TV Superstars

Martin Šmíd, 30. 12. 2010 0:45
Není pochyb o tom, že Sony s Playstation Move míří hlavně na celou rodinu, která by po večerech hrála nějakou tu párty hru. Několik menších her s minihrama jsme tu už měli, ale ty většinou omrzí po pár minutách. Trošinku větším titulem je až TV Superstars, který se před nějakým tím časem dostal na pulty obchodů. Nyní se tak podíváme, jestli jde o konečně dobrou hru pro klidné večery s rodinou nebo s přáteli.

Postavit párty hru na jakési velké televizní show, to je opravdu hodně dobrý nápad, za který je třeba vývojáře pochválit. Po zapnutí hry jste totiž pozváni do jednoho velkého televizního studia, kde začíná populární show. Na začátku si tak vyberete svého avatara, přičemž je možné mu přes kamerku nahrát svůj obličej a nějaké ty vítězné pokřiky. Bohužel je třeba říci, že nahrání vlastního obličeje je trošinku složitější a výsledek rozhodně nevypadá podle představ. Ale co, postavička je vytvořená a my se můžeme vrhnout do studia. Pokud nemáte po ruce kamarády, tak můžete celou show absolvovat sami. Sice hraní v jednom nepřináší takovou zábavu, jako ve více lidech, ale když už nikdo není po ruce …

Když už se pohodlně usadíte do křesla a popadnete Playstation Move ovladač, můžete se pustit do nejrůznějších miniíher, které hra nabízí. Vzhledem k tomu, že pokud hrajte sám, nemáte koho překonávat, jde trošinku motivace dolů, ale s tím už nic nenaděláte. Minihry jsou pak docela zábavné a po většinu z nich se budete bavit. Rovněž jsou minihry i docela časově a fyzicky náročné. Vezměte si třeba tu, ve které si hrajete na zedníka, který opravuje dům. Nejprve budete muset vzít kladivo a pěkně starou omítku dostat pryč. Během svého snažení musíte dávat dobrý pozor, aby vaše rána nešla do okna nebo někam, kam nechcete. Pak v této hříčce malujete pokoje a provádíte další klasické zednické činnosti, přičemž po skončení vás hra ohodnotí, jak jste si vedli. Všechny vaše úkony jsou dělané na čas, takže pokud něco nestihnete, tak máte smůlu. Pokračujete na další činnost, přičemž na konci vám hra i ukáže, jak vámi opravený byt vypadá. Musíme se přiznat, že napoprvé se nějaké ty díry v podlaze sem tam objevily. Co ale naděláte.

Abychom trošinku nastínili rozmanitost miniher, tak ještě zmíníme vaření, kde se snažíte připravovat palačinky nebo nahrávání pohybů pro jednu reklamu. Pro dívky pak může být zajímavé i malování a procházení se na módním mole. Každopádně, za každou takto splněnou disciplínu dostanete nějaké to ohodnocení, které pak přispívá k vašemu lepšímu zviditelnění mezi televizními diváky. Dokonce po nějakém tom čase budete mít i plakáty na ulicích a budou vám rovněž patřit titulní stránky prestižních magazínů. Během TV Superstars se tak z vás podle vašich výkonů stává opravdová celebrita. Nejvíce zábavné je pak přetahování s kamarády o to, kdo je v tomto virtuálním světě lepší.

Protože hra vyžaduje ovladač Playstation Move, tak se určitě ptáte, jak se s ním hra ovládá. Zde bohužel musíme konstatovat, že některé minihry se ovládají opravdu velmi dobře, ale u některých jsme měli docela velké problémy. Ovládání je tak hodně rozporuplné a občas jsme měli pocit, že i značně nepřesné. To je u hry, která je založena převážně na pohybovém ovladači, docela kruté zjištění.

Co se týče grafického zpracování, tak to asi nenadchne, ale moc hráčů asi ani neurazí. Vše je stylizováno jako velká televizní show, přičemž tento efekt se opravdu daří navodit. Dopomáhá tomu i celkem solidní dabing aktérů a moderátorů. Docela jsme se občas bavili u toho, jakou hlášku vyprodukují a jakým gestem vaše počínání doprovodí. Povedený je pak i v rámci možností hudební doprovod.

V současnosti neexistuje na Playstation Move nějaká vyloženě velká pecka a nestane se jí ani TV Superstars. Hra je sice jako dělaná pro různé párty večírky, kde se sejde pár kamarádů, ale svou jednoduchostí asi po nějakém tom čase omrzí. Navíc, pokud ji chcete hrát sám, tak jde herní doba a znovuhratelnost ještě níže. Každopádně, nápad měli vývojáři s TV Superstars dobrý, ale vše je bohužel trestuhodně nedotaženo. Snad příště.

TV SuperStars

ps3
Sony Computer Entertainment, SCE Studio Cambridge