MySims Racing

Martin Šmíd, 16. 8. 2009 22:45
Pokud bychom měli označit hru, která se dočkala v posledním roce nejvíce pokračování, byli by to určitě MySims od EA. Zprvu jsme se starali o Simíky, abychom poté zachraňovali království, pomáhali budovat ekosystém lesa, zařizovali párty a nyní budeme závodit v nejnovějším pokračování nazvaném MySims Racing. Pokud byste si mysleli, že jde jen o nějaký další odvar, který si svou kvalitou zaslouží zatracení a slouží jen k vydělání nějakých těch peněz, tak byste se pořádně zmýlili. EA totiž ukazuje, že i na profláknuté téma dokáže udělat i celkem zábavnou, ačkoliv nepříliš originální hru.

Novinka MySims Racing láká hráče na jednoduchou hratelnost plnou zábavy. Po zapnutí se před vámi objeví menu, kde si můžete zvolit, jestli chcete hrát rychlou hru, příběhový mód nebo hru pro více hráčů. My se nejprve zaměříme na příběhovou část, která bude asi tou první, co vyzkoušíte. Společnost EA staví všechny své MySims na jednoduchém příběhu, přičemž výjimku netvoří ani MySims Racing. Jste nováčkem ve městě Speedville (jak originální název), přičemž jediným vaším úkolem je pomáhat jeho obyvatelům a trochu se zviditelnit. To máme k příběhu, který je opravdu až vedlejší a většinou jeho vyprávění spočívá v odklikávání nudných rozhovorů, z kterých se dozvíte, jaký závod na vás čeká, případně kam musíte nejprve jít, abyste mohli plnit další úkoly, například od kuchaře. Když jsem zmínil kuchaře, tak se musím rozepsat i o dalších postavičkách, které během hry potkáte. NPCčka jste už většinou potkali v některé předchozí MySims hře, nebo jim jsou velice podobné, takže by neškodilo, aby byla do příští hry EA trochu originálnější. Základ bychom měli, nyní se pojďme podívat, jak se vlastně MySims Racing hraje.

Když spustíte příběhový mód, budete vyzváni, abyste si udělali svého závodníka a sestrojili vozidlo. Na výběr máte opravdu z velké škály závodníků, přičemž přes různě kombinace a změny obočí, očí, úst a dalších, si můžete vytvořit i závodníka vlastního. Po vytvoření přichází na řadu vozidlo, kdy máte na výběr ze čtyř druhů, které můžete během hry používat. Tím prvním je menší formulka, druhým je klasické auto a třetím je náklaďák. Ať už si vyberete, jaké chcete, můžete mu hned změnit zrcátka, blinkry, kola a další věci. Pokud máte vše vybráno, můžete odjet prozkoumávat městečko Speedville. Editor, ať už postavičky nebo auta působí velmi jednoduchým dojmem, je přehledný a rozhodně budete vždy vědět, kam kliknout.

Na začátku jsme zmínili, že se hra odehrává ve městečku Speedville. To je sice pravda, ale podíváme se i do okolí, takže navštívíme hluboký les, pouště, ale projedeme se i po zasněžených vrcholcích hor. Pokud si myslíte, že tratí tak bude velké množství, hra vás ihned vyvede z omylu. Tratí je totiž žalostně málo a vlastně jich je zhruba tolik, kolik je prostředí. Poté už naleznete jen různé variace, které se moc neliší. To úkoly jsou daleko různorodější. Kromě klasické jízdy se soupeři, kdy bojujete o první místo, budete jezdit i na čas nebo na čas projíždět branky. Rovněž budete jezdit závod za účelem sesbírat určité věci pro obyvatele města. Pokud závod dojedete, obyvatelé vám podle času nebo umístění darují medaili. Kromě medailí budete získávat i nejrůznější věci pro svůj automobil, abyste si ho vylepšili do mnohem těžších závodů. Velkou pochvalu si zaslouží knížka, do které můžete ve městě nakouknout. V ní naleznete všechny obyvatele města, přičemž u nich máte vypsány závody, které musíte splnit, případně si je můžete zopakovat, abyste je vylepšili na zlatou medaili. Knížka je velice přehledná a mnohdy se vyplatí spíše plnit úkoly v ní, než se ploužit autem po městě.

Nyní se dostáváme ke hře pro více hráčů. Pokud čekáte, že zde bude přítomna online hra, jako je tomu třeba u Mario Kart Wii, tak budete asi hodně naštvaní. Vůbec nám hlava nebere, proč online hru EA do MySims Racing nezakomponovala. Jde totiž o základní mód, který by zapříčinil dlouhou životnost titulu. Takhle nám zbude pouze příběhový mód a nějaké ty tratě, které si můžeme zahrát až se čtyřmi kamarády na rozdělené obrazovce. Chybějící online režim je tak největším zklamáním, jaké nám MySims Racing na Wii přinesl. Kdyby byl online režim přítomen, mohlo být hodnocení o něco vyšší. Chybějící online režim navíc zamrzí dvojnásob, když víme, že DS verze podporuje hru přes Nintendo Wi-Fi Connection a jde o hodně velkou zábavu. Snad příště.

Ke grafické stránce toho asi moc neřekneme. Ta je totiž stejná jako v předchozích MySims hrách, což ale neznamená, že by byla nějak špatná. Na konzoli Wii se rozhodně jedná o nadprůměr. Ani hudební stránka moc nepřekvapí a spíše se jedná o povedené melodie z předchozích her, obohacené o nové tóny. Rovněž je v MySims Racing přítomno i něco jako dabing, kdy postavičky mluví jakousi simštinou, které pochopitelně nemáte šanci rozumět. Musíte se tak spolehnout pouze na titulky, které jsou v angličtině. Trošku škoda, když je titul zaměřen převážně na menší hráče.

MySims Racing je docela zábavnou arkádovkou, která si bere velkou inspiraci ve hře Mario Kart Wii. Čeká vás tak vesměs stejná hratelnost, akorát místo postaviček a levelů z Mario světa, zde máte postavičky a tratě z MySims her. Na Originalitu se v MySims Racing nehraje, ale pokud hledáte závodní hru pro odpočinek, je MySims Racing pro vás jako stvořený. Závodní hru z MySims světa bychom tedy měli za sebou a už se těšíme, až se do tohoto světa vydáme na podzim jako agenti.

My Sims Racing

wiids
EA Games, EA Games