Tony Hawk's Pro Skater HD

recenze  9
Martin Šmíd, 24. 7. 2012 20:45
Videoherní série Tony Hawk’s zaznamenala v posledních letech značný ústup ze slávy, na čemž se podepsala i celá řada nekvalitních dílů. Za ty opravdu kvalitní se dají považovat pouze první čtyři Tony Hawk's Pro Skater, protože ať už Tony Hawk's Underground a další spin-offy, většinou šlo jen o průměrné záležitosti. Korunu všemu nasadily dvě poslední hry Tony Hawk: Ride a Tony Hawk: Shred, které měly hráče donutit skákat před televizní obrazovkou na imitaci skutečného skateboardu. Ostatně tyto díly jasně ukázaly, že Activision vůbec netuší, jak dál sérii posunout, takže raději vymýšlí všelijaké opičárny, aby na sebe strhnul pozornost. Jenomže, takhle dál to skutečně nejde. Pro mnohé hráče bylo jistě skvělou zprávou, když byl oznámen Tony Hawk's Pro Skater HD, který nyní vyšel v rámci Summer of Arcade na Xbox Live, přičemž se i brzy dostane na Playstation 3 i PC.

Asi nikoho nepřekvapí, že Tony Hawk's Pro Skater HD se vrací úplně na začátek a bere si to nejlepší z prvních dvou dílů, které hráči tolik milují a mnohdy na ně nedají dopustit ani nyní. Není se čemu divit, protože hlavně druhý díl patří k nejhranějším a hlavně také nejkvalitnějším hrám na prvním Playstationu. HD verze byla po svém oznámení na konci minulého roku vysoce očekávána, protože vývojáři naslibovali staré, hráči ověřené úrovně v novém grafickém kabátku. Co více si může ostatně fanoušek těchto dvou her přát. Bylo ovšem otázkou, jestli tento HD remake dokáže zaujmout i úplně nové hráče, kteří nemají s originálem žádnou zkušenost. Po zahrání jde na tuto otázku jednoduše odpovědět, nedokáže. Hráči, kteří mají rádi sérii Skate, si budou připadat, jako by byli o něco ochuzení a dost možná budou i frustrováni omezeností, na kterou nejsou zvyklí. Na druhou stranu fanoušci budou jistě spokojeni, protože se dočkali přesně toho, co jim bylo slibováno.

Hned po zapnutí Tony Hawk's Pro Skater HD se před vámi otevře jednoduché a tím i přehledné menu. Nejdůležitější je samozřejmě hned první položka, která nabízí několik režimů pro jednoho hráče. Když na ni klinete, než se dostanete do samotné hry, budete si moci vybrat některého z profesionálních skateboardistů, mezi nimiž je samozřejmě Tony Hawk, ale také Rodney Mullen, Eric Koston, Nyjah Huston, Andrew Reynolds, Lyn-z Adams Hawkins, Chris Cole nebo syn hlavního protagonisty Riley Hawk. Postav je tu ještě několik dalších, ale ty si musíte poctivě odemknout. Pokud by se vám ani jeden z těchto borců nepovzdával, sice si nemůžete vytvořit vlastního, ale zablbnout si na prkně můžete se svým Xbox avatarem.

Ať už si vyberete jakoukoliv postavu, později ji můžete vylepšovat za nastřádané body. Později tak postava bude výše skákat, případně déle létat ve vzduchu, čímž zvládne i složitější kousky sloužící nejen k tomu, aby se dostala do dříve hůře přístupných míst, ale také potěšila vaše oko povedeným trikem. Ovládání a vytváření všelijakých triků se od druhého dílu nezměnilo, takže pokud jste s ním měli nějakou tu zkušenost, budete tu jako doma. Je jen možná škoda, že se vývojáři drželi v hratelnosti striktně prvních dvou dílů, takže spousta triků z Tony Hawk's Pro Skater 3 a 4 prostě a jednoduše chybí. V tomto je hratelnost značně omezená a vývojáři vám dovolují dělat jen to, co musíte, abyste splnili danou úroveň. Zlepšení bychom se měli dočkat v plánovaném dodatečném obsahu, který v nových levelech přinese i tolik populární Revert, umožňující po dopadu z rampy pokračovat nepřerušeně v kombu.

