Fire Emblem Warriors

recenze  8
Martin Šmíd, 19. 10. 2017 11:06
V posledních letech je docela oblíbené křížit oblíbené herní značky se základy herní série Dynasty Warriors. Vše odstartovala v roce 2014 Hyrule Warriors pro konzoli Nintendo Wii U, která se sice nejprve musela potýkat s nevolí fanoušků, ale následně se z ní vyklubala zábavná akční hra s oblíbeným univerzem The Legend of Zelda a dalšími postavami. Není divu, že se do podobného experimentu následně pustil i Square Enix, který nám naservíroval dvě velmi kvalitní Dragon Quest Heroes hry. Začátkem roku pak byla oznámena hra Fire Emblem Warriors pro konzole Nintendo Switch a Nintendo 3DS, která pochopitelně v sobě kříží oblíbený svět Fire Emblem s hratelností Warriors. Jestli tento mix funguje i nyní, se dočtete níže v mé recenzi.

Když byla oznámena konzole Nintendo Switch, hodně hráčů se podivovalo nad tím, že na ní nebylo oznámeno moc her. Nintendo ale dokázalo hned na startu přinést jednu z nejlepších her historie The Legend of Zelda: Breath of the Wild a ani v následujících měsících fanoušci nemohli naříkat, že nemají, co hrát. Měli jsme tu Mario Kart 8, překvapivě kvalitní bojovku ARMS, případně zábavnou tahovou strategii Mario + Rabbids Kingdom Battle. Nintendo zabodovalo nějen kvalitou samotných her, ale také faktem, že nabídlo rozmanité herní zážitky, přičemž do tohoto konceptu pochopitelně dobře zapadá i novinka Fire Emblem Warriors, která je cílena na fanoušky akčních her, ale také Fire Emblem série. Ti pochopitelně hlavně čekají na další velký díl, který už byl pro Switch oznámen, ale jsem přesvědčen, že tento akční spin-off je dokáže v následujících dnech i týdnech zabavit.  Pojďme ale pěkně popořadě.

Vývojáři ze studia Omega Force a Team Ninja vymysleli pro Fire Emblem Warriors zcela novou originální zápletku, točící se kolem dvojčat Rowana a Lianny z království Aytolis. V něm už panuje docela dlouhou dobu mír, který je ale narušen v momentě, kdy je království napadeno a schyluje se k velkému konfliktu. Jak už jste asi z předchozích vět pochopili, vývojáři se nepokusili o něco originálního nebo nového, jde o klasický střet dobra se zlem. Vývojáři se sice snaží příběh podpořit několika zvraty i spoustou postav, které během hraní potkáte, některé určitě budou fanoušci znát z předchozích Fire Emblem her (Chrom, Marth a Lyndis), ale pořád jde spíše jen o průměr, na který po dohrání snadno zapomenete. Příběh tedy rozhodně není to hlavní, proč byste měli Fire Emblem Warriors hrát, ale to ve výsledku zase tak moc nevadí.

Pokud jste hráli třeba na začátku zmíněný Hyrule Warriors, tak zhruba víte, co můžete od hry čekat. Jde opět převážně o hack-and-slash akci, v níž se vám postaví do cesty velké množství protivníků na rozlehlých a docela rozmanitých bojištích, většinou tedy nějací ti vojáci z různých frakcí. Základní protivníci vám asi moc vrásek na čele neudělají, protože je zlikvidujete několika dobře mířenými chvaty, ale vývojáři zde více než kdy jindy nešetří i docela velkým počtem silnějších protivníků, mini bossů i velkých bossů. U nichž už nestačí jen mačkat jedno tlačítko, ale musíte u souboje trochu přemýšlet, jak protivníka přelstít a kdy přesně na něj zaútočit. Zvláště, když si nastavíte hned na začátku těžší obtížnost. A tím se dostávám k tomu, že Fire Emblem Warriors je hra určená prakticky pro všechny. Hardcore hráči si nastaví větší obtížnost, ale hra je přístupná i naprostým nováčkům, kteří třeba tolik zkušeností s hrami Warriors typu nemají a chtějí si užít hlavně příběh bez nějaké té větší frustrace.

