Super Bomberman R

recenze  24
Martin Šmíd, 8. 3. 2017 15:03
Slavný videoherní hrdina Bomberman letos slaví své třicáté třetí narozeniny, což se Konami rozhodlo oslavit novou videohrou Super Bomberman R, která je určena exkluzivně pro konzoli Nintendo Switch. Před vydáním se hodně diskutovalo o ceně, která byla stanovena na zhruba 1300,-Kč, což na menší hru je docela dost. Proto jsem neváhal se podívat, co přesně za tuto částku nabízí a jestli si ji Konami dokáže obhájit. Více už ale níže v mojí recenzi.

I přes své stáří je Bomberman pořád jednou z nejzábavnějších párty her, která staví hlavně na jednoduchém principu. V labyrintu musíte zahnat protivníka do kouta, položit bombu a nechat ho zemřít krutou smrtí. Ani po třiceti třech letech se na tomto konceptu nic nezměnilo, což ani nebylo třeba, když je pořád zábavný a dokáže zaujmout jak fanoušky, tak naprosté nováčky. Problém u nového dílu Super Bomberman R je ovšem už zmíněná cena, za níž prostě a jednoduše nedostanete adekvátní obsah. A to je hodně velký problém. Konami spoléhá, že Super Bomberman R je prakticky po Zeldě druhou nejzvučnější hrou v omezené nabídce her nové konzole Nintendo Switch, takže je velká šance, že po ní hráči sáhnou i přes přepálenou cenu. To ale dle mého není úplně v pořádku.

Super Bomberman R pochopitelně cílí hlavně na hraní ve více hráčích, přesto obsahuje i jednoduchý příběhový režim. V něm musí hlavní hrdina zachránit vesmír, jde tedy o klasickou omáčku, abyste se vydali na pět různých planet a na nich na po stránce designu průměrných labyrintech likvidovali různé protivníky. To je po čase celkem nuda, protože jednak jde o pěkný stereotyp, ale také nejde zrovna o velkou výzvu. Vývojáři si toho byli zřejmě vědomi, takže přichystali sem tam nějaké to oživení, kdy musíte zachraňovat další Bombermany, případně přežít v časovém limitu nájezdy protivníků. Ani tyto další režimy ovšem nedokážou plně zabavit, a stejně tak vám radost neudělají ani souboje s bossy. V devátém a desátém kole každé planety na vás čeká boss, který má nejprve klasičtější lidštější formu, v níž dokáže být pěkně zákeřný, protože je rychlý a má přesně vypočítáno, kam uhnout, když položíte bombu, takže jeho sundání je kolikrát spíše o náhodě. Ve druhé formě se změní na velkého robota, přičemž v této fázi musíte i trochu přemýšlet, jak ho přechytračit a sundat. Každopádně žádný souboj s bossem mi nepřišel nějak extra povedený, prakticky vše zapadá do onoho průměru, který se příběhová kampaň vyznačuje. Pokud překousnete trochu stereotypní hratelnost, vydrží vám příběhová kampaň na nějaké dvě hodiny. Jako takové oživení může posloužit možnost hrát příběhový režim v kooperaci s kamarádem. Ve dvou se to vždy lépe táhne.

U Super Bomberman R by měl být hlavní multiplayer. Můžete si tak zahrát až v osmi hráčích na jedné konzoli, pokud tedy máte příslušný počet celkem drahých Joy-conů (doporučuji dávat soupeřům levý Joy-Con, vzhledem k hardwarovému problému s menším dosahem máte velkou šanci, že budete vyhrávat). Na výběr máte na začátku osm map, další si můžete dokupovat za nastřádanou herní měnu, stejně jako další kosmetické předměty, abyste se odlišili, jen mi přišlo, že třeba takový Bomberman Live toho nabízel daleko více, a to i co se herní náplně týče. A to prosím nestál třináct stovek. Každopádně multiplayer je pořád stejná sranda, je hodně taktický, musíte u něj pořádně přemýšlet a být docela rychlí, takže se dá u něj zabavit, ale není to klasická hra, u níž byste strávili několik hodin v kuse. I když dokáže hratelnost zabavit, celkem postrádám nějakou větší novinku, protože nový Bomberman prakticky nic nového nepřináší.

Každopádně kromě multiplayeru na jedné konzoli můžete propojit přes místní síť až 4 Nintendo Switch konzole, případně se pustit do online režimu. Vzhledem k tomu, že hru Super Bomberman R moc hráčů nemá, čemuž se vlastně ani nedivím, najít někoho je docela velký problém. Mně se to povedlo dvakrát, přičemž jednou jsem byl během hraní vykopnut, takže stabilita serverů asi není největší. Online multiplayer je tedy v současnosti prakticky nehratelný u hry Super Bomberman R.

Vizuální stránka hry Super Bomberman R neurazí, ale na druhou stranu jde o takový ten průměr u menších her. Ani nevím, co bych k vizuální stránce dále řekl, snad jen že je pěkně barevná a jednoduchá, což ale na druhou stranu přidává větší přehlednosti. Framerate je po většinu času stabilní (30 snímků), i když jsou momenty, kdy docela dost zazlobí, hlavně v multiplayeru, což by se rozhodně dít nemělo. Chápu, že u nové Zeldy občas framerate klesne, ale proč se tak děje u Super Bomberman R opravdu nechápu. Hudební doprovod je pak rovněž jen průměrný, prakticky si nyní nevzpomenu na žádnou skladbu, která během hraní hrála.

Pokud máte kamarády, kteří mají rovněž rádi Bombermana, klidně si Super Bomberman R pro Nintendo Switch kupte, určitě se slušně zabavíte i přes nekřesťanskou cenu. Jestli ale toužíte hlavně po hře, která vám vydrží na spoustu hodin, a za své peníze dostanete také adekvátní obsah, hledejte určitě jinde. Super Bomberman R sice dokáže zabavit, ale trvanlivost je značně omezena a o omezeném obsahu ani nemluvě. Pokud by se prodával za tři stovky, doporučení by si zasloužil, takto raději počkejte. Vzhledem k tomu, že jde o hru od Konami, cena poletí v následujících týdnech určitě rychle dolů. Do té doby zůstaňte v Hyrule.

Super Bomberman R

ps4xonensw
Konami, Konami