The Mummy Tomb of the Dragon Emperor

recenze  20
Martin Šmíd, 27. 1. 2009 22:21
První dva filmy o Mumii Imhotepovi byly velice populární, a tak není divu, že vznikl i třetí díl, který opět přináší nové dobrodružství Ricka O`Connella a jeho syna Alexe. S třetím filmem přichází i hra pro Nintendo DS. Vyplatí se do ní investovat, nebo raději hledat jinde?

Třetí díl filmové trilogie se odehrává spoustu let po díle druhém, kdy je syn Ricka O`Connella Alexe dospělý a má studovat na nejprestižnější škole. Jenomže jeho to stejně jako jeho matku Eveline táhne spíše k objevování nejrůznějších památek a zapomenutých míst na naší matičce Zemi. První dva filmy se odehrávaly v Egyptě, kdy naši hrdinové naháněli probuzenou mumii Imhotepa a Krále škorpiona. Nyní se celý příběh přesouvá do Číny, která má také rozhodně pestrou historii, možná zajímavější než tu, co mají Egypťané. Věřte nebo ne, jednu dobu žil všemocný císař, který si podrobil celou Čínu. Měl bohužel jednu vadu, a tou byla smrtelnost. Dlouhou dobu pátral po něčem, co by mu zaručilo nesmrtelnost. Nakonec našel čarodějku, která ho mohla učinit nesmrtelným. Jenomže ta se zamilovala do císařova generála, kterého nechal před jejíma očima popravit. Na oplátku ho místo učinění nesmrtelným proklela a jeho armáda se proměnila v sochy, ve kterých zůstala po staletí uvězněna pod dunami písku.

Tedy až do chvíle, kdy se rozhodne zlověstného generála objevit Alex. Jednalo by se o velkou událost, která by byla srovnatelná s objevem Tutanchamovy hrobky. Alex nakonec hrobku najde a generála oživí, avšak ten ani po dlouhých staletích neztratil touhu stát se nesmrtelným. Ve hře se tak chopíme role Alexe, se kterým budeme procházet vcelku nezajímavé lokace, abychom toho neřáda zamkli zpátky do hrobky, která neměla být nikdy odhalena.

The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor je klasická adventura, která by se dala srovnat s prvním Tomb Raiderem. To jak po grafické stránce, tak hlavně náplní jednotlivých levelů. Běháte po úrovních, přesouváte kvádry, aby se vám odemkly dveře dál, a občas vyluštíte nějakou tu hádanku. Zajímavější je psaní čínských znaků na dolní obrazovce. Některé dveře totiž potřebují, abyste obkreslili jejich znak. To provádíte perem, které věčně musíte namáčet v inkoustu. Tato minihra je celkem zajímavá, ale příliš jednoduchá na to, abyste si s ní nějak lámali hlavu.

Akční složka hry je už o něco zajímavější. K dispozici máte klasickou pušku a několik dalších zbraní. Ke střelbě přitom používáte dotykový displej. Aby Alex vystřelil, musíte se dotknout stylusem obrazovky. Záleží na tom, kde se dotknete, postavička následně tím směrem vystřelí. Docela jednoduchá a hlavně pěkně vyřešená střelba, se kterou tak nebudete mít žádný problém. Kromě střílení stovek nepřátel budete muset překonávat i nejrůznější starověké pasti. Zpočátku tak můžete čekat vystřelující bodce, díry v zemi, ze kterých vychází jedovatý plyn, a další podobné libovky. V pozdějších fázích hry už narazíte na o něco propracovanější mechanismy, ale nejde o nic, co by se vám na několikátý pokus nepovedlo překonat.

Technická stránka hry je na celkem slušné úrovni. Na horním displeji máte vše v celkem obstojné 3D grafice, která by snad mohla mít nějaký ten detail navíc, ale rozhodně se jedná o nadprůměr. Hudební stránka hry je převzata z filmu, takže lze očekávat velmi povedený soudtrack. Připočteme-li k tomu povedené namluvení postav, jedná se o skvělou součást hry, škoda jen, že její samotná náplň není také na tak vysoké úrovni.

The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor je na Nintendu DS celkem zdařilou hrou, která bohužel spadá spíše do lehčího nadprůměru. Máte-li rádi filmy s mumií v hlavní roli, určitě neprohloupíte jejím nákupem. Ostatní by se měli porozhlédnout po něčem jiném.

The Mummy Tomb of the Dragon Emperor

wiidsps2
Sierra Entertainment, Eurocom Entertainment Software / Artificial Mind and Movement