Podle Pachtera bude mít Game Pass do deseti let 200 milionů předplatitelů, exkluzivity jsou dle něj špatným nefungujícím modelem
Pachter dále v epizodě debatoval o změně strategie Microsoftu, který zřejmě bude vydávat vybrané hry i na další platformy. Mezi prvními je Hi-Fi Rush , Pentiment, Grounded a Sea of Thieves. Model exkluzivit je dle Pachtera špatný a přestává fungovat. I proto se Microsoft, ale i třeba Sony dívají na možnosti, jak dostat své hry k dalším hráčům. „Proč přinášejí svoje exkluzivity na další platformy? Dělají to z toho důvodu, že model Sony a Nintenda, kdy máte first-party hry pouze na své platformě, je prostě špatný. Je to nefunkční model. Nintendo s ním začalo v roce 1985 a fungoval 40 let. Sony tento model v roce 1995 zkopírovala s PlayStationem, Microsoft pak v roce 2001 s Xboxem. Nějakou dobu to fungovalo, ale pak už ne. Je to jako filmové studio, které vlastní řetězec kin a jediný způsob, jak můžete vidět jeho film, je v jeho kinech. Nějaké peníze vydělají, ale nebude to tolik, jako když své filmy budou distribuovat šesti nebo sedmi různými způsoby,“ říká Pachter k exkluzivitám.
„Microsoft bude mít časové exkluzivity. Nějaké hry vydá na PlayStation a Nintendo, část obsahu bude mít na Game Passu, a do toho budou vše vylepšovat a vymýšlet nové věci. Při nákupu Activisionu se dohodli s regulačními úřady, že to udělají, ale ne proto, že by to chtěl regulační úřad. Vždy to chtěli v Microsoftu udělat. Koupit Activision a stáhnout Call of Duty z PlayStationu by nedávalo smysl, neprodali by nikdy tolik kopií, pokud by série byla exkluzivní pro Xbox,“ dodal Pachter. Ten má určitě pravdu v tom, že model exkluzivních her se stává méně udržitelný, a to hlavně vzhledem k rostoucím nákladům na vývoj.
Komentáře