Na rozdíl třeba od druhého Dragon Quest Heroes, který nabídl prakticky velký otevřený svět, je Fire Emblem Warriors spíše klasičtější hrou ze série, v níž máte na mapě mise představující jednotlivé kapitoly, do nichž se následně vrháte, abyste na rozlehlejší mapě bojovali s velkým množstvím protivníků, ale také plnili rozmanité úkoly. Docela se mi líbí, že na mapě nemáte nikdy jen jeden úkol, ale postupně se vám aktivují postranní úkoly, které můžete plnit, za což jste pochopitelně vždy odměněni. Navíc to dává jednotlivým misím větší hloubku a rozmanitost. Jednou z novinek u Fire Emblem Warriors oproti předchozím Warriors je skutečnost, že před samotným zapnutím mise můžete svým jednotkám přidělit, jakým směrem se mají na bojišti vydat, což přináší do hraní i jakýsi taktický prvek. Během hraní se mi nestalo, že bych se u jednotlivých kapitol nudil, mise jsou i díky hernímu základu zábavné a prakticky neomrzí ani po dohrání. Když některou z misí dohrajete, můžete si ji následně dát znovu ve free režimu.

Jak budete postupně plnit jednotlivé mise, postupně se vám bude rozšiřovat vaše družina postav, za které následně budete moci hrát. Rowana a Liannu jsem už zmínil, přičemž k nim přibydou postupně i další, které znáte z předchozích Fire Emblem her, ale nechybí pochopitelně i naprostí nováčci, kteří ale dobře do univerza zapadají. Každá postava má pochopitelně vlastní bojové vlastnosti, různá komba i zbraně či speciální útoky, takže se neliší jen vizuálně. Navíc jak za jednotlivé postavy hrajete nebo je máte na bojišti, postupně levelují a stávají se silnějšími a hlavně odolnějšími před záludnými protivníky. Navíc se mi líbí, že je možné jednotlivým postavám měnit jejich oblečení, ale také jim následně dávat lepší zbraně nebo jim za nalezené předměty dávat různé pasivní dovednosti, které jsou následně na bojišti znát. Hra tedy dobře nakládá i se základními RPG elementy, které samotnou akční hratelnost dobře obohacují.

Příběhový režim vám ve Fire Emblem Warriors vydrží na několik večerů, možná i déle, takže se nedá říci, že by šlo o krátkou záležitost. Navíc má i slušnou znovuhratelnost díky free režimu nebo možnosti hrát mise na těžší obtížnosti. Určitě je navíc skvělé, že jednotlivé mise můžete hrát i s kamarádem díky lokálnímu kooperativnímu režimu, takže zábava následně ještě stoupne. I když už se mi moc nelíbilo, že ve split-screen režimu docela znatelně klesá framerate. Na tento problém by se měli vývojáři ještě podívat. Pokud ovšem budete mít příběhového režimu už dost, můžete se pustit do vedlejšího režimu History (jde o obdobu Adventure režimu z Hyrule Warriors) a v něm prožít spoustu památných bitev z Fire Emblem znovu, i když v trochu jiném podání a s jinými cíli, což tedy přináší další porci zábavy navíc.

Co se mi na Fire Emblem Warriors určitě líbí, je stylizované vizuální zpracování, které se snaží být věrné klasickým Fire Emblem hrám. Postavy jsou spíše kreslené, ovšem se spoustou detailů, a špatně na tom není ani spíše klasičtější 3D prostředí. Navíc vývojáři dokážou překvapit pěknými efekty i hezkým nasvícením. Co dále oceňuji, je možnost výběru mezi dvěma režimy, pokud máte konzoli připojenou k TV a v dockovací stanici. Můžete si hru zapnout v rozlišení 1080p při 30fps, čímž si zvednete úroveň detailů a vůbec bude vizuální zpracování hezčí. Je ale možnost si zapnout hru v rozlišení 720p, přičemž v tomto režimu se hra snaží držet v 60fps. Ne vždy se jí to daří, ale po většinu času je větší plynulost znatelná. Co mi ovšem během hraní trochu vadilo je docela časté doskakování textur i vojáků na bojišti. Nevypadá moc pěkně, když jdete po rozlehlé pláni a najednou se před vámi i kolem vás spawne několik desítek protivníků.  Slušnou zábavu a zážitek z hraní naopak umocňuje kvalitní soundtrack s několika velmi dobrými melodiemi, ale také dobré ozvučení a ostudu hře nedělá ani solidní dabing jednotlivých postav.

Fire Emblem Warriors je slušná akční hra, která, ačkoliv nepřináší něco vyloženě nového a nedokáže plně uspokojit po stránce příběhu, dokáže zabavit jak fanoušky Warriors her, tak hlavně fanoušky Fire Emblem série. Ať už díky zábavné hratelnosti, rozmanitým misím, velkému množství postav nebo pohledné stylizované grafice. S nákupem Fire Emblem Warriors chybu neuděláte, navíc si doplníte svoji knihovnu Switch her o něco zase trochu jiného.

Fire Emblem Warriors

3dsnsw
Nintendo, Omega Force