Ridge Racer 2

Jan Matys, 12. 4. 2009 0:53
Je hned několik důvodů, proč jsem se rozhodl recenzovat tento titul v jeho druhém vydání pro náš handheld, a ne přímo originál. Prvním důvodem je fakt, že druhé pokračování nabízí více tratí (jmenovitě 21 s možností reverse, tudíž 42 variací!), druhým důvodem je větší počet závodních vozidel a konečně třetím důvodem je cena, jelikož tuto hru si dnes novou pořídíte do 400,- Kč , což je jistě velice lákavé, jelikož originál s menšími možnostmi je dražší!

Nebudu nic zbytečně zdržovat a hned ze začátku prozradím, že RidgeRacer 2 (dále pouze RR2) je pravděpodobně nejlepší arkádovou závodní hrou na PSP! Špičkový jízdní model dotáhlo NAMCO k dokonalosti, takže i nováčci se dokážou ihned zapojit do burácení rychlých sporťáků. „Drift Heaven” (driftové nebe), jak se RR sérii také přezdívá, je zde skutečně zhmotněno, jelikož jízdní model je zde mnohem lepší než v originální hře. Jedná se sice o „datadisk”, jelikož všechny tratě již byly k vidění jinde (RidgeRacer Type 4), nicméně právě v této verzi je vše po kupě. Již zmíněných 21 tratí a 62 vozidel (8 z nich je zcela nových). Hra navíc disponuje skvělým Ad-Hoc multiplayerem až pro 8 hráčů (infrastructure mód ovšem chybí)!!! Přibily nám i dva nové jízdní módy, kterými / jsou Duel a Survival. První zmíněný nabízí možnost závodu „jeden na jednoho” proti skutečně ostřílenému AI protivníkovi, zatímco druhý je klasikou v podobě vyřazení posledního jezdce v každém kole. Hlavní mód World Tours navíc obsahuje vynikající volbu Custom Tour, kde si zadáte maximální herní čas, který chcete investovat do svého snažení, a PSP vám automaticky připraví šampionát dle vašich požadavků!

World Tours samozřejmě slouží k odemknutí nových aut a tratí, které pak můžete použít ve všech ostatních módech hry. Vozy nabízejí tři styly driftu, takže si každý vybere ten, který mu sedí. Na začátku každé ze šesti výkonnostních tříd máte totiž k dispozici právě tři stejně silná auta, která se liší pouze tímto parametrem – Standard Drift, Mild Drift či Dynamic Drift. První zmíněný „klouže” nejméně, poslední nejvíce. Pro začátek všem doporučuji rozhodně parametr Standard, jelikož pokud hráč nemá s žádným dílem této série zkušenosti, je v podstatě nemožné zajíždět dobré časy, jelikož filozofie jízdy u RR je naprosto jiná než u ostatních arkádových závodů a to právě díky speciálnímu driftovému modelu!

Hratelnost je návyková a zamilovat si ji, je pouze otázkou krátkého časového úseku. Po chvíli vám přijde projíždění zatáček jako to pravé závodní vzrušení a na rovinkách budete pouštět boost jenom proto, abyste se co nejrychleji dostali do další zatáčky! RR2 vás po hodině hraní zkrátka chytne a nepustí – funguje jako droga ... sice návyková, nikoliv ale zdraví nebezpečná ;-). Po pár hodinách se dostanete ve World Tours na Pro Tour a tam se odemykají právě speciální vozy a FMV sekvence (videa), které si můžete přehrát v sekci Prize.

Grafika je nepoměrně lepší než u prvního dílu. Jednotlivé tratě jsou velmi pěkně zpracovány a obsahují spousty detailů – výborná je i ta skutečnost, že se od sebe jednotlivé okruhy dostatečně designově liší, takže nehrozí „ponorka” ze stereotypu, což je důležité. Navíc detaily jako přistávající letadlo, televizní helikoptéra a mnoho dalších pohyblivých objektů ocení jistě každý. Modely vozidel jsou také zpracovány na slušné úrovni, takže ani v tomto směru grafici od NAMCO nezaháleli. Hudební doprovod je špičkový a to hlavně pokud (jako já) milujete elektronickou hudbu. Techna a trance si užijete dost a dost a to je zrovna pro mě jednoznačné plus, jelikož to krásně doplňuje šílené akce na tratích (a kdo poslouchá rock, má prostě smůlu). Zvuky jako takové opět ničím extra nepřekvapí, ovšem ani ničím nezklamou, takže zlatá střední cesta je zde cestou dobrou.

Jak tedy tento závodní titul shrnout? Jedná se o technicky velice slušně zpracovanou hru, která navíc oplývá perfektní hratelností, což je u her všeobecně právě nejdůležitějším aspektem. Obtížnost se ve World Tours módu zvedá přesně tak, jak je potřeba, takže si zvykne i začátečník. Multiplayer vám poskytne další hodiny zábavy navíc, a s přihlédnutím ke stávající ceně není moc o čem přemýšlet. Osobně mohu minimálně fanouškům automobilových her zaručit, že se jim investice oněch necelých čtyř stovek skutečně vyplatí! Usedněte za volant závodního speciálu a užijte si drifty dveřmi napřed – tady žádné pokuty nehrozí...

Recenzi poskytl magazín PSP Revue http://gamer-revue.cz .

Ridge Racer 2

psp