Neil Druckmann o budoucnosti zábavy a plánech s novou hrou
„Jsme svědky vzrušujícího spojení nejmodernějších technologií s tradičním vyprávěním příběhů, které nás posouvá do budoucnosti, kdy lepší vizuální zpracování není jen o dosažení realističnosti, ale o rozšíření spektra od vysoce stylizovaných vizuálů až po ultrarealistické. Toto rozšiřování možností je poháněno stále dostupnějšími nástroji, které umožňují i lidem bez technických znalostí využívat svou představivost a vytvářet světy i příběhy podle svých představ. Umělá inteligence navíc skutečně způsobí revoluci v tvorbě obsahu, i když s sebou nese některé etické otázky, které musíme řešit. Díky technologiím, jako je umělá inteligence a možnost snímání pohybu přímo z domova, snižujeme náklady i technické překážky, což nám otevírá dveře k tomu, abychom se pouštěli do dobrodružnějších projektů a posouvali hranice vyprávění příběhů ve hrách. Tento vývoj skutečně dává tvůrcům možnost přivést své vize k životu bez tradičních překážek,“ řekl Druckmann k novým technologiím.
„Měl jsem štěstí, že jsem mohl pracovat na několika vysněných projektech a v současnosti jsem nadšen z nového, který je zatím vůbec nejnapínavější. Na rozdíl od doby, kdy jsem vyrůstal, roste obliba her, které přesahují všechny věkové skupiny. Tento posun podtrhuje i náš vstup do televize s The Last of Us, od čehož jsem si sliboval, že překoná propast mezi hráči a nehráči. Úspěch seriálu vyzdvihl hraní a ukázal, jak bohaté a pohlcující zážitky hry nabízejí. Jsem zvědav, jak bude naše nová hra rezonovat, zejména po úspěchu The Last of Us, protože by mohla nově definovat mainstreamové vnímání her,“ řekl.
Následně došlo i na to, co vývojářům pomáhá s realizováním jejich vizí i při vývoji samotných her. „V Sony vidíme dvě klíčové oblasti pro rozvoj interaktivní a pohlcující zábavy. Zaprvé je zásadní zvyšování hardwarového výkonu - nejenže podporuje ještě detailnější a komplexnější hry, ale také zjednodušuje vývoj tím, že snižuje potřebu rozsáhlé optimalizace kódu. Za druhé je zásadní vývoj sofistikovaných nástrojů. Tyto nástroje zvyšují naši efektivitu a umožňují nám dosáhnout více s menšími náklady. Například v Naughty Dog používáme vlastní engine, který automatizuje návrh prostředí pomocí předem definovaných pravidel, což softwaru umožňuje automaticky vytvářet krajiny.
Nakonec Neil Druckmann zmínil, že studio Naughty Dog není úspěšné jen díky technologiím a nástrojům, ale také díky volnosti a možnosti riskovat s novými projekty. „Důležitým aspektem, který přímo nesouvisí s produkcí nebo technologií společnosti Sony Interactive Entertainment, je tvůrčí svoboda, která je nám poskytována. Musíte riskovat, abyste přišli s novými nápady, které osloví publikum, a přestože hra Uncharted byla úspěšná v žebříčcích, bylo pro naše studio důležité znovu inovovat novou sérii, jako je The Last of Us. Mnoho společností by trvalo na tom, že se budou držet ziskových franšíz, ale kultura a filozofie SIE nám umožňují prosazovat nové nápady. Umění vyžaduje riziko. Jsem nesmírně vděčný za to, že nám SIE důvěřuje, že můžeme využít našich minulých úspěchů a prozkoumat zcela nové tvůrčí cesty,“ řekl.
Komentáře