Microsoft: Activision Blizzard nevytváří must-have hry, i Sony se snaží získat exkluzivity třetích stran
novinka
30
Martin Šmíd, 2. 8. 2022 20:30
Včera jsme vás informovali, že se Sony vyjádřila k plánované akvizici společnosti Activision Blizzard pro brazilské regulační orgány. Nyní pravděpodobně na tuto zprávu zareagoval Microsoft pro orgány na Novém Zélandě. Podle něj si sama Sony snaží kupovat exkluzivní hry třetích stran a má navíc silné značky, které jsou jasně spjaty s konzolemi PlayStation. „Společnosti Sony a Nintendo mají silnou a diferencovanou nabídku, která zahrnuje jejich vlastní exkluzivní hry. IDC například zjistilo, že mezi klíčovými exkluzivitami Sony v roce 2018 byly tituly jako God of War nebo Marvel's Spider Man, společně s dalšími velkými hity jako The Last of Us a Uncharted. Tyto tituly odrážejí vertikální integraci společnosti Sony (viz například filmové studio vlastnící práva na značku Spider-man), ale také ukazují širší strategii získávat práva na vytvoření exkluzivních her třetích stran pro své konzole,“ stojí ve vyjádření Microsoftu, který připomíná třeba exkluzivní dohodu na remake Final Fantasy VII. U něj se nejprve myslelo, že bude mít jen časovou exkluzivitu, ale nyní to vypadá, že má plnou konzolovou exkluzivitu, jako tomu zřejmě bude i u Final Fantasy XVI. Microsoft pak ve zprávě dále uvádí, že Activision Blizzard nevytváří must have hry, což je v rozporu s vyjádřením Sony ohledně Call of Duty.
Microsoft před několika měsíci přinesl na svém oficiálním webu informaci, že bude chtít i nadále vydávat oblíbené značky společnosti Activision Blizzard na konzolích PlayStation i Nintendo, a to i nad rámec současných dohod. Pořád má ale zřejmě Sony strach, aby tato slova po dokončení akvizice platila. To ukáže až čas.
Zdroj: twistedvoxel
anketa
8/10
Komentáře