Tony Hawk's Pro Skater HD nabízí několik režimů, přičemž ten největší je samozřejmě kariéra. V ní máte na začátku odemknutu pouze jednu legendární úroveň Warehouse, ale později si odemknete i další, mezi které patří Mall, Downhill Jam, School II, Hangar, Venice Beach a Marseille. Abyste si vždy odemkli další úroveň, čímž si ji zpřístupníte i pro další režimy, musíte vždy splnit několik úkolů v té předešlé. Těch je v každém levelu vždy několik, takže si můžete vybrat ty méně obtížné a k těm těžším se vrátit později. Mezi úkoly třeba patří posbírání písmen do slova SKATE, případně sebrání speciálního DVD nebo dalších předmětů. Je dobré, že když už si nevíte rady, kde se co nachází, můžete se podívat na mapu, kde máte vše vyznačeno, takže hned víte, kde se nachází daný objekt, který hledáte. Cestu k němu si už ale samozřejmě musíte zjistit pěkně sami.

Režim kariéry jde dohrát klidně za nějaké dvě až tři hodiny, tedy pokud vám půjde jen čistě o to, abyste si odemkli všechny levely. Když budete chtít vyzobat naprosto vše, připočtěte si zhruba dvojnásobný čas. Každopádně kariéra není jediná mezi herními režimy. Jak v ní budete postupovat, čas od času se vám odemknou další. O Free Skate se asi nemá cenu zmiňovat, protože asi tušíte, že jde o volnou zábavu. Jedním z režimů je i Big Head Survival, v němž musíte provádět neustále triky, jinak se vám bude zvětšovat hlava a ta po několika vteřinách exploduje, čímž level končí. Dále tu najdete i nový režim Hawkman, v němž musíte ve stanoveném limitu sesbírat různě barevné míčky, přičemž každý vždy vyžaduje od vás trochu jiný trik. Jako poslední tu je režim Projectives. Jedná se tak trochu o těžší kariéru, protože v každém levelu máte opět několik úkolů, samozřejmě trochu jiných (třeba místo slova SKATE sbíráte COMBO), navíc na vše je jen jedna minuta.

Dostáváme se do finále, ale ještě než padne finální hodnocení, je třeba se podívat na multiplayerový režim. Asi velkým zklamáním pro všechny je, že tu chybí offline podpora, která byla tolik návyková v originále, takže si můžete s kamarádem zahrát jen online skrze Xbox Live, případně přes Playstation Network. Pro multiplayerovou zábavu tu je připraveno rovněž několik režimů, o Free Skate a Big Head Survival jsem se zmínil výše, takže zůstává Grafitti, v němž musíte nahrát na různých částech levelu co nejvyšší skóre, pokud možno vyšší, jak váš protihráč. Když ho ovšem protihráč získá pro sebe, připadne daná část i bod jemu. Naštěstí je vždy možné objekt získat zpět a tím spoluhráče znovu překonat. Režim Trick Attack je poté pouze o překonávání skóre vašich soupeřů.

Vizuální stránka Tony Hawk's Pro Skater HD je povedená. Vývojáři vsadili na osvědčený Unreal 3 engine a vyplatilo se. Postavy mají hodně detailů, prostředí je na tom o něco hůře, ale určitě neurazí. Samozřejmě horší textury v prostředí jsou asi každému fanouškovi šumák, protože stačí, že hra je na pohled pěkná a také rychlá. Poklesy frameratu zde nehledejte, stejně tak se celý Tony Hawk's Pro Skater HD rychle načítá, takže z menu do samotného levelu skočíte během několika vteřin. Vývojářům ze studia Robomodo se podařilo obstarat i licenci na zhruba polovinu původního soundtracku, kterou doplnili novými skladbami, které ale už na první poslech dost za původními zaostávají. Sice nejde o kdovíjakou tragédii, ale určitě bylo ve schopnostech vývojářů a v peněžence Activisionu vybrat lepší.

Tony Hawk's Pro Skater HD je určen především pro pamětníky, kteří ocení dobře známé levely a starou, léty osvědčenou hratelnost v novém grafickém kabátku. Pokud mezi ně patříte, ani vteřinu nepřemýšlejte a zamiřte si remake koupit, budete se dobře bavit a určitě vás nebude rozčilovat trochu zastaralá hratelnost, která na dnešní konkurenci prostě a jednoduše nestačí.

1 DLC - Tony Hawk's Pro Skater HD se v brzké době dočká i prvního DLC balíčku, který přinese tři úrovně z Tony Hawk's Pro Skater 3 – Airport, Canada a Los Angeles. V tomto dodatku nebudou chybět ani nové triky, které se poprvé představily ve třetím díle, včetně populárního Revertu. Balíček vás přijde na 400 MS bodů, jakmile budeme vědět datum vydání, dáme vám vědět v novince.

Tony Hawk Pro Skater HD

Activision, Robomodo
18. 7. 2012