Hra Horizon Forbidden West: Burning Shores přijde s realisticky zpracovanými mraky
„Systémy mraků, které jsme vyvinuli pro Horizon Zero Dawn a Horizon Forbidden West, byly rychlé, protože neukládaly mraky jako 3D objekty, ale spíše návody na vytváření 3D mraků z omezených 2D informací. PlayStation 5 si poradí s většími soubory dat. Proto jsme se po dokončení hry Forbidden West pustili do psaní prototypu voxelového rendereru mraků, který by splňoval naše standardy kvality a skutečně umožnil hráči prolétávat vysoce detailními mraky. Dosáhnout rovnováhy mezi výkonem a kvalitou, kdy hráč může být na zemi i vysoko ve vzduchu, byla ambiciózní výzva. Přesto se prototyp vyplatil a generoval hutné a dynamické výsledky v nízkých i vysokých výškách, což bylo možné díky tvrdé práci a také díky vyššímu výkonu systému PlayStation 5," říkají vývojáři.
„Ve videohrách mohou mraky pomáhat navodit náladu. Spolu s množstvím zeleně, průzračné vody a skalnatých útesů mraky ve hrách Horizon prokládají svět emocemi. Aby toho dosáhly, musely být něčím víc než jen bílými chuchvalci daleko nad hlavou Aloy; potřebovaly pohyb, rozmanitost a definici. Inspiraci jsme hledali u umělců, kteří byli součástí hnutí luminismu, například u malíře 19. století Alberta Bierstadta. Tito malíři ovládali souhru mezi mraky a zemí pod nimi, využívali světlo a detaily k vytvoření prostoru a vytvářeli skutečně dramatické krajinomalby.“
Mraky ovšem nejsou jen krásným doplňkem, který by dotvářel už tak pohlcující svět hry. Vývojáři k obloze nyní přistupují jako k samostatnému světu, který je možné prozkoumávat. „Mraky nejsou pouhou pohlcující kulisou, ale prozkoumatelnou krajinou samy o sobě. Mezi mraky budou hráči moci prozkoumávat tunely, jeskyně a další překvapení, díky kterým bude létání zábavné,“ dodávají vývojáři s tím, že zážitek se bude dynamicky měnit i podle denní doby.
Komentáře