumierea nedočkali, ale zřejmě částka bude vyšší. Guillaume de Fondaumiere tímto chtěl poukázat, že se rozhodně vyplatí investice do nových značek, ačkoliv většina vývojářů tlačí každý rok svoje ověřené značky a do nových projektů se moc nehrnou. „Herní průmysl bude i nadále vytvářet pokračování ověřených značek v ročních intervalech,“ řekl, přičemž dodal, že se může stát, že to herní vydavatelé mohou někdy i přehnat, což vede ke ztrátě hráčů. „Tomb Raider je v tomto velmi dobrý příklad. Lidé jeden čas už nechtěli hrát nového Tomb Raidera. Vývojářům pak trvalo několik let, než udělali nový díl, který by byl zase atraktivní,“ dodal.
Zdroj: eurogamer.net
9/10
Komentáře