Transformers: Revenge of the Fallen

recenze  8
Martin Šmíd, 5. 7. 2009 22:24
Herci Shia LaBeouf a Megan Fox se konečně vrátili do kinosálů ve filmu Transformers: Revenge of the Fallen, který od prvního dne ukazuje, že Autoboti jsou v módě i v roce 2009. S filmem přichází na naše obrazovky i stejnojmenná hra, která má stejně jako film vyloudit z hráčů nějaký ten peníz. Pojďme se podívat, jak další filmová hra dopadla.

Ačkoliv se hra honosí stejným názvem jako film, nečekejte, že by ho kopírovala ať už po stránce lokací, nebo příběhu a dalších událostí. Hra si jde tak trochu svou cestou a zachována zůstala jen jakási kostra příběhu, který uvidíte v kině. Hrdina prvního dílu, Sam Witwicky, najde ve své staré bundě úlomek kostky, která byla v prvním díle zničena. V tomto momentě začíná invaze zlých mimozemských robotů, aby úlomek zajistili. To bychom měli z příběhu hry naprosto vše, protože následný sled událostí už bohužel po příběhu moc nejede a spíše se jedná o akční pasáže, kde musíte zlikvidovat hordy kovových monster. Hlavní hrdiny filmu, Sama Witwicky a Mikaelu Banes, až na pár minut nepotkáte vůbec.

Po zapnutí Transformers: Revenge of the Fallen budete mít na výběr, jestli se pustíte do hry pro jednoho nebo se rovnou připojíte na internet a svedete nějaké ty bitvy proti živým protivníkům. Na výběr je klasická skupinka módů - Deathmatch, Team Deathmatch a Capture the Flag. My se raději zaměříme na hru pro jednoho, která nabízí hned dvě frakce. Můžete si vybrat, jestli kampaň prožijete v kůži Autobotů nebo zlých Decepticonů. Ať už si vyberete jakoukoliv stranu, čeká vás celkem 23 levelů plné akce. Hra sází především na neustálou akci, která vás čeká v nejrůznějších robotech. Neustále tak budete bojovat proti opačné straně tohoto konfliktu. Většinou splnění mise spočívá ve zničení určitého počtu protivníků, ochraně nejrůznějších budov, přenášení lidí a v doprovázení konvoků na určitá místa. Nic jiného bohužel v Transformers: Revenge of the Fallen nenajdete.

Dalo by se říci, že všechny mise ve hře plníte na čas. Alespoň máte takový pocit díky neustálému odpočítávání, které běží v rohu obrazovky. To ovšem neznačí počet minut do konce vaší mise, ale pouze podle výsledného času vždy získáte příslušnou medaili. Časy si pak můžete porovnávat se svými kamarády a hráči z celého světa. Nad některými časy z žebříčků zůstává rozum stát, protože se objevují takoví borci, kteří každý level projdou třeba pod dvě minuty. Během kampaně popravíte nejen hordu řadových transformerů, ale i nějakého toho bosse. Že by při soubojích s nimi utrpěl váš mozek velkou námahu, to se říci nedá. Většinou souboje spočívají ve vystřílení co nejvíce nábojů na protivníka. Abyste se mohli lépe připravit na těžší protivníky, budete si moci veškeré vybavení pro vaše Autoboty nebo Decepticony vylepšit. Upgrade je možný za nasbírané body, které získáváte za splněnou misi, ale i z padlých protivníků. Abychom to nějak zakončili, tak si povíme něco o délce samotné hry, která není nějak extra velká. Pokud nebudete na nic čekat, můžete každou kampaň dohrát pod dvě hodiny, což rozhodně není ani uspokojivý průměr.

U odstavce věnovaném technickému zpracování si něco řekneme o grafice. Ta je už na první pohled průměrná, lokace jsou holé a kromě pár krychlí jako baráků a stromů v nich nic dalšího nenaleznete. Zřejmě se tak jedná o tu největší slabinu, jakou Transformers: Revenge of the Fallen obsahují. Co ovšem musíme ke cti autorů říci, je, že grafika se alespoň neškube (testovali jsme Xbox 360 verzi), ale proč by také měla na druhou stranu. Fyzika je na tom podobně. Je sice hezké, že se svým transformerem dokážete prorazit betonovou zeď, ale pokud narazíte na nějaké to zaparkované auto nebo přívěs, vůbec to s ním nehne a vy ho budete muset obejít. Co si zaslouží pochvalu, je celkem povedený hudební doprovod a samozřejmě dabing, o který se postarali stejní herci jako ve filmu. Svojí štace se tak dočkala i Megan Fox a Shia LaBeouf.

Hra Transformers: Revenge of the Fallen dopadla stejně jako film. Jedná se o sled akčních pasáží bez nějaké hlubší myšlenky. Co ovšem sráží hru na rozdíl od filmu do kolen, je absence působivých efektů, aby vás udržela u televizní obrazovky déle, než je to nutné. Transformers: Revenge of the Fallen je tedy další průměrnou filmovou hrou, kterých je trh už celkem hodně přesycen.

Transformers: Revenge of the Fallen

ps3x360wiipspdsps2
Activision, Luxoflux Corp. / Vicarious Visions / Krome Studios / Savage Entertainment