12 minut ze singleplayerové kampaně akce Battlefield 1
V Battlefieldu 1 prožijete sérii několika tzv. válečných příběhů a každý z nich má jiného hlavního hrdinu s unikátní osobní minulostí a dovednostmi. Naše hra je o válce, ale příběhy Battlefieldu 1 jsou hluboce osobní. Jejich jádrem není vyprávění o historii nebo o bitvách, ale o lidech.
První světovou válku charakterizovala velká rozmanitost. Věděli jsme, že právě tento rozměr chceme vyjádřit co nejlépe. Zúčastnilo se jí obrovské množství lidí, kteří ji zažili z nejrůznějších možných perspektiv, a naším cílem bylo zachytit tento rozměr z co nejširšího úhlu.
Přinutilo nás to zamyslet se nad formátem, jaký by příběhová kampaň Battlefieldu 1 měla mít. Usoudili jsme, kampaň s jednou postavou, která by procházela jednotlivými válečnými kulisami, by nepůsobila věrohodně a nerespektovala by původní skutečnost. Rozhodli jsme se tedy pro formát antologie: několik různých postav zažívajících své osobní příběhy. Tím získáme hloubku i rozmanitost – takže vítězství na obou frontách.
Jedním z příkladů je příběh Blátem a krví. Odehrává se ke konci války a točí se okolo posádky britského tanku Mark V. V centru naší pozornosti je mladý voják, který byl k posádce přiřazen jako řidič. Náš hrdina ovšem nemá s ovládáním moderních bojových strojů žádnou zkušenost a musí se učit – a to rychle. Současně se potýká s tím, že si musí teprve získat důvěru svých spolubojovníků, což příběhu dodává osobní dynamiku a nádech osobní zkušenosti. Náš řidič jménem Danny Edwards není špičkový ostřelovač, letecké eso ani demoliční expert. Je bývalým šoférem, který do války odešel dobrovolně. Umí řídit a umí spravovat věci. A od toho se musí odpíchnout.
V předchozích dílech série Battlefield jsme příběhovou kampaní procházeli v roli jednoho hlavního protagonisty a jen málokdy se stávalo, že by ho kamera na delší dobu opustila. Pro Battlefield 1 jsme ale chtěli vytvořit silnější postavy a nechtěli jsme osobní zkušenost simulovat tak, že hráčům řekneme „teď hraješ za hlavní postavu“. Jedno z možných řešení bylo použít klasické předělové filmové scény, které nám umožní hrdinu sledovat zvnějšku víc než při hře z vlastního pohledu. Chtěli jsme, aby hráč měl možnost vidět a pocítit, čím postavy procházejí, než aby vše jen sledoval jejich očima. Vyplatilo se to nejen z hlediska výstavby příběhu, ale i s ohledem na jeho schopnost vzbudit emocionální zapojení.
Jednou z klíčových inspirací pro kampaň bylo, jak hráči hrají multiplayer Battlefieldu 1 a jak při něm myslí a jednají. Při hraní online máte v Battlefieldu nejčastěji nějaké zadání, potřebnou výzbroj a plán. Plán se obvykle začne rozpadat hned na začátku a vy musíte začít improvizovat s ohledem na nepřátele a jejich vozidla.
Chceme dát prostor elementům otevřené a komplexní hratelnosti, které z Battlefieldu dělají hru známou tím, že hráčům dává skutečnou volnost v herním projevu.
V už zmíněné misi Blátem a krví se nachází část, které říkáme The Fog of War. Zde se najednou ocitnete v lese zatopeném mlhou. Špatná viditelnost vás přinutí nechat tank tankem, postupovat vpřed pěšky a eliminovat pozice nepřátel. Máte možnost výbušninami ničit nepřátelské protitankové zbraně nebo se k protivníkům přiblížit nepozorovaně a zbavit se jich útokem ze zálohy.
Nakonec narazíte na poměrně velké nepřátelské ležení s polními děly, které se můžete pokusit zničit a ochránit tak svůj tank, nebo je použít proti nepříteli. Budete mít také možnost zlikvidovat posádku nepřátelského tanku a zmocnit se jejich vozidla, které pak můžete využít v konečném střetnutí. To vše je v souladu s naším záměrem podpořit hráče, aby si vybrali vlastní cestu – podobně jako v multiplayeru.
V kampani Battlefieldu 1 se také setkáte s několika skutečnými historickými osobnostmi. Romantickou a poněkud kontroverzní postavu Lawrence z Arábie asi není třeba mnoha hráčům představovat. Spolu s Rudým baronem patří Lawrence k ikonám první světové války a já doufám, že strávit po jejich boku nějaký herní čas bude pro hráče fascinující zkušenost.
Tváří v tvář technicky vyspělejšímu protivníku je Lawrence v Battlefieldu 1 od začátku v pozici toho, kdo tahá za kratší konec. Osmanská říše má k dispozici obří obrněný vlak pojmenovaný Canavar, což znamená v turečtině „bestie“, vyzbrojený obrovským dělem, které může zasáhnout bojiště ze vzdálenosti mnoha mil. Smrtící dělostřelecké jednotky osmanských Turků se zde postaví povstaleckým arabským oddílům, které do boje vyjeli s puškami a na koních.
V Battlefieldu 1 budete postaveni do role arabské bojovnice, která je Lawrencovou pravou rukou. Tato postava bude muset využít veškerý svůj důvtip k tomu, aby nepozorovaně prozkoumala nepřátelská ležení, získala potřebné vybavení a vylákala obrněný vlak do prostoru do poslední bitvy. Může při tom být nápadná, nenápadná, útočit z dálky, z blízka, na koni nebo v některém z vozidel – je to jen na vás.
Komentáře