The Lord of the Rings: Aragorn's Quest

recenze  2
Martin Šmíd, 5. 12. 2010 21:30
Když EA vydala průměrný Lord of the Rings: Conquest, vzdala se této populární licence. Netrvalo dlouho a Warner Bros. oznámil, že dále bude vytvářet hry podle Pána prstenů on sám. Jako takový předkrm před vydatným obědem má být hra Lord of the Rings: Aragorn's Quest, která v předchozích týdnech dorazila na pulty obchodů pro Playstation 2, Playstation 3, PSP a Nintendo Wii. K nám nyní dorazila do redakce PS3 verze, která podporuje nové ovladače Playstation Move, takže se můžeme podívat, jak se Aragorn's Quest povedl či nepovedl.

Filmovou nebo knižní trilogii Pán prstenů zná asi každý. Převyprávět vám tady její příběh, to by bylo jako nošení dříví do lesa. Každopádně hra Lord of the Rings: Aragorn's Quest se neodehrává během prstenové trilogie, ale až několik let po ní. Sam Křepelka se chystá v Kraji na návštěvu svého dávného společníka, krále Aragorna. V té době má Sam několik dětí, takže se rozhodne, že jim poví svůj trošinku už zaprášený příběh, když lezl s Frodem k Hoře osudu, aby zničil zlý prsten. Do role Sama byl herními vývojáři dosazen Sean Astin, který vyprávění dodává pořádnou šťávu. Svým několika dětem tak převypráví osm nejdůležitějších událostí z filmové trilogie.

Hra je tak rozdělena do osmi samostatných kapitol, přičemž vše začíná v hospodě u Skákajícího poníka a končí před Černou bránou Mordoru. Bohužel si už asi Sam na některé události nepamatuje, takže třeba šarvátka na Amon Hem chybí, stejně tak nenajdete ani Stezky mrtvých nebo bitvu o Osgiliath. Hra navíc čistě vypráví Aragornův příběh, takže zapomeňte i na cestu Froda a Sama. Je to docela škoda, že hra nabízí jen pohled na jednu partu a ty ostatní ignoruje. Navíc vývojáři celý příběh doplnili naprosto nelogickými událostmi, takže Aragorn třeba dostane Anduril už při první návštěvě Roklinky, kterou bude bránit před nájezdy skřetů a pavouků. Takhle to v knížce ani filmu nebylo a asi i Tolkien by z tohoto měl docela nepříjemné noční můry. Ostatně, kdo ví, jestli je zrovna teď nemá. Takhle přehazovat věci v naprosto geniálně vymyšleném příběhu se prostě nedělá.

Protože všech osm kapitol projdete za jedno dopoledne, tak vývojáři udělali to nejlepší rozhodnutí. Do všech kapitol se můžete vrátit a plnit v nich postranní úkoly, které jste během prvního průchodu minuli. Navíc můžete během levelu sbírat pírka, která vám prozradí něco více o Aragornově příběhu a pak tu jsou také všelijaké truhly s artefakty. Herní doba se tak rázem zvyšuje, což je jen dobře.

Nyní už pojďme k hratelnosti. Jak už jste patrně pochopili z okolních obrázků, tak Aragorn's Quest je v základu prostou akční mlátičkou, kde sekáte do všeho, co se jen pohne. Procházíte tak celkem lineární úrovně a bojujete. Na nějaké ty logické hádanky tu prostor není, což je docela škoda. Na druhou stranu ale musíme říci, že jsme se ani na chvilku nenudili a i díky tomu, že jsou všechny kapitoly krátké, hra si vás u sebe udrží od začátku do konce. Každopádně budete během hraní plnit alespoň celkem zajímavé úkoly, vycházející z knížky, tak hlav herních vývojářů.

