Killzone: Shadow Fall informace o příběhu, designu a grafice
„Byli jsme spokojeni a ve své podstatě i pyšní na Killzone 2 a 3, ale když se nás Sony zeptala, jestli chceme být jedni z mála studií, které vytvoří launch hru pro Playstation 4, věděli jsme, že chceme sérii posunout na další úroveň. Vytvořit něco nového. Jedna věc, kterou jsme hráči v předchozích hrách nenabídli, je volba. Dříve byl hráč jen pouhým nástrojem, zaměřovali jsme se jen na lineární zážitek s vysokou intenzitou. S Killzone: Shadow Fall jsme věděli, že chceme vytvořit jiný Killzone,“ říká Steven ter Heide.
Herní novináři si tento týden mohli v Amsterodamu zahrát první dvě kapitoly z celkem deseti, přičemž bylo hned jasné, o čem vývojáři mluví. Prostředí je totiž větší jak v Killzone 2 a je i dokonce několika cest, z nichž si můžete vybrat. „Uličky, úzké průchody, větrací šachty, tajné dveře, to vše přispívá dynamickému světu,“ píšou redaktoři ve svých preview. Design jednotlivých levelů navíc přirovnávají k hrám jako Bishock nebo Half-life, kdy je nutné prozkoumávat okolí. Není to podle všeho jen moderní lineární střelnice, jakou předvádí Call of Duty.
„Hry jako Half-life nebo Deus Ex měli velké úrovně, které měly za úkol zpomalit tempo a dát hráči čas, aby se vžil do příběhu a užil si atmosféru. Stejný přístup jsme zvolili s Killzone: Shadow Fall. Můžete plánovat útok a následně přizpůsobit svoji strategii,“ dodává Steven ter Heide.Velký důraz vývojáři během vývoje kladli i na příběh, který má být podle všeho hodně propracovaný a zajímavý. „Je tu klid, ale za zdí jsou tajemství, která vše změní,“ říká Steven ter Heide s tím, že nikdy nechtěli Helghasty označit za čisté zlo. Tentokrát se vývojáři rozhodli prozkoumat řadu morálních problémů. „Jen skutečnost, že v Killzone: Shadow Fall existují rebelové Helghastu mluví za vše. Existují buňky, které nechtějí žít pod totalitní vládou Lady Visari,“ říká režisér hry. „Lady Visari je pochopitelně dědic trůnu Autarch Visari, který byl v Killzone 3. Absolutní moc vede vždy jen ke korupci, ale nyní nebudeme říkat více,“ dodává.
„Designéři brali hodně inspirace z filmů jako Blade Runner, Alien a Prometheus, také se čerpalo z řady komiksových světů,“ říká Arjan Bak. „V Killzone: Shadow Fall jsme se rozhodli vytvořit realističtější svět s fungující infrastrukturou a moderní architekturou. Nejprve jsme ve hře neměli zeď, tento nápad přišel až několik měsíců poté. Práce s kontrastem, který lze popsat jako nebe a peklo, byla velmi zajímavá. Na jedné straně je svoboda, bohatství a příležitosti. Na straně Helghastů je útlak, snažili jsme se, aby jejich strana působila jako totalitní město,“ dodává.
„Playstation 4 nám dovolil vše doladit. Základem je přepracovaná verze našeho enginu. Jde o stejný engine, jako v Killzone 2 a 3, ale většina z toho, co uvidíte, je nové,“ říká technický ředitel Michiel van der Leeuw. Killzone: Shadow Fall běží v rozlišení 1080p, přičemž původně měl mít lock na 30fps. Nakonec se fps pohybuje v rozmezí 35-40 v singleplayeru, v multiplayeru je lock na 60 fps.
Komentáře