Co se týče různorodosti nepřátel, tak ve hře potkáte troly, skřety, nazghúly, gobliny a všelijaké potvory, které znáte z pláten kin. K jejich likvidaci budete mít aragornův meč Anduril, ale získáte i luk a dva bonusy v podobě kopí a pochodně/světelné lahvičky. Tady se dostáváme konečně k ovládání, které je stavěno na Playstation Move. Meč ovládáte pohyby ovladače s bambulkou, přičemž bychom i řekli, že ovládání funguje opravdu dobře. Jak totiž máchnete, tak máchne mečem Aragorn ve hře. Poté tu je střelba z luku, která probíhá skrze klasické zaměřování, jako u automatové střílečky. Nic těžkého. Ovládání se tak celkem povedlo a nedělalo nám žádné problémy, o kterých jsme před zahráním četli. Pokud vám ale bude dělat ovládání nějaké ty problémy, není problém zapnout klasické ovládání skrze Dualshock 3.

Než celou recenzi ukončíme, tak ještě zmíníme, že hra obsahuje kooperativní režim pro dva hráče. Jeden hráč se tak chopí Aragorna, zatímco ten druhý bude hrát za Gandalfa. Kooperativní hru jsme zkoušeli a přišla nám docela zajímavá a hlavně zábavná. Každopádně oba hráči jsou omezeni tím, kam jde ten druhý. Vždy totiž vidíte jen jednu obrazovku a nikdy se vám tak nerozdělí. Škoda tak, že jde hrát jen na jedné konzoli a online podpora tu chybí. Zde je ostatně vidět, že si vývojáři s portem z Wiička moc hlavu nedělali, což se projeví hned v dalším odstavečku.

Když byl Lord of the Rings: Aragorn's Quest oznámen, tak jako hlavní platforma bylo oznámeno Nintendo wii. Na této konzoli měla mít hra nejhezčí grafiku ze všech verzí a také měla těžit z jedinečného pohybového ovládání. Po oznámení Playstation 3 verze jsme byli zvědaví, jak vývojáři celou grafickou část překopou, aby se zařadila alespoň do průměru. Co je totiž pěkné na Nintendu Wii, tak na PS3 vypadá značně zastarale. Výsledek nás nijak nenadchl, ale na druhou stranu musíme říci, že ani nezklamal. Grafika je taková kreslená, pohádkově laděná, přičemž v HD vypadá i něco lépe, jak na Wii. Samozřejmě existuje spousta hezčích her, ale tato o grafice rozhodně není. Co už ale nemůžeme odpustit, je všudypřítomný tearing. Ten je opravdu nepříjemný a po většinu doby jsme měli obrazovku nepříjemně přeseknutou.

Co se týče hudebního doprovodu, tak Warner Bros měl licencovaný filmový soundtrack, který i z části použil. Ve většině případů ale vsadil na svoji vlastní hudbu, která ale není tak pěkná a na poslech příjemná. Howard Shore je hold jen jeden a jeho cit pro Středozem zřejmě nikdo jiný nemá. V tomto odstavečku ještě zmíníme dabing, o který se většinou postarali filmoví představitelé nebo si vývojáři pomohli šalamounky a dabing převzali z filmu. Bohužel musíme říci, že mluvené slovo je občas hodně nevýrazné a rovněž dabing není tak čistý, jak bychom čekali.

Hra The Lord of the Rings: Aragorn's Quest je určena převážně pro mladší hráče. Pokud je vám kolem deseti let, tak ji vřele doporučujeme (klidně si dejte 7/10 jako hodnocení). Budete se skvěle bavit a rovněž poprvé uvidíte v akci hru, která celkem dobře využívá ovladač Playstation Move. Pro vás ostatní bude Aragorn's Quest jen další lehkou bezduchou rubačkou, kterou si dáte ráno k snídani. Každopádně má docela lehké trofeje, což možná naláká spoustu z vás.

Lord of the Rings: Aragorn's Quest PS3

ps3
Warner Bros. Interactive Entertainment, TT Fusion